MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Jaren '60 en '70

zoeken in:
EVANSHEWSON
NIET ZEUREN MAAR ZINGEN : :

A wouldn't it be nice to get on with me neighbours
But they make it very clear
They've got no room for ravers
They stop me from groovin', they bang on me wall
They doing me crust in, it's no good at all - ah

Lazy Sunday afternoon
I've got no mind to worry
I close my eyes and drift away-a

Here we all are sittin' in a rainbow
Gor blimey hello Mrs. Jones
How's old Bert's lumbago? He mustn't grumble
Tweedle dee bite
I'll sing you a song with no words and no tune
Tweedle dee bite
To sing in your party while you souse at the moon - oh yeah

Lazy Sunday afternoon-a - tweedle dee bite - tweedle dee bite - tweedle dee bite
I've got no mind to worry - yeah - I've got no mind to worry
Close my eyes and drift away-a

Root-de-doo-de-doo, a-root-de-doot-de doy di
A-root-de doot de dum, a-ree-de-dee-de-doo dee - doo doo ....
There's no one to hear me, there's nothing to say
And no one can stop me from feeling this way - yeah

Lazy Sunday afternoon
Close my eyes and drift away

Lazy Sunday afternoon
Close my eyes and drift a-
Close my mind and drift away
Close my eyes and drift away

hehe, fan van the small faces, evanshewson?

Ik heb niet echt de moeite genomen het hele forum af te zoeken of alle berichten te lezen, maar ik heb een vraag.

Na de derde keer dat ik Almost Famous zag werd ik pas verliefd op de film. Het muziek is dan ook helemaal geweldig. Ik kan niet stoppen met het beluisteren van Something in the Air van Thunderclap. Ik ben volledig onervaren met muziek uit die tijd, dus heeft iemand nog aanraders (nav. dat liedje?)?

Alvast bedankt

I Can See For Miles- The Who
Hey St. Peter- Flash & the Pan
Spirit in the Sky -Norman Greenbaum
De Soundtrack van Easy Rider....
Alles van Cream en Jimi Hendrix...

...ik zit de tekst te lezen van the Small Faces..(Ichycoo Park is ook niet mis, trouwens..) schiet me te binnen waar Parklife van Blur vandaan komt!

I get up when I want except on Wednesdays when I get rudely awakened by the dustmen.
I put my trousers on, have a cup of tea and I think about leaving me house
I feed the pigeons I sometimes feed the sparrows too it gives me a sense of enormous wellbeing
And then I'm happy for the rest of the day safe in the knowledge there will always be a bit of my heart devoted to it

(ik weet het; niet uit de jaren '60 of '70, maar als muziek ze duidelijk op de Small Faces/Kinks is gebaseerd, dan mag dat (hoop ik ))

matthijs_013 schreef:
Ik heb niet echt de moeite genomen het hele forum af te zoeken of alle berichten te lezen, maar ik heb een vraag.

Na de derde keer dat ik Almost Famous zag werd ik pas verliefd op de film. Het muziek is dan ook helemaal geweldig. Ik kan niet stoppen met het beluisteren van Something in the Air van Thunderclap. Ik ben volledig onervaren met muziek uit die tijd, dus heeft iemand nog aanraders (nav. dat liedje?)?

Alvast bedankt

alles van the beatles natuurlijk

en de klassiekers van the rolling stones (sympathy for the devil, satisfaction, jumpin' jack flash, ...)

the who (teenage wasteland, love ain't for keeping, won't get fooled again,

jefferson airplane

buffalo springfield

the doors

the velvet underground

uiteindelijk zijn het er gewoon té veel om op te noemen! maar je zult zien dat het écht fantastische muziek is. Echt verslavend!

LocoHermano
The Grass Roots

En vergeet de Nederlandse scene niet:

The Outsiders
Q65
Shocking Blue
Livin' Blues

tondeman
The Outsiders

Vergeet Gekke Herman toch maar mooi even C+B, en Golden Earring ( toen ook al he) bij de Nederlandertjes.

C+B= Cuby and the Blizzards

En de Bintangs niet te vergeten.

Sheplays
The Hunters (Russian Spy and I)
The Motions (Wasted Words)
The Shoes (Na, Na, Na en Osaka)

Ook Nederlands, jaren zestig.

