MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / You may choose a name for my band

zoeken in:
Heyheyhey allemale,
ik zit sinds paar maanden in een bandje en we zoeken nog een naam... We hebben een beetje te veel inspiratie, want we hebben ondertussen een 50-tal mogelijke namen uitgevonden. Onze oorspronkelijke naam (Sixth Sense) bleek na paar maanden al in gebruik... Dus nu is mijn vraag aan jullie;
Welke naam vinden jullie het beste klinken??? En als jullie eventueel zelf een prachtige naam kunnen uitvinden, suggesties zijn welkom!!!

Ben niet van plan om alle mogelijke namen hierop te zetten, ik heb zelf al een selectie gemaakt en als jullie zouden willen kiezen wat het beste klinkt, graag...

Nog even info: we zijn momenteel met 3 :
1) ikke : piano / gitaar
2) gitarist
3) pianiste
Alle3: zang
Genre: rock

Mogelijke namen:
Mystic Minds
Voices of the Past
Something Else
Think Twice
Airwaves
Magic Dust
Shadow Field(s)
Mystic Hearts
Magic Sense
4Happiness
Secret Secrecy
Eager Eyes

Dit is onze (voorlopige) top 12 (willekeurige volgorde)

Héél erg bedankt alvast om jullie mening te geven!!!
Grtjs, sarah

hey saraaaaaaah
mijn top 2 is:
1 think twice
2 voices of the past

kan daar ni tussen kiezen xD

Kos
Beetje ruknamen meid!

je kunt vast wel iets leukers verzinnen.

4happiness. . Voices of the Past...

Dragen jullie ook toga's en springen jullie rondjes rond eucalyptusbomen al triangel spelend?

Als je onze namen zo slecht vind, zou je dan zo vriendelijk willen zijn er zelf een nieuwe voor ons te bedenken die wel (volgens jou) goe klinkt??? Thnx

Geen "the" bandje dus?

Van dat lijstje vind ik de meeste namen een beetje te "bedacht" over komen. Something Else en Think Twice vind ik dan nog het leukste.

Mijn eigen suggestie:
The Biff Hendersons

Maar serieus, omdat jullie drie leden hebben moet je de band in ieder geval [xxx] Quartet noemen. Something Else Quartet ofzo, laat mensen maar raden wie die vierde is.

Tjeerd, Sjoerd en Koos ^^

Kos
Ja hoor. .

* The Witches of Koekelare!
* Sarah & 2 Chicks rockin' Hard
* Sixth Sense Sucks
*

Relax
Ik verzin gewoon maar wat: "Eye Vision".

@ Relax: best suggestion so far !!! Thnx

Eye Vision? Doe mij maar Specsavers.

lambf
"Six ways to die, one way to fly"

sq
Sarah Smiles

Heb je meteen een leuke cover op het repertoire die je ouders ook kennen. Leuk is dat de artiest van deze op zijn beurt weer een hele andere verwijzing heeft.

[[naamloos]]

Toch niet geinspireerd door haar recente stemmen zeker?

sq
De naam viel mij pardoes in toen ik daarna keek bij ´echte naam´.

Haha, dat had ik nog niet eens gezien....

Deceiver of Fools

Is tevens een nummer op Mother Earth van WT.

Een goede bandnaam verzinnen is erg moeilijk, veel namen komen geforceerd over (zo ook alle namen in je rijtje, sorry) en als je een dan écht goed verzind bestaat die al óf gaat er één iemand in de band dwarsliggen (net degene met de meeste invloed ).
Ik weet dus zelf geen betere naam, ik ben er ook slecht in, maar denk ook eens aan een film, of een boek, wat je goed vind en neem daar een personage of een beschrijving van een gebeurtenis uit.

itchy schreef:
Maar denk ook eens aan een film, of een boek, wat je goed vind en neem daar een personage of een beschrijving van een gebeurtenis uit.

Flum
Of doe hier wat inspiratie op.

Combineer 2 namen en je krijgt zoiets als :

Captain Buthole, Fat Nipples, Free Iowa, The Gaza Frogs, Hot Ice Pigs. Zitten toch wel een aantal leuke namen bij.

Edit: deze naam vond ik toch wel erg droog: Our Manager Told Us That Our Band Name Was Too Long and Difficult to Remember and That We Had to Change it So After a Long Brainstorming Session We Came Up With This One Because All the Other Ones Sucked

Of (en deze optie zou ik nemen):

Str8 Off tha Streetz of Muthaphukkin Koekelare

Lariekoek!

[Roel]
captain iglo takes over the world

The Mindreaders

Kebabi en de Kebini's

In ieder geval niks nemen met een woord als Mystic erin. Dat klinkt meteen als pseudo new age spirits of nature gedoe. Ik vind de namen sowieso wat te zweverig. Kies iets krachtigers vooral.

starbright boy schreef:
Dat klinkt meteen als pseudo new age spirits of nature gedoe. Ik vind de namen sowieso wat te zweverig.

Misschien dekt dat de lading in hun geval juist wel, wie zal het zeggen...

Inderdaad, genre 'rock' zegt niet zo veel, hoe klinkt de muziek?

Vague
Rare ones
Treating Windmills
The Teddy Rockspingang
namen met kleuren zou ik niet doen.

Britney Britney en de Britney Dancers

Gast
geplaatst: vandaag om 08:59 uur

geplaatst: vandaag om 08:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.