Muziek / Algemeen / Kink FM
zoeken in:
0
FatBottomedGirl
geplaatst: 13 september 2008, 22:32 uur
kaztor schreef:
...
Het is godverdomme nog steeds jammer dat ze niet in de ether te
beluisteren zijn,en dan wel die andere KUT-stations die met hun
bij-zitters telkens lachen om zichzelf om niemendalletjes,daarom is
Kink,voor de muziekliefhebber.
...
...
...

0
geplaatst: 14 september 2008, 12:17 uur
Dit heb ik ingezonden:
01. DJ Shadow - Stem/Long Stem
02. Gangstarr - Lovesick
03. De La Soul - Me, Myself And I
04. Marvin Gaye - What's Going On
05. Public Enemy - Don't Believe The Hype
06. KRS One - Rappaz R.N. Dainja
07. A Tribe Called Quest - I Left My Wallet In El Segundo
08. Gorillaz ft. De La Soul - Feel Good Inc.
09. Rage Against The Machine - Killing In The Name Of
10. Massive Attack - Angel
Extra: The Roots - What They Do
01. DJ Shadow - Stem/Long Stem
02. Gangstarr - Lovesick
03. De La Soul - Me, Myself And I
04. Marvin Gaye - What's Going On
05. Public Enemy - Don't Believe The Hype
06. KRS One - Rappaz R.N. Dainja
07. A Tribe Called Quest - I Left My Wallet In El Segundo
08. Gorillaz ft. De La Soul - Feel Good Inc.
09. Rage Against The Machine - Killing In The Name Of
10. Massive Attack - Angel
Extra: The Roots - What They Do
0
geplaatst: 14 september 2008, 14:17 uur
tadaa:
1. DJ Shadow - Stem/Long Stem
2. Velvet Underground - Sunday Morning
3. Massive Attack - Risingson
4. Aphex Twin - Windowlicker
5. Stone Roses - I Wanna Be Adored
6. Kraftwerk - Radioactivity
7. Belle & Sebastian - I'm Waking Up To Us
8. Joy Division - Disorder
9. Strokes - Hard To Explain
10. Iggy Pop - Lust For Life
Niet 100% de beste nummers, wel het leukst mogelijke lijstje dat ik kon bouwen!
1. DJ Shadow - Stem/Long Stem
2. Velvet Underground - Sunday Morning
3. Massive Attack - Risingson
4. Aphex Twin - Windowlicker
5. Stone Roses - I Wanna Be Adored
6. Kraftwerk - Radioactivity
7. Belle & Sebastian - I'm Waking Up To Us
8. Joy Division - Disorder
9. Strokes - Hard To Explain
10. Iggy Pop - Lust For Life
Niet 100% de beste nummers, wel het leukst mogelijke lijstje dat ik kon bouwen!
0
geplaatst: 14 september 2008, 15:32 uur
kaztor schreef:
Waarom het één boven het ander plaatsen? Persoonlijk vind ik kinkfm ook een kutstation.
"de muziekliefhebber"? Die altow bagger van kinkfm is aan deze muziekliefhebber niet besteed.
0
geplaatst: 14 september 2008, 17:19 uur
Maar wat anders dan mij standaart favoriete nummers ingevuld. 
Top 10
1. Bjork - Hyperballad
2. Bettie Serveert - Tom Boy
3. At The Drive In - One Armed Scissor
4. Undertones - Teenage Kicks
5. Stone Roses - Fools Gold
6. Sonic Youth - Diamond Sea
7. REM - The One I Love
8. PJ Harvey - C'mon Billy
9. Fugazi - Blueprint
10. Madness - Night Boat To Cairo

Top 10
1. Bjork - Hyperballad
2. Bettie Serveert - Tom Boy
3. At The Drive In - One Armed Scissor
4. Undertones - Teenage Kicks
5. Stone Roses - Fools Gold
6. Sonic Youth - Diamond Sea
7. REM - The One I Love
8. PJ Harvey - C'mon Billy
9. Fugazi - Blueprint
10. Madness - Night Boat To Cairo
0
FatBottomedGirl
geplaatst: 28 september 2008, 22:43 uur
Lijstjes kunnen nog enkele dagen ingezonden worden.
