MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Occidentbooks. Waarschuwing!

zoeken in:
Spijtoptant
Heeft iemand hier wel eens online een CD bestelt bij 'Occidentbooks'?

Twee weken geleden bestelde ik de CD 'Metal Machine Music' van Lou Reed bij Occidentbooks. Eerder heb ik nooit contact met het bedrijf gehad.
De rekening en de CD zouden me gestuurd worden, binnen 5 werkdagen.

Gisteren maar eens een mailtje gestuurd waar de CD bleef (de rekening vond ik minder interessant, dat is hun pakkie an of ze die sturen.)

Krijg ik vandaag een mailtje:

Geachte heer [ Spijtoptant ] /Mevr Hoffman/Dhr Rondel/Dhr Damhuis,

Wij versturen geen artikelen meer naar uw adres totdat de openstaande facturen zijn voldaan. Hierover is gister een telefoongesprek geweest met mevr. Hoffmann, die heeft toegezegd te zullen betalen. Het incassobureau is inmiddels ingeschakeld.

Hoogachtend,

Ruth Franssen
Occidentbooks.

Wie Rondel, Hoffmann en Damhuis zijn? Geen flauw idee!

Meteen een boos mailtje terugestuurd met de boodschap dat ze de CD en de rekening in hun h*l mogen steken.

Krijg ik even later weer een mailtje:

Geachte heer [ Spijtoptant ],

Het openstaande bedrag loopt in de duizenden euro's dus gaarne dat eerst te betalen. Incassobureau- deurwaarder - rechter staat u te wachten als u niet betaalt.

Hoogachtend,

Ruth Franssen
Occidentbooks.

Ik snap er geen moer van. Mijn ene helft ligt in een deuk om deze bizarre mailtjes, maar mijn andere helft voelt een Kafkaïsme in zich opkomen.

Moraal: Kijk uit met bestellen via Occidentbooks!

Kun je deze informatie niet beter vertrouwelijk houden tot de rechtzaak?

Spijtoptant
bubbachups schreef:
Kun je deze informatie niet beter vertrouwelijk houden tot de rechtzaak?

Nee.

Het ziet er misschien wel grappig uit, wat ik schreef, maar het zit me toch ook niet lekker. In het beste geval kan ik er anderen mee waarschuwen.

Een eventuele rechtzaak zie ik met vertrouwen tegemoet. Die win ik of het is geen recht.

Ergens lijkt het me een rare grap, maar aan de andere kant is Occidentbooks wel een bestaand bedrijf.

Laurora
Kan je het bedrijf beter niet even bellen? Ik denk dat je dan wel meteen weet hoe serieus dit is?

Vreemd. Ik heb zo'n vijf weken geleden twee cd's besteld bij Occident Books, ik kreeg vlak daarna een mailtje dat een van de twee cd's niet geleverd kon worden en een paar dagen geleden een mailtje dat de periode van vijf weken die ze hanteren om een bestelling te laten staan, verstreken was. Ze lieten aan mij de mogelijkheid om de herbestelling te bevestigen of om het zaakje te annuleren. Ik heb het geannuleerd, maar niet omdat ik het niet vertrouwde. Het kwam mij allemaal als betrouwbaar over. Misschien dat ze je verwarren met iemand anders?

Edit: mailtje luidde:

Geachte heer, mevrouw,

Het artikel dat u bij ons heeft besteld is uit nota gehaald omdat deze er langer dan vijf weken in stond. Ik kan het artikel opnieuw voor u bestellen, maar kan u dan geen datum geven waarop het geleverd zal worden.

Wilt u mij laten weten of u het artikel opnieuw wilt laten bestellen?

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Ruth Franssen
Occidentbooks

Casartelli (moderator)
psychonaatje schreef:
Misschien dat ze je verwarren met iemand anders?

dat is dan wel 'slordig'

Casartelli schreef:
(quote)

dat is dan wel 'slordig'

In dat geval is het een 'PSV-gevalletje'.

Als ik nog een keer kijk, denken ze waarschijnlijk - zo aan de aanhef te zien - dat je aliassen gebruikt om te bestellen en vervolgens niet betaalt.

Spijtoptant
psychonaatje schreef:
Als ik nog een keer kijk, denken ze waarschijnlijk - zo aan de aanhef te zien - dat je aliassen gebruikt om te bestellen en vervolgens niet betaalt.

Misschien, maar wie is dan die 'mevrouw Hoffmann' met wie ze gebeld hebben, vraag ik me af.

Anyway, ik wacht rustig af.

Bellen doe ik ze niet, hoe minder contact hoe liever, van mijn kant uit.

psychonaatje schreef:

Dat was inderdaad ook het eerste wat ik dacht toen ik dit las. Je hebt ze blijkbaar de indruk gegeven dat je met een valse naam werkt. Het zou nml. vreemd zijn als ze zo'n mailtje naar verschillende mensen sturen. Dat mag ook helemaal niet ivm de privacy wet.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:59 uur

geplaatst: vandaag om 08:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.