MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / de revelatie van de 21 eeuw

zoeken in:
bij Coldplay - A Rush of Blood to the Head (2002):

janneman schreef:
Het is duidelijk dat dit tot nu toe de revelatie is van de 21 eeuw.

Hmm, ik heb daar toch andere namen bij in gedachten.

Zoals?

Interpol!

Boards of Canada, Sigur Ros, Explosions In The Sky.

herman schreef:

Boards of Canada, Sigur Ros, Explosions In The Sky.

21e eeuw...

Okay, Boards of Canada valt daar dan niet onder, maar die anderen wel, vind ik. Of kende jij Sigur Ros al voor Agaetis Byrjun? Die is volgens mij op het vasteland van Europa pas in 2000 uitgebracht...

herman schreef:

Okay, Boards of Canada valt daar dan niet onder, maar die anderen wel, vind ik. Of kende jij Sigur Ros al voor Agaetis Byrjun? Die is volgens mij op het vasteland van Europa pas in 2000 uitgebracht...

Mja oke je hebt gelijk. Die 21e eeuw duurt ook alweer langer dan ik even voor ogen had

Keef Baker en Xanopticon.

dutch2
The Shins!

Secret Machines!

Xanopticon, Lapsed en Void Settler

LCD Soundsystem!

Busdriver!

Saybia

Riverside

COLDPLAY COLDPLAY COLDPLAY COLDPLAY en COLDPLAY!!

The Strokes natuurlijk.

Yak
Ik kan geen enkele band opnoemen die ik als 'een revelatie' beschouw. Dat moeten toch bands zijn die met iets volkomen nieuws komen, en bovendien aanslaan bij het publiek. Kan ik wel gaan zwaaien met CocoRosie en Iron & Wine, maar hun optredens trekken twee mensen en een paardenkop.

Yak schreef:

Iron & Wine, maar hun optredens trekken twee mensen en een paardenkop.

Is Iron & Wine (voor de duidelijkheid géén band) al naar het Europese vasteland geweest? Ik wil wel met je mee Yak, als hij komt!

Ik wil ook wel mee naar Iron & Wine.

Yak
Ja hoor, ik heb Iron & Wine al twee keer gezien, in Amsterdam en in Amsterdam. Hij is nu aan het touren in de US, ik denk dat hij daarna weer de studio in duikt dus voorlopig hoeven we hem hier niet te verwachten helaas.

nou ik zou ook mee gaan... dat van die "twee mensen en een paardekop" valt dus wel mee... al heb ik nog niemand van jullie ontmoet

Sietse
bij CocoRosie straks in paradiso ben ik een van de twee mensen.

Dingen die vrij nieuw zijn die ik erg goed vind zijn vrees ik toch alweer langer bezig: six organs of admittance (oud in een nieuw jasje) Charalambides (lekker freaken met folk) Shuttle 357, Aero, Anderegg (lekker pruttelen met ambient)
Ik denk niet dat ik met bekendere namen kan aankomen zetten, want ik vind het allemaal nogal veel op elkaar lijken, maar dan in een nieuw jasje als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:41 uur

geplaatst: vandaag om 17:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.