Aangezien er op MuMe geen singles, 12", tapes, obscure 7" zonder cover e.d. mogen, maak ik er een apart topic over (waarom is dit nog niet eerder gebeurd ?

). Om te discussiëren of om je mening te uiten over een dergelijk muziekstuk. Om een begin te maken:
Atlantic Connection - Brand New Colony / Last Thoughts (12", Label: Creative Source)
Soms is het wel eens leuk om wat Drum 'n' Bass te beluisteren, maar om eerlijk te zeggen ligt dit genre me totaal niet. Het klinkt me te kil en hoewel het vaak wel energiek is, glijd het me vaak langs me heen. Zo ook deze 12". Het eerste nummer
Brand New Colony zit vol met energie en is veelal uptempo, maar het voelt zo....leeg. Het nummer word opgefleurd door een easy listening sample, maar het voegt bar weinig toe aan dit nummer.
Last Thoughts is een wat trager nummer. Redelijk mellow en heeft ook hier weer easy listening voice-sample's, wat van mij niet nodig was geweest. Verder moet ik zeggen dat de Drum 'n' Bass hier best wel standaard is. Er word ook niks spannend gedaan met de amen-breaks, zodat de fantasieloosheid er bijna van af straalt.
Conclusie: 2*
PS: Het topic is voornamelijk bedoeld voor muziek welke niet "normaal" op MuMe past