menu

Muziek / Algemeen / Kink FM / Pinguin Radio

zoeken in:
Ik heb mijn opnamestation al geprepareerd.

Wat een gare keuzelijst zeg

Gretz

Ik heb even wat berichten gelezen hierboven , maar waarom moeten er meer vrouwen in de lijst?
Je kiest toch een nummer op basis van wat jij ervan vindt en niet of het van een vrouw is?

jordidj1 schreef:
Wat een gare keuzelijst zeg

Jup. A Tribe Called Quest heeft twee nummers in de keuzelijst, maar We the People.. staat daar om raadselachtige redenen niet bij

Andere Song van het Jaar-winnaars Chromatics (Shadow) en Let's Eat Grandma (Donnie Darko) zijn ook niet eens terug te vinden. En Lorde, Slowdive en Beach House ontbreken volledig :O

DIT ER MAAR VAN GEMAAKT

KENDRICK LAMARR - KING KUNTA
CURE - LULLABY
BEATLES - TOMORROW NEVER KNOWS
NATIONAL - BLOODBUZZ OHIO
ARCADE FIRE - REBELLION (LIES)
GORILLAZ - CLINT EASTWOOD
OPGEZWOLLE - HOEDENPLANK
DEUS - INSTANT STREET
FLEETWOOD MAC - GO YOUR OWN WAY
NICK CAVE & THE BAD SEEDS - JUBILEE STREET
FOO FIGHTERS - EVERLONG
VELVET UNDERGROUND - VENUS IN FURS
MIDLAKE - ROSCOE
JANELLE MONAE - MAKE ME FEEL
PEARL JAM - BLACK
WAR ON DRUGS - UNDER THE PRESSURE
ROXY MUSIC - VIRGINIA PLANE
METALLICA - FADE TO BLACK
RADIOHEAD - JIGSAW FALLING INTO PLACE
MANIC STREET PREACHERS - MOTORCYCLE EMPTINESS
NICK DRAKE - DAY IS DONE
DE LA SOUL - A ROLLER SKATING JAM NAMED "SATURDAYS"
SMASHING PUMPKINS - DISARM
DAVID BOWIE - WILD IS THE WIND
QUEENS OF THE STONE AGE - NO ONE K

OPGEZWOLLE IN DE KEUZELIJST, HOE DOPE

EERST MAAR EVEN EEN LIJSTJE GEMAAKT MET ENKEL VOORKEUZENUMMERS (IK KWAM ER PAS NA 25 NUMMERS ACHTER DAT JE ER GEEN 10 VRIJE KEUZES EXTRA BIJ KAN DOEN).

POSTAL SERVICE - SUCH GREAT HEIGHTS
NATIONAL - FAKE EMPIRE
ARCADE FIRE - REBELLION (LIES)
SPINVIS - WESPEN OP DE APPELTAART
TAME IMPALA - LET IT HAPPEN
THE XX - SAY SOMETHING LOVING
WOLF ALICE - DON'T DELETE THE KISSES
GRIMES - GENESIS
KEANE - BEDSHAPED
ROBYN - DANCING ON MY OWN
CHVRCHES - THE MOTHER WE SHARE
SMITHS - THERE IS A LIGHT THAT NEVER GOES OUT
SANTIGOLD - DISPARATE YOUTH
DAUGHTER - YOUTH
ARCTIC MONKEYS - 505
SIGUR RÓS - HOPPIPOLLA
MGMT - KIDS
ARCADE FIRE - NEIGHBORHOOD #1 (TUNNELS)
NATIONAL - BLOODBUZZ OHIO
WARPAINT - UNDERTOW
CHAIRLIFT - BRUISES
MEW - ZOOKEEPER'S BOY
DAMIEN RICE - CANNONBALL
SHINS - NEW SLANG
DEUS - INSTANT STREET

FUCK. SPINVIS VERGETEN

MGMT OOK MAAR DAT BOEIT NIET

OOK MAAR GESTEMD, DIT IS MIJN LIJST:

STROKES - YOU ONLY LIVE ONCE
ARCADE FIRE - READY TO START
TELEVISION - MARQUEE MOON
MY CHEMICAL ROMANCE - WELCOME TO THE BLACK PARADE
SIGUR RÓS - SVEFN-G-ENGLAR
BOB DYLAN - TANGLED UP IN BLUE
PRINCE - PURPLE RAIN
BRUCE SPRINGSTEEN - JUNGLELAND
VELVET UNDERGROUND - SUNDAY MORNING
SUFJAN STEVENS - CHICAGO
KILLERS - MR. BRIGHTSIDE
WILCO - JESUS, ETC.
FLEETWOOD MAC - CHAIN
NEIL YOUNG - LIKE A HURRICANE
CURE - LULLABY
WHITE STRIPES - 7 NATION ARMY
SPINVIS - KOM TERUG
RADIOHEAD - STREET SPIRIT (FADE OUT)
GORILLAZ - ON MELANCHOLY HILL
NICK CAVE & THE BAD SEEDS - INTO MY ARMS
TALK TALK - LIVING IN ANOTHER WORLD
DAVID BOWIE - LIFE ON MARS
SMITHS - BIGMOUTH STRIKES AGAIN
BLUR - TENDER
PAOLO NUTINI - CANDY

Wrathchild1 schreef:
Gretz

Ik heb even wat berichten gelezen hierboven , maar waarom moeten er meer vrouwen in de lijst?
Je kiest toch een nummer op basis van wat jij ervan vindt en niet of het van een vrouw is?

