MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Lijstjesfreaks, eat this!

zoeken in:

sq
Mooi mooi. Wel heel Amerikaans, maar enorm veel informatie. Dank Tyson

Ik doe m even zo: da's makkelijker voor anderen.

http://www.digitaldreamdoor.co...

moviefreak#1
thyson

Wauw.

Kos
Matige lijstjes (op hip-hop gebied iig.)

neo
Ik mis het belangrijkste genre nog....

neo schreef:

Ik mis het belangrijkste genre nog....

Natuurlijk ... Scandinavische reggae

sq
Tja over de lijstjes zelf kan je van alles vinden. Ik, met een behoorlijke discoverzameling (ik heb 81 van de 100 greatest discosongs), kan eigenlijk ook niet anders dan afkeurend zijn over die lijst. Gloria Gaynor's vreselijke "I will Survive" op 1, en de allerergste ballenkneller van de Beegees op 3. Misschien nog wel het duidelijkste blijk van ondeskundigheid is Relight My Fire op 87.

titan (crew)
Rare lijstjes hoor. Wel leuk om te bekijken, maar ook om afkeurend te beoordelen. Van Britpop heeft men nog nooit gehoord, wat doet Swing out sister bijvoorbeeld in de top 100 van New wave bands en waarom staat Kraftwerk pas op 25 in de top 100 electrosongs en dan nog wel met het middelmatige Numbers?

Deze lijstjes zijn natuurlijk ideaal voer voor discussie, en hierbij is ook de belangrijkste kwaliteit ervan meegedeeld. Toch kan ik persoonlijk wel vrede nemen met de algemene teneur van de lijsten.
Eén minpuntje misschien: ik vind mijn naam nergens terug in de lijst "Most skilled drummers", dit moet een vergissing zijn!

_o_ _o_ thyson je bent de man, iemand al gezien dat Iron Maiden maar liefst 5 keer in de metal album top 25 zit (vreemd genoeg niet op plaats 1 t/m 5) en op nummer twee staat in de artiest top 100 (doorgestoken kaart, van enthousiaste Van Halen fans natuurlijk ). Bovendien een erg leuke site met inderdaad genoeg discussie voor voor de ware muziek freak.

heerlijk... héérlijk! Vooral met een niet nader te noemen programma open om direct te beluisteren, te voeren, te beoordelen, te leren. En natuurlijk zijn alle lijstjes fiks te bediscussiëren vanwege onvolledigheid, gebrek aan deskundigheid danwel smaak, maar laten we vooral de vrolijkheid ervan in blijven zien.

Kos schreef:

Matige lijstjes (op hip-hop gebied iig.)

In de 100 Most Underrated Rap/Hip-Hop Albums staan toch wel enkele juweeltjes.

Kos
Klopt, maar ik snap niet waarom uitgerekend die albums nou zo underrated zouden zijn, lijkt mij niet.

(alleen de nr.1 dan door Jordy )

Underrated moet je ook niet al te serieus nemen lijkt mij

Volgens de top 100 Greatest Rap/Hip-Hop Lyricist/Emcees lijst hoort MC Ren bij de Wu-Tang Clan . Als in die lijst ook P. Diddy en Nelly staan kan ik ze moeilijk serieus nemen. Weinig verrassingen ook.

Greatest Rock Guitarists

26. Bo Diddley - Solo
40. Rory Gallagher* - Solo
49. Ry Cooder - Captain Beefheart's Magic Band, Solo

Dat deze imho twee gitaargrootheden slecht op deze plekken staan, vind ik vreemd.
Maar iemand die Bo Diddley op 26 plaatst, begrijpt er echt niets van. Want Bo kan dus echt niet gitaarspelen. Hij slaat alleen maar een paar accoorden op zijn kenmerkende vierkante gitaartje.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:53 uur

geplaatst: vandaag om 05:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.