Suggesties om de lijst van volgend jaar aan te vullen met songs die je mist kunnen gestuurd worden naar [email protected].
Suggesties om de lijst van volgend jaar aan te vullen met songs die je mist kunnen gestuurd worden naar [email protected].
0
geplaatst: 29 september 2008, 01:37 uur
tsja, dat is een behoorlijke waslijst, denk niet dat ze die allemaal serieus gaan toevoegen...
0
geplaatst: 6 oktober 2008, 11:21 uur
herman schreef:
Mijn lijstje:
(afbeelding)
Mijn lijstje:
(afbeelding)
Uiteindelijk zijn ze geeindigd op:
1. 1007
2. 820
3. 386
4. --

5. --

6. 363
7. 737
8. --

9. --

10. --

Hier staat de hele lijst: http://www.kinkfm.com/kink1300
FatBottomedGirl schreef:
KLF, de lange versie, moet hard gedraaid worden, heel hard!
KLF, de lange versie, moet hard gedraaid worden, heel hard!

Staat er helaas niet in... Wel Last Train to Trancentral. Ook vet natuurlijk.
0
Lost Highway
geplaatst: 8 oktober 2008, 22:17 uur
Ik ben hem nog even aan het doornemen, ben echt verbaasd over de kwaliteit van de lijst. Lekker progressief ook, het is eens iets anders dan steeds Queen of Led Zep. Joy Division, The Cure, Depeche Mode en Editors in de top 10 en verder :
12. Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
22. Cult - She Sells Sanctuary
25. Arcade Fire – Rebellion
27. Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
34. Interpol - Obstacle 1
36. Placebo & David Bowie - Without You I'm Nothing
42. Killers - Mr. Brightside
43. Joy Division - She's Lost Control
51. Bloc Party – Banquet
62. New Order - Blue Monday
63. Echo & The Bunnymen - Killing Moon
71. Smiths - How Soon Is Now
79. Cure - Charlotte Sometimes
81. The The - Uncertain Smile
88. Interpol – Evil
89. Japan – Nightporter
96. David Bowie - Heroes
Hm dat zou zo mijn persoonlijk dreamteam kunnen zijn, ik wist ook niet dat sommige van die nummers ( zoals Charlotte Sometimes/Killing Moon) zo populair waren. Of is dit samengesteld door een zeer beperkt publiek? Indien niet, is het goede muzieksmaak virus in Nederland soms losgebarsten?
12. Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
22. Cult - She Sells Sanctuary
25. Arcade Fire – Rebellion
27. Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
34. Interpol - Obstacle 1
36. Placebo & David Bowie - Without You I'm Nothing
42. Killers - Mr. Brightside
43. Joy Division - She's Lost Control
51. Bloc Party – Banquet
62. New Order - Blue Monday
63. Echo & The Bunnymen - Killing Moon
71. Smiths - How Soon Is Now
79. Cure - Charlotte Sometimes
81. The The - Uncertain Smile
88. Interpol – Evil
89. Japan – Nightporter
96. David Bowie - Heroes
Hm dat zou zo mijn persoonlijk dreamteam kunnen zijn, ik wist ook niet dat sommige van die nummers ( zoals Charlotte Sometimes/Killing Moon) zo populair waren. Of is dit samengesteld door een zeer beperkt publiek? Indien niet, is het goede muzieksmaak virus in Nederland soms losgebarsten?