Lennonlover schreef:
hehe, fan van the small faces, evanshewson?

(Bumpety-bump.... )

Anders ik wel. Steve Marriott is een zwaar onderschatte muzikant in mijn boek. ....... Eerst met de Small Faces, waar de echte schatten maar mondjes maat van los komen ( wie heeft er ooit "Small Faces", hun eerste Immediate LP, goed beluisterd ? ) en daarna met Humble Pie. "Performance, Rockin' The Fillmore" is één van de beste live platen allertijden en dan heb ik het nog niet eens over Marriott's unieke gezongen song-introdukties .........

Ik ken the Small Faces van hun Ogdens Nut Gone Flake en hun best of. Zeer leuke groep!

Als je Ogden's een goeie plaat vindt, moet je beslist "Small Faces" checken. Als je een bieb-ganger bent kan ik je aanraden de 2CD "There Are But Four Small Faces" op te zoeken, daar staat "Small Faces" zowel in de Stereo als in de ( behoorlijk afwijkende ) Mono mix op. Dikke aanrader !!

[EDIT] Ik zag net in een web-winkel dat er een 35th Anniversary 2CD van "Small Faces" bestaat waar ook alles in Mono en Stereo op staat ........

EVANSHEWSON
Voor alle liefhebbers van muziek uit de jaren zeventig, de knotsgekke seventies vol plateauzolen en olifantenpijpen (en olifantenpijpen is geen werkwoord, maar een zelfstandig naamwoord, gelukkig maar!) kan ik zeggen dat er volgende week, de week dus van 29 oktober tot en met 2 november op de Vlaamse Radio 2 een SEVENTIES WEEK loopt; men draait dan niets dan populaire muziek uit dat decennium.

Verwacht niet te veel uit de alternatieve hoek van die tijd, dus de symfonische rock, ik verwacht toch iets meer disco, glamrock en dergelijke, maar dat zal ook wel leuk zijn.

Dus : www.radio2.be allen daarheen!

Bij The Eagles - Long Road Out of Eden (2007):

Hier sluiten wij ons voooooledig bij aan?Met wie bedoel je wij dan?The Eagles is op zijn tijd best ok maar het hoeft ook niet overdreven te worden,er is gewoon betere muziek verkrijgbaar dan The Eagles,maar begrijp me niet verkeerd Tequila Sunrise ,The Eagles zijn ook best goed hoor,maar van een minder kaliber dan bovengenoemde bands,op Crowded House na dan want daar heb ik nog nooit van gehoord.Ik ben wat The Beatles,Led Zeppelin en Pink Floyd betreft het wel volledig met EVANSHEWSON eens,dat zijn wat mij betreft ook de beste 3 bands aller tijden.

EVANSHEWSON
Euh... nog nooit van Crowded House gehoord ???

lijkt me sterk...

EVANSHEWSON
ricardo schreef:
Als ik er nummers van hoor misschien wel hoor,maar ik kan die band niet zo 1 2 3 thuisbrengen,daarom ben ik ook heel blij met dit forum,zo hoor je nog eens wat en kom je er achter wat goede muziek is,misschien is Crowded House ook wel mijn ding,zal eens zien of ik er wat nummers van kan beluisteren.

Probeer eens Weather With You of FOur Seasons in One Day, of misschien nog beter : Don't Dream it's Over, waarschijnlijk allemaal terug te vinden op YOU TUBE... succes

Beste Ricardo, wij = ik in dit geval.
Miin euforie betreffende The Eagles is geenzins overdreven , maar smaken verschillen nietwaar?
Wanneer jij Beatle fan bent ( net zoals ik ) vindt je WOODFACE van Crowded House waarschijnlijk een wereldplaat, als ik jouw was gauw gaan beluisteren, het zal je zeker niet teleurstellen!!

Wat is dat toch met de Eagles dezer dagen? Negen pagina's discussie bij hun nieuwe schijf, hier duikt de discussie ook weer op...
Ondertussen beluisterde ik laatst weer 'ns 'True Love, That's A Wonder" van de onvolprezen Sandy Coast; wat een dijk van een nummer, zeg! Een fijne McCartney-esque baslijn, pittige gitaarsolo, meerstemmige zang, kom daar maar 'ns om tegenwoordig!

Eagles?

