MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het topic voor muziek die niet op MuMe kan

zoeken in:
lambf
Aangezien er op MuMe geen singles, 12", tapes, obscure 7" zonder cover e.d. mogen, maak ik er een apart topic over (waarom is dit nog niet eerder gebeurd ? ). Om te discussiëren of om je mening te uiten over een dergelijk muziekstuk. Om een begin te maken:

Atlantic Connection - Brand New Colony / Last Thoughts (12", Label: Creative Source)
Soms is het wel eens leuk om wat Drum 'n' Bass te beluisteren, maar om eerlijk te zeggen ligt dit genre me totaal niet. Het klinkt me te kil en hoewel het vaak wel energiek is, glijd het me vaak langs me heen. Zo ook deze 12". Het eerste nummer Brand New Colony zit vol met energie en is veelal uptempo, maar het voelt zo....leeg. Het nummer word opgefleurd door een easy listening sample, maar het voegt bar weinig toe aan dit nummer.

Last Thoughts is een wat trager nummer. Redelijk mellow en heeft ook hier weer easy listening voice-sample's, wat van mij niet nodig was geweest. Verder moet ik zeggen dat de Drum 'n' Bass hier best wel standaard is. Er word ook niks spannend gedaan met de amen-breaks, zodat de fantasieloosheid er bijna van af straalt.
Conclusie: 2*

PS: Het topic is voornamelijk bedoeld voor muziek welke niet "normaal" op MuMe past

Sietse
hoezo mogen 12" en tapes niet op MuMe.

Die 7" releases zijn discutabel...is het een EP of is het een singel...

Maar goed:
Xabec - Feuernstern is een erg mooie 7" dit jaar uitgekomen bij Drone Records die erg mooi is.
Lees hier waarom: http://earlabs.org/release/review.asp?reviewID=1211

lambf
Sietse schreef:
hoezo mogen 12" en tapes niet op MuMe.

Die 7" releases zijn discutabel...is het een EP of is het een singel...

Ik bedoel natuurlijk met 1 of 2 (individuele) nummers, of diegene die alleen mixen bevatten maar niet als EP worden aangeduid. Tapes mogen natuurlijk wel op MuMe, maar pas als het duidelijk is of het een Ep / Album is, wat lang niet altijd duidelijk is.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:17 uur

geplaatst: vandaag om 16:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.