Muziek / Algemeen / Coolste bandnaam
zoeken in:
0
geplaatst: 27 mei 2009, 13:02 uur
0
geplaatst: 27 mei 2009, 13:30 uur
De grap is evenwel dat in Tilburg en omgeving geen kroeg was, waar die naam niet op de pleemuur gekalkt stond - de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik ze nooit live heb gezien; beetje vergelijkbaar met de kreet "Killroy was here".
Overigens vond ik onlangs al google'nd de aankondiging van een reünieconcert en de vermelding dat Sjek Sjek en de Vloeikes beschikbaar waren voor feesten ende partijen. Maar of dat 'da real thing' is - beats me!
0
geplaatst: 20 juni 2009, 18:56 uur
I Hate You When You're Pregnant (hardcore of iets in die aard)
We Butter the Bread with Butter (deathcore)
We Butter the Bread with Butter (deathcore)
0
geplaatst: 20 juni 2009, 20:38 uur
Ik vind er niets cools aan. Het is meer in de trant van: 'Kijk ons een stoere naam hebben!'. Zonde.
0
geplaatst: 21 juni 2009, 11:54 uur
Tjah, wat is 'Cool'... We Butter the Bread with Butter is ook geen 'coole' naam. Ik interpreteerde de titel van het topic als 'opvallend' ipv 'cool'.
En bij IHYWYP is het eerder het complete imago. Die gast (het is een eenmansband) gaat sowieso naakt op het podium zijn kunstjes vertonen. Combineer dit met de bandnaam, en je kunt toch niet anders concluderen dan dat het opvalt?
En niks 'zonde', gewoon context krijgen.
En bij IHYWYP is het eerder het complete imago. Die gast (het is een eenmansband) gaat sowieso naakt op het podium zijn kunstjes vertonen. Combineer dit met de bandnaam, en je kunt toch niet anders concluderen dan dat het opvalt?
En niks 'zonde', gewoon context krijgen.
0
geplaatst: 21 juni 2009, 14:47 uur
bennerd schreef:
Ik interpreteerde de titel van het topic als 'opvallend' ipv 'cool'.
Apart, want de titel luidt "Coolste bandnaam". Misschien kun je het beter lezen als "Opvallendste bandnaam", dan interpreteer je het als 'cool' i.p.v. 'opvallend' Ik interpreteerde de titel van het topic als 'opvallend' ipv 'cool'.

0
geplaatst: 23 juli 2009, 19:24 uur
Ik vind King Diamond een erg coole naam. Klinkt robuust, solide, stevig. Jammer dat de muziek me dan weer totaal niet aanspreekt.
0
Lukk0
geplaatst: 23 juli 2009, 19:28 uur
Ik vind Starsailor een erg sterke bandnaam. De naam op zich vind ik al erg mooi, het klinkt wel lekker, en de achtergrond (een album van Tim Buckley) geeft het net een beetje extra.
Verder (zonder goede reden):
- The The
- The National
- Joy Division
- Built to Spill
Verder (zonder goede reden):
- The The
- The National
- Joy Division
- Built to Spill
0
geplaatst: 24 juli 2009, 18:54 uur
Yak schreef:
Zijn er wel eens mensen die een band hebben 'ontdekt' puur vanwege de interessante bandnaam?
Dopplereffekt. Als natuurkundige moest ik toch even checken wat dat voor muziek was Zijn er wel eens mensen die een band hebben 'ontdekt' puur vanwege de interessante bandnaam?
(En ze blijken nog een hele hoop wiskundige/natuurkundige termen in hun titels te gebruiken.)
0
geplaatst: 16 augustus 2009, 01:16 uur
Animals As Leaders vind ik wel een gave naam.
Dream Theater en Sleepytime Gorilla Museum ook zeer goed !
Dream Theater en Sleepytime Gorilla Museum ook zeer goed !
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 november 2009, 16:15 uur
The Chocolate Watchband. 
Of toch The Bonzo Dog Doo-Dah Band?