0
geplaatst: 8 oktober 2008, 22:42 uur
Mijn keuzes zijn op de volgende plaatsen geeïndigd:
98. Pixies - Debaser
139. The Smiths - Bigmouth Strikes Again
186. Elliott Smith - Waltz #02 (XO)
354. The Church - Under the Milky Way
423. Nick Drake - Northern Sky
731. XTC - Dear God
741. The The - This Is the Day
796. The Clash - Rock the Casbah
950. Belle & Sebastian - She's Losing It
xxxx. Robbie Robertson - Somewhere Down the Crazy River
xxxx. The Chills - Pink Frost (eigen keuze)
98. Pixies - Debaser
139. The Smiths - Bigmouth Strikes Again
186. Elliott Smith - Waltz #02 (XO)
354. The Church - Under the Milky Way
423. Nick Drake - Northern Sky
731. XTC - Dear God
741. The The - This Is the Day
796. The Clash - Rock the Casbah
950. Belle & Sebastian - She's Losing It
xxxx. Robbie Robertson - Somewhere Down the Crazy River
xxxx. The Chills - Pink Frost (eigen keuze)
0
geplaatst: 8 oktober 2008, 23:11 uur
Ongelofelijk, alles staat erin.
138. Pulp - Common People
186. Elliott Smith - Waltz # 2
203. Massive Attack - Angel
574. Mercury Rev - Goddess on a Hiway
664. Kate Bush - Army Dreamers
693. Pogues - A Rainy Night in Soho
699. Echo & the Bunnymen - Seven Seas
1028. Suzanne Vega - Luka
1109. Flash & the Pan - Hey, St. Peter
1145. Supergrass - Moving
138. Pulp - Common People
186. Elliott Smith - Waltz # 2
203. Massive Attack - Angel
574. Mercury Rev - Goddess on a Hiway
664. Kate Bush - Army Dreamers
693. Pogues - A Rainy Night in Soho
699. Echo & the Bunnymen - Seven Seas
1028. Suzanne Vega - Luka
1109. Flash & the Pan - Hey, St. Peter
1145. Supergrass - Moving
0
geplaatst: 9 oktober 2008, 00:19 uur
Lost Highway schreef:
Ik ben hem nog even aan het doornemen, ben echt verbaasd over de kwaliteit van de lijst. Lekker progressief ook, het is eens iets anders dan steeds Queen of Led Zep.
Ik ben hem nog even aan het doornemen, ben echt verbaasd over de kwaliteit van de lijst. Lekker progressief ook, het is eens iets anders dan steeds Queen of Led Zep.
Was je nog niet bekend met Kink FM? Ik vind de lijst juist een beetje behoudend, maar dat vind ik Kink sowieso vergeleken met vroeger.
0
geplaatst: 9 oktober 2008, 01:42 uur
Al mijn nominaties staan erin, en zelfs behoorlijk hoog ook nog. Over het algemeen is de lijst een redelijke bloemlezing van de (alternatieve) rock van de afgelopen 30 jaar, daarbij andere genres (op een paar algemeen geaccepteerde electronic- en hiphopnummers na) buitensluitend. Maar aangezien Kink FM een station is voor de jongere, alternatieve rockfan, vind ik het een zeer behoorlijke lijst.
30. Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond
52. Doors - The End
105. Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
170. Radiohead - Idioteque
190. Aphex Twin - Windowlicker
225. Pixies - Monkey Gone To Heaven
251. Velvet Underground - Heroin
380. Depeche Mode - Blasphemous Rumours
408. Neil Young - My My Hey Hey (Out Of The Blue)
497. Grauzone - Eisbar
30. Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond
52. Doors - The End
105. Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
170. Radiohead - Idioteque
190. Aphex Twin - Windowlicker
225. Pixies - Monkey Gone To Heaven
251. Velvet Underground - Heroin
380. Depeche Mode - Blasphemous Rumours
408. Neil Young - My My Hey Hey (Out Of The Blue)
497. Grauzone - Eisbar
0
titan (crew)
geplaatst: 9 oktober 2008, 08:50 uur
herman schreef:
Ik vind de lijst juist een beetje behoudend, maar dat vind ik Kink sowieso vergeleken met vroeger.
Ik vind de lijst juist een beetje behoudend, maar dat vind ik Kink sowieso vergeleken met vroeger.
