MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Humor in muziek

zoeken in:
godlydevil7
Soms als ik eens zin heb in iets heel erg anders, ben ik vaak op zoek naar sites met humor. Maar, je kunt humor ook in de muziek terugvinden, en daarvoor heb ik dit topic leven ingeblazen. Wat zijn nou de echt goede en grappige artiesten/bands die je als liefhebber van humor echt niet kan missen. Een paar bands en artiesten die ik al ken zijn:

De Heideroosjes (sommige nummers)
Rompeprop
Impaled Northern Moonforest
Kutschurft
Anal Cunt
Stephen Lynch

Waar dit topic niet voor bedoeld is:

Muziek waar mensen gewoon een hekel aan hebben, ik wil er namelijk ook gewoon naar kunnen luisteren.

Frank Zappa natuurlijk en niet te vergeten de onvolprezen Richard Cheese.

Wat bedoel je met de laatste opmerking eigenlijk?

godlydevil7
Op topics als Depressieve muziek enzo gingen ze gewoon artiesten posten waar ze een hekel aan hebben en daar depressief van worden, dit topic is over het algemeen bedoeld om te praten over artiesten/bands die ook de bedoeling hebben grappige muziek te maken.

Bij zowat alles van Urbanus heb ik me al een breuk gelachen

Northern Impaled Moonforest is echt geniaal. Mijn favoriete akoestische black metal band. Al moet ik bekennen er verder niet echt veel te kennen.

Er zijn heel veel rappers die humor in hun muziek stoppen. Eminem, Beastie Boys, Louis Logic, Pigeon John om maar wat te noemen. Al is dat soms maar een enkele line. Biz Markie en Afroman staan er wat meer om bekend zich bijna alleen met humor bezig te houden.

Ook artiesten als Sickboy, The Presidents of the United States of America en De raggende mannen stoppen nogal veel humor in hun muziek.

Coldie
Zoek ook eens naar de Excrementory Grindfuckers: heuse grindcore-satire.

Ween is bij mij altijd wel goed voor een glimlach
En Dead Kennedys heeft af en toe hele fijne sarcastische humor.

Band Zonder Banaan
WC Experience

itchy schreef:
En Dead Kennedys heeft af en toe hele fijne sarcastische humor.

helemaal mee eens. NoMeansNo is overigens de overtreffende trap qua sarcasme in deze .

Hans Dorrestijn tovert trouwens ook regelmatig een brede grijns op mijn gezicht.
In een melige bui kan ik ook smakelijk lachen om de lolbroeken van The Toy Dolls.

Cheech & Chong

Ik moet zelf ook wel denken aan Will Oldham, die alle treurnis ten spijt ook nog wel grappig uit de hoek kan komen in zijn teksten.

Jan de Wilde kan er ook wat van , luister maar eens naar Knikkerterrorist of Lieve Loemoemba, Klotepa of Huis van Bewaring en eigenlijk zijn hele oeuvre...

Drs. P

sdr
Weird Al Yankovich was nog niet genoemd...

godlydevil7 schreef:
Een paar bands en artiesten die ik al ken zijn:
Stephen Lynch

Bloodhound Gang

SelmaDuim
Fountains Of Wayne

Yak
Ik hou eigenlijk wel van een beetje humor in muziek, al is het me er ook niet om te doen om brullend van het lachen over de vloer te rollen. Pavement en Built to Spill zijn nog vrij subtiel grappig, Bearsuit is al wat uitbundiger, DAT Politics, Dan Deacon en (soms) Aphex Twin kunnen heerlijk gestoord zijn en bij de Jeugd van Tegenwoordig en de Spaarndammerbuurtkliek lig ik daadwerkelijk krom van het lachen.

Flum
The Residents
Butthole Surfers

Yak
... en natuurlijk Oh No! Oh My!

Yak
En de Scissor Sisters en Of Montreal. En natuurlijk de super-aanstekelijke zelfspot van Ballboy!!

Oh ja, de JvT en aanverwanten. Uiteraard.

Art Brut moet ook in dit topic: leukste liveshow die ik ooit gezien heb.

fastpulseboy
Arrie schreef:
Bloodhound Gang

de andre van duin van de rock

Rompeprop is hier al genoemd, ik krijg spontaan een glimlach op mijn gezicht als ik titels in de zin van "Pelikanelul", "Cuntlava" of "The Babyshitter" lees

The Dating Game van Insane Clown Posse is ook wel wat vulgair lachen

[Roel]
EVIL SUPERSTARS!!!!!!!!!!!!!!

handsome_devil
Morrissey/Smiths natuurlijk

De koningen van de humor zijn nog niet genoemd.

Voor al uw feesten en partijen.... Ween

SelmaDuim
Tribal Gathering schreef:
De koningen van de humor zijn nog niet genoemd.

Voor al uw feesten en partijen.... Ween

Jawel hoor.

itchy schreef:
Ween is bij mij altijd wel goed voor een glimlach

Spijtoptant
Het album 'In de Krochten van de Geest' van de Tröckener Kecks heeft wel grappige teksten.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:02 uur

geplaatst: vandaag om 17:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.