Of toch The Bonzo Dog Doo-Dah Band?
0
Yann Samsa
geplaatst: 8 november 2009, 21:04 uur
Led Zeppelin
Timmy And The Lords Of The Underworld XD
Timmy And The Lords Of The Underworld XD
0
geplaatst: 8 november 2009, 21:36 uur
Bloed aan de muur
Wolves In The Throne Room
Stratovarius (al is het baggermuziek)
The Stalin
Wolves In The Throne Room
Stratovarius (al is het baggermuziek)
The Stalin
0
geplaatst: 8 november 2009, 21:53 uur
sxesven schreef:
en beste punkband ooit
(quote)
en beste punkband ooit
Ik begon al te vrezen dat ik de enige op Musicmeter was die ooit van ze gehoord had
.Om on topic te blijven:
Kuroyume (nog zo'n artiest die ik hier eens moet toevoegen)
Panic Channel
Metallica (sorry, het blijft een geweldige bandnaam die deels de reden voor hun succes is)
0
Yann Samsa
geplaatst: 8 november 2009, 21:55 uur
Graag zou ik van MDV een goede verklaring krijgen wrm dat Stratovarius zogezegd bagger muziek zou zijn...
Ach:
The The, wrschnlijk al gezegd, is ook prachtig..
Ach:
The The, wrschnlijk al gezegd, is ook prachtig..
0
geplaatst: 9 november 2009, 11:48 uur
eigen muziekprojectjes:
De-Op-Vrijdag-Doen-We-Het-Altijd-Op-Z'n-Hondjes-Band
(dat was op de middebare school...15 jaar geleden)
teringherrieversies van Pet Shop Boys Liedjes: The Pet Shop Noise (10 jaar geleden)
en wazige sci-fi probeersels onder de naam I.O.U.A.U.F.O. (8jaar geleden)
toendertijd vonden we het best coole namen... ach
De-Op-Vrijdag-Doen-We-Het-Altijd-Op-Z'n-Hondjes-Band
(dat was op de middebare school...15 jaar geleden)
teringherrieversies van Pet Shop Boys Liedjes: The Pet Shop Noise (10 jaar geleden)
en wazige sci-fi probeersels onder de naam I.O.U.A.U.F.O. (8jaar geleden)
toendertijd vonden we het best coole namen... ach
0
geplaatst: 9 november 2009, 11:48 uur
Oké, ik neem mijn woorden terug, baggermuziek klinkt wat grof. Laat ik het zo zeggen: ik vind de muziek van Stratovarius helemaal niet vermakelijk.
0
Yann Samsa
geplaatst: 9 november 2009, 20:32 uur
MDV schreef:
Oké, ik neem mijn woorden terug, baggermuziek klinkt wat grof. Laat ik het zo zeggen: ik vind de muziek van Stratovarius helemaal niet vermakelijk.
Kan ik ook wel inkomen... Hun Progresive Power Metal is soms wat 'over the top'... Maar ben blij dat je inziet dat in deze tijd van f*cking commerciële kutmuziekgroepjes, dat Strato verre van bagger is.
Groeten
Ferre
0
geplaatst: 9 november 2009, 21:11 uur
Ferre Clabau schreef:
Kan ik ook wel inkomen... Hun Progresive Power Metal is soms wat 'over the top'... Maar ben blij dat je inziet dat in deze tijd van f*cking commerciële kutmuziekgroepjes, dat Strato verre van bagger is.
Groeten
Ferre
(quote)
Groeten
Ferre
Deze tijd? Zijn 'commerciële kutmuziekgroepjes' niet even oud als rock 'n roll zelf?
0
Yann Samsa
geplaatst: 9 november 2009, 21:28 uur
Oh komaan. Er zit een graad van waarheid in wat je zegt maar beweer je nu dat er in de jaren 40 en 50 al 'disney bands' bestonden die verplicht werden te playbacken en geld te laten stromen en meerder naïve meisjesharten sneller te laten slaan... 'Jonas Brothers hum hum...
Back To The Topic...
Still Running als vernoemd geweest... (band van mij en wat vrienden
)
op zich niets speciaals maar het verhaal dat er achter zit
Nee ik blijf erbij: Led Zeppelin is een prachtige naam
Back To The Topic...
Still Running als vernoemd geweest... (band van mij en wat vrienden
)op zich niets speciaals maar het verhaal dat er achter zit

0
geplaatst: 9 november 2009, 21:31 uur
Ferre Clabau schreef:
...
...
Commercieel kutmuziekgroepje...

0
Yann Samsa
geplaatst: 9 november 2009, 21:48 uur
Zoals de moeder van Kyle zou zeggn (Southpark): What What WHAT!?....ok, niet meer van de onbekendste maar....1) da was niet wat ik bedoelde hoor 2) misschien wat overdreevn 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 10 november 2009, 07:29 uur
Bennerd heeft zojuist één van de zeven wereldwonderen beledigd. 

* denotes required fields.