MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Album tips

zoeken in:
Dan ga ik toch voor Thousand Yard Stare - Hands On; geweldige Britpop uit de jaren 90. Ze staan in mijn Top 10, en zullen daar ook zeker blijven.
Ondergewaardeerde bands zijn volgens mij ook Levellers en New Model Army; rockmuziek van de straat. Hebben beide verschillende goede albums gemaakt.

Marc & the Mambas - Torment and Toreros

Lin
Murder by Death

voor een omschrijving verwijs ik je naar de recensies onder het album, 7 stemmen nog maar, een grof schandaal!!

Waarom staat dit bij muziekgames? Ik zat naar het spelelement te zoeken. Dit topic past m.i. beter bij muziek - algemeen of muziek - toplijsten en favorieten.

Lin
Audra

combinatie van darkwave, goth, rock...voeg daarbij een heerlijk zware stem (vergelijkingen met bv lou reed zijn al gemaakt, maar denk ook aan devastations en tindersticks)...donkere, maar ook weer hele lieve teksten, lekker in elkaar zittende nummers, die steeds weer verrassen...

een album wat me gelijk bij de strot pakte, ik nu al grijs heb gedraaid en waar waarschijnlijk binnenkort nog wel een halve ster bijkomt... check ook de opvolger ' Going to the Theatre' eens

Lin
dynamo d schreef:
Waarom staat dit bij muziekgames? Ik zat naar het spelelement te zoeken. Past m.i. beter bij muziek - algemeen of muziek - toplijsten en favorieten.

ja, ik zag dit topic net voor het eerst maar vroeg het me ook af inderdaad...

Het topic was in eerste instantie een KO, maar gaandeweg is de opzet veranderd. Ik zal het verplaatsen.

Wel jammer trouwens dat het vrijblijvendheidsgehalte nogal hoog is... Of is iedereen als een gek alle genoemde tips aan het luisteren?

Lin
komt niet echt duidelijk naar voren dat het een KO was of dat men eerst moet luisteren vind ik, dat is toch dat andere topic waar je nieuw leven in hebt geblazen, tip de user game? (nu met recensie enzo? )

Zoals ik het hier begreep is het hier gewoon een kwestie van mensen attenderen op platen die weinig aandacht/stemmen etc hebben en die je de moeite waard vindt om te delen, maar correct me if i'm wrong

maar luister allen audra en Murder by Death (behalve herman, die kent t al )

wcs
Jarvis Cocker - Jarvis (2006)

Voor de mensen die van Electronic indierock houden:
Polarkreis 18 - Polarkreis 18
Klinkt erg lekker en is wel wat vergelijkbaar met Husky Rescue (ook een aanrader )

Voor Koenr en consorten deze tip: Elf Power. En ja vind het zelf ook wel leuke muziek Luister eens met speciale aandacht naar An Old Familiair Scene en Come Lie down With Me.

Elfpower is leuk ja. Lijkt me ook wel wat voor Koen.

Een blikje op de toevoegingen/stemmen (bijv. hier) zegt genoeg.

Leuk bandje inderdaad, moet er eens wat meer van opzoeken.

Laatst A Silent Express gehoord, Nederlands rockbandje dat nu beetje aan t opkomen is, klinkt wel lekker. http://www.myspace.com/asilentexpress

Yoav is trouwens ook mooie muziek, Israelische singer-songwriter met dance invloeden: http://www.youtube.com/watch?v=6W3fpuhliMw

Volgens mij moet zijn eerste album nog uitkomen trouwens, eind april dacht ik.

Kid A(cid)
Wake Up! van The Boo Radleys. Wat een heerlijke psychedelische britpopplaat met perfecte popliedjes en hooks waar je u tegen zegt. Blur kan trots zijn.
http://www.musicmeter.nl/album/9650

wcs
Ascension van john coltrane, serieus gestoorde avant-garde jazz

Sietse
voor al die mensen hier die graag naar popmuziek luisteren zoals Clap Your Hands Say Yeah en god weet hoe al die ellendige shit heet kan ik zeker het album Line In The Sand van Zox aanraden.

Staat nog niet op MuMe, maar is echt een typisch geval van band/album die een groot inspiratieloos publiek hier zeer kan waarderen.

(sorry voor de negatieve lading, maar moet ff zeuren )

Sietse schreef:
(sorry voor de negatieve lading, maar moet ff zeuren )

Je hoeft je niet te verontschuldigen Sietse, wij gaan ons pas zorgen maken als je niet zeurt!
(vette )

Voor iedereen die van snedige postpunk/noiserock houdt kan ik de drie albums van White Circle Crime Club aanbevelen, vaandeldragers van de Antwerpse underground:

Written In Black
A Present Perfect
Pictures of Stares

Mephistory
Porcupine Tree!
alternatieve/progressieve rock

1: Lightbulb Sun / Stupid Dream
2: Deadwing
3: Fear of a blank planet

geweldige band, verdient zoveel meer aandacht.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:17 uur

geplaatst: vandaag om 16:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.