Helemaal mee eens, Kink FM hanteert m.i. een hele krappe definitie van alternatieve muziek. De nadruk leert heel sterk op (Amerikaanse) rock- en gitaarbands. Alternatieve pop, dance of electronic komt nauwelijks aan bod. Voor commercieel succesvolle muziek die qua stijl binnen het profiel van Kink FM past haalt men al helemaal zijn neus op.
0
geplaatst: 9 oktober 2008, 09:32 uur
Pearl Jam uiteraard op nummer één met het mooiste nummer allertijden: Black 

0
Lost Highway
geplaatst: 9 oktober 2008, 11:04 uur
@ herman : Ik was vaag bekend met KINK FM, maar wist niet dat het zo goed was. Als ik Studio Brussel luister hoor ik soms Nederlanders die Stubru verheerlijken omdat het in eigen land zo triest is. Dat snap ik dan niet zo goed. Behoudend vind ik de lijst allerminst, ik zie in een Belgische lijst nooit nummers als Charlotte Sometimes, Killing Moon, Uncertain Smile, Mercy Seat, She's Lost Control, Blue Monday, Nightporter of recentere dingen als Obstacle 1 of Munich de top 100 halen. Nu ben ik misschien niet volledig objectief omdat ik erg van deze muziek hou, maar toch. Wij hebben binnenkort onze top 5000 ( zie topic ), en daar zullen opnieuw Natalia, Borsato en Milk Inc bovenaan staan, gecombineerd met de oeroude Rockdino's van Queen, Led Zep en Deep Purple. Dan valt je mond wel even open bij deze top 1300. Op Stubru heb je ook wel een Tijdloze 100, dat is op zich geen slechte lijst, maar dat zijn ook maar 100 nummers en daar zit je dan weer met een overkill aan de Radioheads en dEUSsen van deze wereld.
@ titan : 'Commercieel succesvolle muziek die qua stijl binnen het profiel van KINK FM past'; wat bedoel je daar exact mee? Om eerlijk te zijn ben ik niet zo een fan van die zogenaamd commerciële acts met een alternatief stickertje op ( ik denk spontaan aan Tingeling Tings of The Kooks ).
@ titan : 'Commercieel succesvolle muziek die qua stijl binnen het profiel van KINK FM past'; wat bedoel je daar exact mee? Om eerlijk te zijn ben ik niet zo een fan van die zogenaamd commerciële acts met een alternatief stickertje op ( ik denk spontaan aan Tingeling Tings of The Kooks ).
0
titan (crew)
geplaatst: 9 oktober 2008, 11:05 uur
The Kooks is een goed voorbeeld. Kan prima op Kink FM. Als ik de top 1300 zie denk ik: waarom kunnen ze deze iets grotere afwisseling niet iedere dag brengen?
0
Lost Highway
geplaatst: 9 oktober 2008, 11:12 uur
Mja, maar met The Kooks wordt je al letterlijk dood gegooid, dus ik zie geen reden om het dan ook nog eens op een station als KINK FM te draaien Nee, liever de kans geven aan bands die weinig of geen airplay krijgen op andere stations. Daar kan Studio Brussel nog iets van leren. Dingen als MGMT, Cut Copy of Late Of The Pier horen er natuurlijk wel bij.
0
geplaatst: 9 oktober 2008, 11:13 uur
Lost Highway schreef:
Behoudend vind ik de lijst allerminst, ik zie in een Belgische lijst nooit nummers als Charlotte Sometimes, Killing Moon, Uncertain Smile, Mercy Seat, She's Lost Control, Blue Monday, Nightporter of recentere dingen als Obstacle 1 of Munich de top 100 halen.
Behoudend vind ik de lijst allerminst, ik zie in een Belgische lijst nooit nummers als Charlotte Sometimes, Killing Moon, Uncertain Smile, Mercy Seat, She's Lost Control, Blue Monday, Nightporter of recentere dingen als Obstacle 1 of Munich de top 100 halen.
