MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / jaren 90 nostalgie topic

zoeken in:
djeffibrelich
ik heb iets met de 90s.
het is m'n favoriete decennium.
ook het enige decenium dat ik voor het grootste deel bewust heb meegemaakt.
ik zag net deze clip op tv voorbij komen en werd er nostalgisch van.

lijkt me leuk om even clipjes, foto's, whatever met anderen te delen om dat gevoel van ''oh ja dat ken ik nog!'' te krijgen.
post hier dus al je coole 90s stuff en let's get nostalgic

lambf
O mijn god...

djeffibrelich
lambf schreef:
O mijn god...

alles oke wouter?

Jaren 90?

Jare 80 was pas iets (al heb ik ze nooit meegemaakt, ik moest vroeger geboren zijn)

Dit zijn de eightees:

Pretty fucking impressive? isn't it?

Al mogen de jaren 90 er wel zijn denk ik. Mogelijks ontdek ik die maar binnen enkele jaren. (Te veel vooroordelen voor de moment)

Jaren 90 nostalgie?
Headbangers Ball & 120 Minutes.

lambf
AGE-411 schreef:
Dit zijn de eightees: [
Heel verhaal eronder met video's

O mijn god...

djeffibrelich
@ deric
die eerste kan ik me nog herrineren.
die 2e daar heb ik laatst toevallig nog een aflevering van gezien met een dronken greg dulli als gast.
de jaren 90 waren zeker de hoogtijdagen van mtv.
nu is er niets meer aan.

Houthakkersblousen en legerkistjes.

lambf
HHHHHHAAAAAAAAAKKKKKKKUUUUUUUUHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!

Australians en kale koppen

djeffibrelich
ja inderdaad, de grunge en gabber scence , dat is typisch jaren 90.

maar ook mobiele telefoons zo groot als een baksteen, power rangers, verzamelstickers,spice girls, sony playstation, friends, tamagochi,tientallen boy en girlbandjes,rolschaatsen,titanic,en natuurlijk die coole mtv programma's zoals yo! mtv raps en natuurlijk deze die ik helemaal vergeten was..

wat ziet dat er nu belachelijk uit zeg, een show waar tientallen mensen voor de camera op wat foute dance muziek aan het dansen zijn en altijd waren er wel een paar die even hun speciale moves wouden 'showen'

mtv the grind

Dat bedoel ik met vooroordelen van de 90's

djeffibrelich
ja hahaha, maar de 90s zijn niet alleen dat wat ik opnoemde he?
maar dit zijn wel een paar voorbeelden die meteen de jaren 90 oproepen.
daarbij heeft elk decennium natuurlijk z'n goede en minder goede dingen..

Jaren '90 nostalgie? One man:

djeffibrelich
ah arno
scatman john
die was ik helemaal vergeten, wat een lekkere optimistische nummers blijven dat toch.

Op deze site van een MuMe-user is een schatkist aan jaren ' 90 nostalgie te vinden.

http://flashback.wwzapper.com/

Wat jaren 90 betreft, heb ik iets met deze uiterst foute en geniale clip:

http://www.youtube.com/watch?v=vtNnkeGtEnM

Voor het eerst gezien toen ik nog geen halve benul had van wie die gozers nu juist waren, en is me sindsdien altijd bijgebleven als een onwaarschijnlijk magisch moment... Een ware revelatie, zowaar!

djeffibrelich
daar geef je even een link naar een geniale clip zeg suicidopolis!
dat was ook mijn eerste kennismaking met depeche mode, wist destijds ook niet wie ze waren.
die clip en een optreden dat ik van ze zag op tv tijdens een mtv award show zijn me uit de 90s nog bijgebleven.

tnf
herman schreef:
Op deze site van een MuMe-user is een schatkist aan jaren ' 90 nostalgie te vinden.

http://flashback.wwzapper.com/

Bedankt voor het linken.

(Voor de generatie die zich pas na 1999 met muziek e.d. bezig is gaan houden zit er trouwens ook genoeg bij.)

djeffibrelich
geweldige site, heeeeeel veel informatie zit erop.
en lekker overzichtelijk want je kan voor elk jaar informatie opzoeken.

fastpulseboy
Bij Het Beste Uit de Top 40 van '91 (1991):

wat een vreselijke rampzaligheid

mensen die zeggen dat het alleen maar slechter wordt met de top 40- shit hebben het mis.....het is altijd bagger geweest. In '91 misschien nog wel erger dan nu.

o,en daar voor ook wel hoor!weet je,dat is wat mensen nog wel eens vergeten.weet je wie er in de periode van pak ,m beet 1980-1983 in de top 40 stonden? niet echo&the bunnymen,the cure, joy division,U2 en de simple minds. En ook niet gary numan,john fox en cabartet voltaire.
rubberen robbie,stars on 45,berdien stenberg,lee towers,anita meyer, Bucks fizz en uuuuppppside down and.......vanessa! kijk,dat vergeten mensen nog al eens!en ook andre hazes,benny neyman en BZN stonden hoog in de top 40 in die dagen.IK bedoel....onbenulligheid kent geen tijd!!

fastpulseboy schreef:
mensen die zeggen dat het alleen maar slechter wordt met de top 40- shit hebben het mis.....het is altijd bagger geweest. In '91 misschien nog wel erger dan nu.

De top 40 wordt met het jaar beter, dat hoor je goed..................

Het is en blijft een gevoelskwestie. En vergeet beleving niet. Als je 12 bent vind je top 40 geweldig, als je 30 bent kraakt iedereen de top 40 af.

tnf
Nou, als je ziet wat Marco Borsato, Jeroen van der Boom en vele andere 'middle of the road'-types teweeg brengen bij massa's mensen (voornamelijk vrouwen) van ver in de dertig, valt dat nog wel mee, hoor.

O.k.: Bling bling-rap, bliepjes-house en K3-achtige muziek vallen op een gegeven moment wel af.

"Now That We Found Love" was oorspronkelijk een nummer van de Jamaicaanse reggaeband Third World, ze hadden daarmee een hit begin 1979.

musicfriek schreef:
Het is en blijft een gevoelskwestie. En vergeet beleving niet. Als je 12 bent vind je top 40 geweldig, als je 30 bent kraakt iedereen de top 40 af.

Toen ik op mijn 11e, 12e naar de hitparade (het jaar 1972) luisterde vond ik destijds ook alles goed en nu vrijwel nog steeds.
Het is mij opgevallen dat degenen die in de jaren '60 en '70 in hun jeugd naar de hitparade luisterden de muziek van hun jeugdjaren nog steeds goed vinden.
Degene die recentelijk op hun 12e naar de hitparade luisterden keren zich na enkele jaren de rug toe tot die muziek.
In de jaren '60 en '70 waren singles nog zeer belangrijk voor de verkoop en de carrière van de uitvoerders en waren de hits veel tijdlozer, nu is de singelsmarkt zo goed als ingestort en zijn hitsingles weinig relevant meer, de kwaliteit is ook veel minder. Het is tegenwoordig vooral wegwerppop, muziek die je eerst nog leuk vindt maar al snel gaat vervelen omdat het zo leeg, zo inhoudloos is.

fastpulseboy
@musicfriek: toen ik 12 was vond ik de top 40 leuk idd, op mijn 14e wist ik gelukkig al beter.

@tnf: Tja,maar dan heb je het wel over de grootste randdebielen onder de huisvrouwtjes! ze zijn heus niet allemaal zo hoor!'')mag ik hopen tenminste)

@Luc M: Tja,weet je wat voor een indruk ik zelf heb=dat de top 40 tot ongeveer 1991/1992 was voor jongeren van 12 tot 24 jaar, En dat van die tijd de qua doelgroep de leeftijd is verlaagd van 8 tot 14 jaar.
bovendien,je wil me toch niet vertellen dat in die geweldige jaren 60 en 70 gerry%the pacemakers,herman,s mermit and the dakota,s,tee/set,suzi quatro,mud en smokey nou toch zo muzikaal verheffend en inhoudsvol was !?

De nummers van Gerry & the Pacemakers, Herman's Hermits, Tee Set, Suzy Quatro, Mud en Smokie zijn inderdaad pretentieloos maar klinken nu nog steeds fris, charmant, vrolijk en natuurlijk en het allerbelangrijkste: ze brachten degelijke MELODIEËN.

Dat is juist wat ik mis bij die huidige popgeneratie: hier gaat het om de X-factor, het imago, de looks, de beats, de gladgestreken productie (of beter gezegd, overproductie) ... maar waar zijn de SONGS???

En daarbij, is "James Brown is dead" dan zó muzikaal verheffend en inhoudsvol?

Ik heb de top 100 lijst van 1965 voor mij, het eerste jaar dat de top-40 van Veronica werd uitgezonden. In die lijst zie ik namen als : Beatles, Rolling Stones, Roy Orbison, Animals, Adamo, Bob Dylan, Donovan, Everly Brothers, Searchers, Supremes, Kinks, Hollies en dan heb ze de helft van de hits van die lijst. Je kunt dat moeilijk de grootste flauwekul noemen.

In de jaren '60 en '70 waren de hitlijsten veel gevarieerder en werd er creatiever met muziek omgesprongen.

De laatste jaren zijn hitparadeacts steeds meer bepaald door producers en/of platenmaatschappijen die dezelfde standaard deuntjes produceren.

bikkel
Ik denk dat er nog heel veel goede muziek gemaakt wordt,maar niet commercieel genoeg voor een hitlijst.
Het draait inderdaad om de verpakking en niet zo zeer om de inhoud.Ik maak me er niet zo druk over.Een integer en talentvol artiest(en)met een goed managment en goede begeleiding vind zijn weg uiteindelijk ook wel.Begrijp me overigens niet verkeerd Luc.Er hebben ook heel veel goede nummers in de top 40 gestaan,maar
ook een hoop troep.En een hitlijst uit 1965,vind ik wel heel erg lang geleden.Toendertijd had je lang niet zo veel stromingen en artiesten.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:46 uur

geplaatst: vandaag om 10:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.