MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Tellen jullie ook eigen gebrande cd's mee, in jullie muziekcollectie.?

zoeken in:
jeko
Hier ook uitsluitend orgineel lp en cd werk, muziek is dan ook heilig voor mij. Hoes, vormgeving, etc...
Overigens download ik veel en altijd voor nop maar puur om dingen te leren kennen en wanneer ik het goed vindt koop ik het!

sq
Ik reken kopieen niet als 'In bezit'. Ik heb simpelweg een aparte albumverzameling 'kopieen' aangemaakt. Het aantal is verwaarloosbaar in vergelijking met mijn echte verzameling, veelal is het voor tijdelijk of zijn het gekregen kopieen.

Ik heb verder wel een behoorlijk grote (200?) stuks gebrande verzamelCD's. Dat zijn vaak CD's in een speciaal thema, gemaakt voor een gelegenheid of feestjes, of simpelweg verzamelingen van singles uit een tijd of genre, vaak ook met nummers die ik zelf al lang heb. Wat ik ook wel doe is dat ik verzamelCD's maak van nummers die bij één iemand favoriet zijn.

Ik tel ze nooit mee als bezit en geef ze regelmatig weg.

dazzler schreef:
Zelfgebrande best of CDs van artiesten die ik op album minder sterk vind.
Of gewoon als uitdaging: de 18 beste Cure of Depeche Mode singles ...
Dat is altijd wikken, wegen, schrappen en puzzelen (nerdy as I am).

Hitcompilaties per jaar ... een ultieme uitdaging om per jaar
de beste hits te bundelen op een enkele of dubbele CD ... zodat
je een compilatie krijgt die je onmiddellijk meeneemt naar het jaar X ...

Pff, krijg meteen zin om aan de slag te gaan als ik dit zo lees.

Ik doe dat soort dingen ook wel 's, maar dan meer voor anderen. Bv. een dEUS-compilatie maken voor een vriendin in de VS en dat soort dingen. Of sowieso compilaties. Heb ik me al veel te lang niet meer aan gewaagd...

Ik heb geen gebrande cd's, enkel mp3's op de harde schijf (en dat zijn er best wat). Die tel ik niet mee in mijn collectie. Ik beluister veel mp3's en als de cd's heel goed meevallen dan probeer ik die als cd of lp aan te schaffen. Alhoewel ik nooit alles die ik goed vind origineel zal hebben, en er blijven dan ook heel wat mp3's op de harde schijf staan.

Ik reken mijn gebrande CD's niet tot mijn (voorlopig nog) beperkte collectie. De CD's en LP's heb ben ik trots en zuinig op. Een jaar of wat brande ik wel eens CD's, met een mooi hoesje. Deze geef ik nu weg aan mijn broer als ik de orginele in huis heb gehaald.

Ik vind het zelf gewoon fantastisch om al die boekwerkjes en art-work er bij te hebben, om je op die manier in te leven in de muziek. Dat geeft net dat tikkeltje extra wat nodig is om bepaalde muziek echt te kunnen waarderen.

Gebrande CD's zijn voor mij slechts tijdelijke producten, zonder een meerwaarde. Dus nee!

bedankt voor jullie reakties tot zover.

Wat wel duidelijk is geworden dat iedereen liefst de originele cd's(lp's) heeft(wat hartstikke logisch is)en die worden dan ook door jullie beschouwt als behorende bij je muziekcollectie/-verzameling.
Een collectie/verzameling van originele albums(cde of lp) die bepalen de " waarde" van je muziekcollectie.

Verder heeft iedereen ook (meer muziek).>> in de vorm van cassette's/mp3/streaming audio(+muziekvideo)/gekopieerde cd's of gedigitaliseerde lp's.

Ja zo'n vraag op MUME stellen is als een optreden van een gospelkoor, in de favoriete nudiebar van Al Bundy.

nou iedereen veel luisterplezier en 1,2,3,4 lets listening.

Ik heb niet eens zelfgebrande cd's, maar uiteraard zou ik ze niet meetellen. Dan zou ik mijn hele mp3-collectie ook mee kunnen tellen, bij wijze van spreken.

ik koop alleen orginele cd`s en brandt zelfgemaakt bootlegs van boeijen

DjFrankie (moderator)
Nee alle albums die erin staat heb ik origineel, heb ook nog veel 12', helaas kan ik die hier niet op kwijt.

Natuurlijk niet.

Het idee alleen al: als je je muur volhangt met een hoop posters uit de Playboy - heb je dan ook een harem van lekkere babes?

Wat een grappige vergelijking. Ook een hele slechte trouwens.

Inderdaad een grappige vergelijking. