Muziek / Algemeen / Humor in muziek
zoeken in:
0
godlydevil7
geplaatst: 24 februari 2008, 22:06 uur
Soms als ik eens zin heb in iets heel erg anders, ben ik vaak op zoek naar sites met humor. Maar, je kunt humor ook in de muziek terugvinden, en daarvoor heb ik dit topic leven ingeblazen. Wat zijn nou de echt goede en grappige artiesten/bands die je als liefhebber van humor echt niet kan missen. Een paar bands en artiesten die ik al ken zijn:
De Heideroosjes (sommige nummers)
Rompeprop
Impaled Northern Moonforest
Kutschurft
Anal Cunt
Stephen Lynch
Waar dit topic niet voor bedoeld is:
Muziek waar mensen gewoon een hekel aan hebben, ik wil er namelijk ook gewoon naar kunnen luisteren.
De Heideroosjes (sommige nummers)
Rompeprop
Impaled Northern Moonforest
Kutschurft
Anal Cunt
Stephen Lynch
Waar dit topic niet voor bedoeld is:
Muziek waar mensen gewoon een hekel aan hebben, ik wil er namelijk ook gewoon naar kunnen luisteren.
0
geplaatst: 24 februari 2008, 22:15 uur
Frank Zappa natuurlijk en niet te vergeten de onvolprezen Richard Cheese.
Wat bedoel je met de laatste opmerking eigenlijk?
Wat bedoel je met de laatste opmerking eigenlijk?
0
godlydevil7
geplaatst: 24 februari 2008, 22:18 uur
Op topics als Depressieve muziek enzo gingen ze gewoon artiesten posten waar ze een hekel aan hebben en daar depressief van worden, dit topic is over het algemeen bedoeld om te praten over artiesten/bands die ook de bedoeling hebben grappige muziek te maken.
0
geplaatst: 24 februari 2008, 22:42 uur
Bij zowat alles van Urbanus heb ik me al een breuk gelachen 

0
geplaatst: 24 februari 2008, 23:16 uur
Northern Impaled Moonforest is echt geniaal. Mijn favoriete akoestische black metal band. Al moet ik bekennen er verder niet echt veel te kennen.
Er zijn heel veel rappers die humor in hun muziek stoppen. Eminem, Beastie Boys, Louis Logic, Pigeon John om maar wat te noemen. Al is dat soms maar een enkele line. Biz Markie en Afroman staan er wat meer om bekend zich bijna alleen met humor bezig te houden.
Ook artiesten als Sickboy, The Presidents of the United States of America en De raggende mannen stoppen nogal veel humor in hun muziek.
Er zijn heel veel rappers die humor in hun muziek stoppen. Eminem, Beastie Boys, Louis Logic, Pigeon John om maar wat te noemen. Al is dat soms maar een enkele line. Biz Markie en Afroman staan er wat meer om bekend zich bijna alleen met humor bezig te houden.
Ook artiesten als Sickboy, The Presidents of the United States of America en De raggende mannen stoppen nogal veel humor in hun muziek.
0
Coldie
geplaatst: 24 februari 2008, 23:39 uur
Zoek ook eens naar de Excrementory Grindfuckers: heuse grindcore-satire.
0
geplaatst: 25 februari 2008, 10:32 uur
Ween is bij mij altijd wel goed voor een glimlach 
En Dead Kennedys heeft af en toe hele fijne sarcastische humor.

0
geplaatst: 25 februari 2008, 14:31 uur
itchy schreef:
helemaal mee eens. NoMeansNo is overigens de overtreffende trap qua sarcasme in deze
.Hans Dorrestijn tovert trouwens ook regelmatig een brede grijns op mijn gezicht.
In een melige bui kan ik ook smakelijk lachen om de lolbroeken van The Toy Dolls.
0
geplaatst: 25 februari 2008, 18:06 uur
Ik moet zelf ook wel denken aan Will Oldham, die alle treurnis ten spijt ook nog wel grappig uit de hoek kan komen in zijn teksten.
0
geplaatst: 25 februari 2008, 18:09 uur
Jan de Wilde kan er ook wat van , luister maar eens naar Knikkerterrorist of Lieve Loemoemba, Klotepa of Huis van Bewaring en eigenlijk zijn hele oeuvre...
0
geplaatst: 25 februari 2008, 18:28 uur
godlydevil7 schreef:
Een paar bands en artiesten die ik al ken zijn:
Stephen Lynch
Een paar bands en artiesten die ik al ken zijn:
Stephen Lynch

0
geplaatst: 25 februari 2008, 19:20 uur
Ik hou eigenlijk wel van een beetje humor in muziek, al is het me er ook niet om te doen om brullend van het lachen over de vloer te rollen. Pavement en Built to Spill zijn nog vrij subtiel grappig, Bearsuit is al wat uitbundiger, DAT Politics, Dan Deacon en (soms) Aphex Twin kunnen heerlijk gestoord zijn en bij de Jeugd van Tegenwoordig en de Spaarndammerbuurtkliek lig ik daadwerkelijk krom van het lachen. 

0
geplaatst: 25 februari 2008, 19:22 uur
En de Scissor Sisters en Of Montreal. En natuurlijk de super-aanstekelijke zelfspot van Ballboy!!
0
geplaatst: 25 februari 2008, 19:31 uur
Oh ja, de JvT en aanverwanten. Uiteraard. 
Art Brut moet ook in dit topic: leukste liveshow die ik ooit gezien heb.

Art Brut moet ook in dit topic: leukste liveshow die ik ooit gezien heb.
0
geplaatst: 25 februari 2008, 19:45 uur
Rompeprop is hier al genoemd, ik krijg spontaan een glimlach op mijn gezicht als ik titels in de zin van "Pelikanelul", "Cuntlava" of "The Babyshitter" lees 
The Dating Game van Insane Clown Posse is ook wel wat vulgair lachen

The Dating Game van Insane Clown Posse is ook wel wat vulgair lachen

0
geplaatst: 25 februari 2008, 20:04 uur
De koningen van de humor zijn nog niet genoemd.
Voor al uw feesten en partijen.... Ween
0
SelmaDuim
geplaatst: 25 februari 2008, 20:07 uur
Tribal Gathering schreef:
Jawel hoor.

itchy schreef:

0
Spijtoptant
geplaatst: 25 februari 2008, 20:41 uur
Het album 'In de Krochten van de Geest' van de Tröckener Kecks heeft wel grappige teksten.
* denotes required fields.