Mja, heerlijke muziek om op de radio te horen, maar nummers die Kink vroeger stukdraaide van bv. Asian Dub Foundation of Lo-fidelity All Stars zijn nu helemaal niet meer terug te vinden. Natuurlijk luister ik nog steeds graag naar zo'n lijst, omdat het beter is dan het gros van de muziek die voorbij komt op de Nederlandse zenders, maar Kink was ooit nog wel wat beter... Nu is het inderdaad erg gefocust op de standaard alternatieve (Amerikaanse) muziek.
edit: MGMT wordt in Nederland ook compleet grijsgedraaid door 3FM.
Ter info voor LH: Overigens is Kink FM in Nederland niet op de gewone ether te ontvangen, alleen via kabel en internet.
0
geplaatst: 9 oktober 2008, 11:18 uur
Er worden inderdaad overdag op Kinkfm vooral indie-achtige bandjes gedraaid. Maar ik raad toch iedereen hier aan om een keer zaterdag avond naar Club Casablanca (op Kink) te luisteren. Hier worden echt (bijna) alle soorten muziek gedraaid.
0
Lost Highway
geplaatst: 9 oktober 2008, 11:29 uur
herman schreef:
Ter info voor LH: Overigens is Kink FM in Nederland niet op de gewone ether te ontvangen, alleen via kabel en internet.
(quote)
Dat laatste verklaart al veel, nouja radioland, als ik het voor het zeggen had.
Overigens vind ik het maar meer dan logisch dat bands als MGMT en Bloc Party ook op de commerciële stations gedraaid worden, het is gewoon goede en populaire muziek.Bij ons zal je geen MGMT horen hoor, behalve op Stubru en Radio 1. Al wat maar een beetje van de norm afwijkt krijgt geen kans op eender welk commercieel station ( voor België zijn dat dan hoofdzakelijk Radio 2, Radio Donna, Q-Music en 4FM ).
Ik weet dat jullie in Nederland ook een Radio 2 en een Q-Music hebben, maar dat is toch nog een andere situatie dan bij ons. De Nederlandse stations zijn breder georiënteerd, bij ons is Radio 2 echt pré-euthanasie radio en Q-Music is de naam Music niet eens waardig. Belgische doorsnee radio is conservatiever dan de Paus. Daar tegenover staat wel dat wij Studio Brussel en Radio 1 op de gewone ether kunnen ontvangen, wat dan wel weer positief is.
0
titan (crew)
geplaatst: 9 oktober 2008, 13:07 uur
Lost Highway schreef:
Mja, maar met The Kooks wordt je al letterlijk dood gegooid, dus ik zie geen reden om het dan ook nog eens op een station als KINK FM te draaien.
Mja, maar met The Kooks wordt je al letterlijk dood gegooid, dus ik zie geen reden om het dan ook nog eens op een station als KINK FM te draaien.
Ik vind dat dat geen criterium hoort te zijn voor Kink FM. Als het past in het muzikale profiel van de zender moeten ze het gewoon draaien, of het nou commercieel succesvol is of niet.
0
Lost Highway
geplaatst: 9 oktober 2008, 13:51 uur
Ik vind die bandjes die momenteel commercieel succesvol zijn ook minder goed, dat heeft niets te maken met hun hitsucces, ik vind ze gewoon kwalitatief zeer matig. Bandjes als The Kooks, The Fratelli's, The Thing Things, nouja ieder zijn ding. Coldplay en Editors halen ook wel eens de hitlijsten én die vind ik persoonlijk wel goed genoeg. Dit is natuurlijk mijn perceptie, maar misschien denkt men er bij KINK FM ook zo over.
De laatste single van The Kooks vind ik wel nog goed te doen, die heet Sway dacht ik.
De laatste single van The Kooks vind ik wel nog goed te doen, die heet Sway dacht ik.