Voor mij muziek dat ooit eens werd gemaakt, maar wat mij betreft hoort in de categorie "Eens maar nooit meer'.

Ik behoor tot de categorie ouderen op dit forum merk ik op, maar zo'n nummer als True Love, that' s a wonder vind ik nog steeds een goed nummer uit de Nederbiet.
Paul mcCartney: laat maar..:-)

Wat sixties betreft. Ik ben vooral een liefhebber van sixties garage.

http://www.musicmeter.nl/album/13275

Maar er is veel meer sixties muziek gemaakt die interessant is en vooral onbekend bij het grote luisterpubliek.
Het doet mij dan ook deugd dat ik niet de enige ben die deze muziek ken. Dat blijkt maar telkens weer wanneer iemand een plaat presenteert op sitemeter.

Kennen jullie bijvoorbeeld psychedelische groepjes als Fever Tree, Savage Resurrection, Josefus, KAK, United States of America, Fifty Foot Hose?
Zij begaven zich misschien niet op de zelfde muzikale hoogte als Jefferson Airplane, Stones, Beatles, Hendrikx, VU e.d. maar behoren in elke serieuze sixties muziek collectie thuis

Wat seventies betreft: ik heb veel beluisterd van symfo-rock, jazz-rock, Canterbury-rock, ja zelfs tot de Eagles aan toe.
Maar voor mij was de periode van de punk en post punk gewoon een verademing..na een periode van slappe muziek (72-76)

Enkele daargelaten: John Cale, Link Wray, Lou Reed , Iggy Pop om voor de vuist weg maar enkele te noemen.

Harald
Bij The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (1967):

En wat was in 1967 dan wel een vernieuwend album?????

999Grey is 13 jaar oud, je kan beter vragen aan hem wat in 2005 vernieuwend was.

Ben het niet eens met 999grey, Toch denk ik soms, dat de beatles inderdaad een beetje overschat zijn in de loop der jaren.

1967 was een redelijk muzikaal jaar en erg inovatief:

The Doors - The Doors (1967)

The Jimi Hendrix Experience - Are You Experienced? (1967)

The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico (1967)

The Jimi Hendrix Experience - Axis: Bold as Love (1967)

Captain Beefheart - Safe As Milk (1967)

Velvet Underground - White Light White Heat (1967)

Love - Forever Changes (1967)

Bob Dylan - Basement tapes (1967)

etc

LZA
*kuch* ...Pink Floyd - The Piper at the Gates of Dawn (1967)

, heb ik die over het hoofd gezien......

Maar ik denk dat het punt duidelijk is. In 1967 waren niet alleen de beatles revolutionair!!!!

haveman
Dit is nu precies waarom ik niet snap dat dit zo hoog aangeschreven staat. Ik vind al de andere genoemde albums uit 1967 beter dan dit.

Omdat juist de dingen die je niet (op het eerste gehoor) hoort zo vernieuwend waren, de nieuwe instrumenten, het gebruik van die instrumenten, de muzikale opbouw van de nummers, de studio technieken die werden toegepast, de tijdsduur van de opnames(129 dagen) en het samenbrengen van klasiek en popmuziek.

Tot die tijd zag men albums als een groepje nummers bij elkaar gezet, The Beatles en Brian Wilson kwamen in '65 en '66 al met de eerste aanzetten tot samenhangende albums. Hoewel de plaat geen concept album is als Tommy voelt het IMO wel meer als een geheel. Ik luister Sgt. Pepper eigenlijk alleen in z'n geheel, omdat ik de plaat anders niet zo goed ervaar.

We mogen het er trouwens wel over eens zijn dat 1967 het beste jaar is geweest voor de recente muziekgeschiedenis denk ik

korenbloem schreef:
Love - Forever Changes (1967)

innovatief

haveman
frankieman schreef:
We mogen het er trouwens wel over eens zijn dat 1967 het beste jaar is geweest voor de recente muziekgeschiedenis denk ik

Hier kan ik me wel in vinden, maar je wilt toch niet beweren dat bovengenoemde artiesten niet vernieuwend waren?

Het aantal dagen dat je gebruikt om een album op te nemen zegt me niks. En anders zal het nieuwe Guns n Roses album zeker het beste album ooit worden.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:02 uur

geplaatst: vandaag om 17:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.