Wrathchild1: omdat vrouwen zwaar ondervertegenwoordigd zijn in dit soort lijsten, zie ook bijvoorbeeld de Snob 2000. Ze worden door het publiek wat stemt ondergewaardeerd.

Gretz schreef:
(quote)

Jup. A Tribe Called Quest heeft twee nummers in de keuzelijst, maar We the People.. staat daar om raadselachtige redenen niet bij

Andere Song van het Jaar-winnaars Chromatics (Shadow) en Let's Eat Grandma (Donnie Darko) zijn ook niet eens terug te vinden. En Lorde, Slowdive en Beach House ontbreken volledig :O
Gelukkig staat 30 Seconds to Mars er met negen nummers in.

En valt me ook op dat mijn ultieme Kink-ontdekking, Black Soul Choir, het enige nummer van 16HP in de keuzelijst is; was in 2011 nog #12 bij de Kink 1600. Maar toen ook al de enige 16HP in de lijst zie ik.

Geen enkel nummer van Michael Jackson.

Wel tien keer Joe Jackson en zelfs twee keer Jackson Browne.

En 26(!) keer The Cure. :']

edit: 38 keer R.E.M....

We kunnen als het goed is nog 1-2 weken stemmen. Ik ga sowieso nog een lijstje maken met enkel vrije keuzes

Heb lijstje zitten samenstellen, geeft hij mijn e-mailadres alleen in HOOFDLETTERS weer..hoe dan

Een paar keer naar geluisterd. Vind het beide maar niets. Volg Kink FM nog wel via Facebook uit een soort van nieuwsgierigheid. Wat daar voorbij komt triggert me helemaal niet om nog een keer te gaan luisteren. Denk dat ik ze binnenkort maar van Facebook afgooi. Ga gewoon lekker luisteren naar mijn eigen lijsten. Ruim 18.000 uitgeselecteerde tracks.

Wat een dramalijst met veel te veel matige bands die zwaar vertegenwoordigd zijn in de hogere regionen. De Kinkluisteraar stelt qua diversiteit echt diep teleur wat mij betreft. Bij de bovenste 100 nummers staat er zelfs geen enkele vrouwelijke artiest

100
101-1500

- De eerste nummers waar een vrouw een substantiële bijdrage levert (lees: zang) zijn Air - All I Need (136) en Cardigans - Lovefool (138)
- Wuthering Heights zien we bijvoorbeeld pas op #1214
- Sinnerman of Troy is helemaal niet in de lijst terug te vinden
- Go Your Own Way moet het slechts doen met #512
- Beach House, Courtney Barnett en Jade Bird (nb #11 in de lijst met meest gedraaide artiesten) hebben de stemmers nog nooit van gehoord, hoe dan

Gelukkig hebben we de V500 en de Ladder nog, want hier kan ik als muziekliefhebber onmogelijk vrolijk van worden.

Ik vind het wel een prima lijstje. Typisch kink. Vooral blij met de liefde voor Tool op dat station aangezien die om een of andere reden op MM worden verguisd.

Jade Bird zegt mij eerlijk gezegd ook niets, is blijkbaar meer een favoriet van de Kink-DJ's dan de luisteraars Maar als ik dat last.fm-profiel zie is het ook gewoon een zender die veel doorsnee alternatieve muziek draait.

Fleetwood Mac, Sinnerman, Wutherings Heights en Troy werden in de 90s al nooit op Kink FM gedraaid, zal nu vast niet anders zijn. Dus wel logisch dat ze er niet of nauwelijks in staan.

Onweerwolf schreef:
Ik vind het wel een prima lijstje. Typisch kink. Vooral blij met de liefde voor Tool op dat station aangezien die om een of andere reden op MM worden verguisd.

Huh? Er zijn al 24 pagina's getypt bij het nieuwe Tool-album (wn een score van 3,98).

Arrie schreef:
(quote)

Huh? Er zijn al 24 pagina's getypt bij het nieuwe Tool-album (wn een score van 3,98).

Maar in onze aller tijden lijstjes komt Tool er altijd zeer bekaaid af.

Ook opvallend: Tears Run Ring stond in 2011 nog in de Top 10, maar is nu uit de Top 100 gevallen.

Stond zo hoog nav het overlijden van Arjen Grolleman. Was zijn favoriete plaat.

De zogenaamde DDB.

Gretz schreef:

- Beach House hebben de stemmers nog nooit van gehoord, hoe dan
Dit kan alleen maar een positief teken zijn natuurlijk.
Verder wel eens dat de top 100 erg eenvormig is.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:07 uur

geplaatst: vandaag om 16:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.