0
geplaatst: 9 oktober 2008, 19:55 uur
titan schreef:
The Kooks is een goed voorbeeld. Kan prima op Kink FM. Als ik de top 1300 zie denk ik: waarom kunnen ze deze iets grotere afwisseling niet iedere dag brengen?
Het kan aan mij liggen maar ik hoor gewoon The Kooks op Kink, ook Coldplay, Muse, The Ting Tings, Editorsetc, veel commerciële bands die je op andere zenders ook hoort.
0
FatBottomedGirl
geplaatst: 9 oktober 2008, 21:10 uur
De wekelijkse kink 40 is een goede doorsnee van wat je dagelijks hoort op Kink. Ik zie daar toch wat commerciele bands en een behoorlijke afwisseling tussen alternatieve rock, alternatieve pop en electro.
Bovendien wordt er regelmatig aandacht besteed aan Nederlandse bands.
Bovendien wordt er regelmatig aandacht besteed aan Nederlandse bands.
0
timon
geplaatst: 12 oktober 2008, 11:15 uur
@ Lost highway. Duidelijk geen Studio Brussel luisteraar. Dit in 1983 opgerichte radiostation heeft haar fundamenten juist liggen in klassiekers als Killing Moon, Uncertain Smile, Mercy Seat, She's Lost Control en Blue Monday. Alleen de oorspronkelijke DJs zijn van het toneel verdwenen, en daarmee ook de muziek uit die periode.
Tijdloze 100 wordt samengesteld door een nieuwe generatie DJs en muziekluisteraars en daarmee verdwijnen 80 klassiekers naar de lagere regionen in de lijst. Wellicht zou er ook een tijdloze 1000 moeten komen. De kans dat daar klassiekers uit alle decennia in staan is veel groter. Een top lijst die de waan van de dag overstijgt.
Ook de playlist van KINK FM is sterk nineties georienteerd. Niet raar voor een zender die 1 oktober 1995 opgericht is. Ik ben benieuwd hoeveel top 10 inzendingen er zijn ingestuurd. Om een lijst van 1300 nummers vol te krijgen dienen er gigantisch veel nummers te worden ingestuurd. Ook om de reden dat veel mensen dezelfde titels - uit een door KINK FM voorgeselecteerde lijst - insturen.
Op basis van mijn eigen ervaring als DJ van het laten insturen en samenstellen van Top 100 lijsten, schat ik dat er ca. 700 nummers daadwerkelijk zijn ingezonden. De overige 600 nummers zijn door KINK FM zelf aan de overzichtlijst toegevoegd. KINK FM heeft nu eenmaal veel minder luisteraars dan bij de TOP 2000 van Radio 2. Volgende keer toch maar weer een KINK 666 lijst doen...
Tijdloze 100 wordt samengesteld door een nieuwe generatie DJs en muziekluisteraars en daarmee verdwijnen 80 klassiekers naar de lagere regionen in de lijst. Wellicht zou er ook een tijdloze 1000 moeten komen. De kans dat daar klassiekers uit alle decennia in staan is veel groter. Een top lijst die de waan van de dag overstijgt.
Ook de playlist van KINK FM is sterk nineties georienteerd. Niet raar voor een zender die 1 oktober 1995 opgericht is. Ik ben benieuwd hoeveel top 10 inzendingen er zijn ingestuurd. Om een lijst van 1300 nummers vol te krijgen dienen er gigantisch veel nummers te worden ingestuurd. Ook om de reden dat veel mensen dezelfde titels - uit een door KINK FM voorgeselecteerde lijst - insturen.
Op basis van mijn eigen ervaring als DJ van het laten insturen en samenstellen van Top 100 lijsten, schat ik dat er ca. 700 nummers daadwerkelijk zijn ingezonden. De overige 600 nummers zijn door KINK FM zelf aan de overzichtlijst toegevoegd. KINK FM heeft nu eenmaal veel minder luisteraars dan bij de TOP 2000 van Radio 2. Volgende keer toch maar weer een KINK 666 lijst doen...
* denotes required fields.