MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Coolste bandnaam

zoeken in:
Talking Heads
Radiohead
Inspiral Carpets
Kaiser Chiefs
Pink Floyd
Smashing Pumpkins
Velvet Underground
Led Zeppelin
Magic Numbers
Presidents of the United States of America

Het Zweet
iLikETRAins

fastpulseboy
abrakadaver

Pinguin Power

Red Hot Chilli Peppers

new fast automatic daffodils

Deux Pingouins

Reverend Beat Man and The Church of Herpes
Eagles of Death Metal
Butthole Surfers
Motorhead
Sofa Surfers

metronomy schreef:
Bono Must Die

helaas heeft een zanger van een grote groep ervoor gezorgd dat ze de naam niet meer mogen gebruiken

Dat vind ik nou flauw.

Someone Still Loves You Boris Yeltsin

Teenage Jesus and the Jerks

Antonio
Kutschurft

New Fast Automatic Daffodils.

Tip: zoekfunctie
Kutschurft is hiervoor al genoemd (5x) New FAD's en Teenage Jesus ATJ pas 2x resp. 1x.

Sjek Sjek en de Vloeikes

(wereldberoemd in midden-Brabant in de 70's)

Tedje en de Flikkers (jaren '80 Nijmeegse punkband)

itchy schreef:
Tip: zoekfunctie
Kutschurft is hiervoor al genoemd (5x) New FAD's en Teenage Jesus ATJ pas 2x resp. 1x.

Ik had het kunnen weten.
De reden waarom ik vaak pas bij rubrieken die al langer lopen.

Del the Funky Homosapien (is geen band, maar wel een coole naam).

RedLightCityBoy
A Tribe Called Quest

Antonio
dazzler schreef:
(quote)

Ik had het kunnen weten.
De reden waarom ik vaak pas bij rubrieken die al langer lopen.

Ik had het kunnen weten, maar hij was te fout om niet tenminste nog een keer te noemen

Queens of the Stone Age
White Stripes
Death Letters
Arctic Monkeys
Red Hot Chili Peppers
The Kinks
The Doors
Rage Against The Machine
Slayer
Metallica

en wat mij betreft de beste:

RADIOHEAD

Antonio
CAPTAIN BEEFHEART & THE MAGIC BAND

of was die ook al eens genoemd ?

Hendrix4live schreef:
Queens of the Stone Age
White Stripes
Death Letters
Arctic Monkeys
Red Hot Chili Peppers
The Kinks
The Doors
Rage Against The Machine
Slayer
Metallica

en wat mij betreft de beste:

RADIOHEAD

Wat is er zo cool aan Metallica? Eerder inspiratieloos. 'we spelen metal, dus onze band heet Metallica'. The Doors is ook niet echt cool btw..

Sir Spamalot (crew)
Lokale band uit Oostende: Preuteleute

Vraag me niet waarom, maar persoonlijk heb ik Concrete Blonde altijd een van de meest coole bandnamen ooit gevonden. Waarschijnlijk vanwege de combinatie tussen hard en zacht, ruw en breekbaar die het voor mij uitstraalt, maar misschien hebben anderen hier heel andere associaties bij.

Verder: Blue Oyster Cult, Velvet Underground, Electric Light Orchestra, Orchestral Manoeuvres in the Dark.

Ik ben het met Thomzic eens dat veel uitstekende bands een nogal flauwe, inspiratieloze bandnaam gekozen hebben: The Doors, Metallica, Eagles, Kiss, Heart, The Cars (om enkele van mijn eigen favoriete bands te noemen), come on, was er niks spannenders te bedenken?

Ik heb het ook niet zo op die bands die zich op een tribute-achtige manier vernoemen naar een nummer van een andere band, zoals Deacon Blue, Radiohead, Machine Head etc.

En don't start me talking about bands die zich vernoemen naar een stad, een land of zelfs een heel continent (Boston, Kansas, UK, Europe, America, Asia etc.)... Bleehhh - en dat terwijl ik de muziek van die bands als een van de weinigen op MuMe over het algemeen best kan pruimen.

O ja, en wat de lokalo's betreft: er is volgens mij nooit een betere vondst bedacht dan de groep die zich tooide met de bandnaam Gratis Bier. Kun je je voorstellen hoeveel publiek zo'n band trekt als die naam op de affiches prijkt?

metronomy schreef:
Bono Must Die

helaas heeft een zanger van een grote groep ervoor gezorgd dat ze de naam niet meer mogen gebruiken

Flauw inderdaad. Geef toe, dan heeft Don Henley (zie mijn avatar) toch een stuk sportiever gereageerd op de song 'Don Henley must die' van Mojo Nixon.

Citaat van Wiki:

Psychobilly musician Mojo Nixon wrote a song called "Don Henley Must Die." Some years later, Mojo was playing at Austin's Hole in the Wall when Don Henley, who was also scheduled to play in Austin, came in. Mojo announced he was going to play the song when Henley himself climbed up on stage and began beatboxing to the song, which left Mojo utterly speechless. The two have since become friends.

Antonio
gaucho schreef:

O ja, en wat de lokalo's betreft: er is volgens mij nooit een betere vondst bedacht dan de groep die zich tooide met de bandnaam Gratis Bier. Kun je je voorstellen hoeveel publiek zo'n band trekt als die naam op de affiches prijkt?

Nog leuker als je je band de naam ''Support Act'' geeft

Of "To be Announced".

Wolves in the Throne Room

Gast
geplaatst: vandaag om 07:00 uur

geplaatst: vandaag om 07:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.