Muziek / Algemeen / muziek over borderline persoonlijkheidsstoornis
zoeken in:
0
geplaatst: 5 december 2007, 12:38 uur
Hallo beste musicmetervrienden!
Ik heb even jullie hulp nodig. Het zit namelijk zo dat ik maandag een presentatie moet geven over de borderline persoonlijkheidsstoornis. Ik zou om de presentatie wat leuker te maken een liedje willen laten horen, over deze stoornis, maar ik vind niet direct inspiratie.
Het zou fijn zijn moesten hier leuke tips uitkomen!
Hieronder zit ik even heel kort op een rijtje wat deze stoornis inhoud.
Het DSM-IV (301.83) definieert de borderline-persoonlijkheidsstoornis als een aanhoudend patroon van instabiele interpersoonlijke relaties, een instabiel zelfbeeld, instabiele emoties en een sterke impulsiviteit. De stoornis uit zich in de vroege volwassenheid in verschillende situaties.
Ik heb even jullie hulp nodig. Het zit namelijk zo dat ik maandag een presentatie moet geven over de borderline persoonlijkheidsstoornis. Ik zou om de presentatie wat leuker te maken een liedje willen laten horen, over deze stoornis, maar ik vind niet direct inspiratie.
Het zou fijn zijn moesten hier leuke tips uitkomen!
Hieronder zit ik even heel kort op een rijtje wat deze stoornis inhoud.
Het DSM-IV (301.83) definieert de borderline-persoonlijkheidsstoornis als een aanhoudend patroon van instabiele interpersoonlijke relaties, een instabiel zelfbeeld, instabiele emoties en een sterke impulsiviteit. De stoornis uit zich in de vroege volwassenheid in verschillende situaties.
0
geplaatst: 5 december 2007, 12:46 uur
Ik dacht meteen aan Black Eyed van Placebo (op Black Market Music):
"Black Eyed"
I was never faithful
And I was never one to trust
Borderlining schizo
And guaranteed to cause a fuss
I was never loyal
Except to my own pleasure zone
I'm forever black-eyed
A product of a broken home
I was never faithful
Borderline bipolar
Forever biting on your nuts
I was never grateful
That's why I spend my days alone
I'm forever black-eyed
A product of a broken home (Broken home)
Black-eyed [repeat]
I was never faithful
Borderlining schizo
I was never loyal
I'm forever black-eyed
Black-eyed [repeat]
"Black Eyed"
I was never faithful
Borderlining schizo
I was never loyal
I'm forever black-eyed
A product of a broken home
I was never faithful
Borderline bipolar
Forever biting on your nuts
I was never grateful
That's why I spend my days alone
I'm forever black-eyed
Black-eyed [repeat]
I was never faithful
Borderlining schizo
I was never loyal
I'm forever black-eyed
Black-eyed [repeat]
0
geplaatst: 5 januari 2008, 01:28 uur
Ik denk dat je met het oeuvre van Joy Division een heel eind komt! 

0
geplaatst: 5 januari 2008, 12:34 uur
0
geplaatst: 30 juni 2008, 14:22 uur
charlezzz schreef:
domme opmerking
(quote)
domme opmerking
Toch relevant.
Als er een iemand is die z'n gebroken persoonlijkheid op grote schaal etaleerde was Ian Curtis het wel.
0
geplaatst: 30 juni 2008, 16:19 uur
Dat weet ik niet, maar borderline is wel wat omvattender dan enkel een depressie. Het is ook weer zowat om alles maar op 1 hoop te gooien.
0
geplaatst: 30 juni 2008, 16:29 uur
Dit staat er in wiki:
Ian Curtis leed aan epilepsie, wat de reden was waarom bij optredens van Joy Division de belichting steeds gedimd moest zijn. Desalniettemin kreeg hij soms nog aanvallen, waarna hij van het podium gedragen moest worden.
Veel teksten hadden als onderwerp de dood, geweld en degeneratie. Dit was de voedingsbodem voor veel speculatie over een mogelijke depressie. Zelf beweerde hij dat hij zong over hoe verschillende mensen verschillende problemen aanpakken.
Back on topic dus!
Ian Curtis leed aan epilepsie, wat de reden was waarom bij optredens van Joy Division de belichting steeds gedimd moest zijn. Desalniettemin kreeg hij soms nog aanvallen, waarna hij van het podium gedragen moest worden.
Veel teksten hadden als onderwerp de dood, geweld en degeneratie. Dit was de voedingsbodem voor veel speculatie over een mogelijke depressie. Zelf beweerde hij dat hij zong over hoe verschillende mensen verschillende problemen aanpakken.
Back on topic dus!

0
geplaatst: 15 juli 2008, 05:45 uur
Het meest kenmerkende van de borderline persoonlijkheidsstoornis (kortweg: BPS of borderline) zijn de sterke wisselingen in stemmingen, gedachten en gedrag. Mensen met borderline zijn enorm impulsief, denken vaak zwart-wit, reageren extreem. Relaties zijn moeilijk te onderhouden, en wisselen ook sterk. Ook de ideeën en gedachten die ze over zichzelf hebben, wisselen sterk.
Bron: Trimbos Instituut
Bron: Trimbos Instituut
* denotes required fields.