MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Vocalisten

zoeken in:
godlydevil7
Zitten hier ook vocalisten? in een band of gewoon vrije tijd. Ik kan zelf een aardig potje zingen, maar door tijdgebrek zit ik niet in een band ofzo, hoewel ik dat wel graag zou willen.

Ik dacht dat mensen hier misschien tips konden geven over hoe ze een soort vocalen het beste kan uitvoeren, tips om een eigen geluid te krijgen en meer van dat soort dingen.

Ik zal zelf beginnen, ik kan aardig zingen, heb een paar jaar op zangles gezeten, en daar heb ik leuke dingen geleerd. (zoals vanuit je buik zingen, goede lichaamshouding, dat zijn eigenlijk de beginselen waaruit alles voor mij een beetje vooruitkwam). Ook kan ik een aardig potje grunten/screamen, hoewel ik daarvoor nooit op een les heb gezeten. Ik kan de meeste artiesten wel nadoen. Om hier een eigen geluid bij te krijgen, heb ik zelf ontdekt, is het goed om een nummer te grunten wat normaal gesproken gezongen wordt, hierdoor kun je zelf kijken welke grunt je het mooiste vindt en creëer je een eigen geluid.

Iemand meer tips?

Ik weet maar 1 ding, namelijk je adem verdelen over de woorden die je zingt. Dat boekt meer vooruitgang, dan dat je op gegeven moment buiten adem raakt bij het zingen in een zin.
Mijn probleem is als ik harder zing dat de noten vals beginnen te klinken bij mij, of niet zo helder en mooi, dat is mijn probleem.
Oh jah, er werd ook gezegd dat stress de belangrijkste factor is bij vals zingen, dus gewoon relaxen.
En concentreren op de woorden , zodat je er meer gevoel in kan zetten.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:31 uur

geplaatst: vandaag om 10:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.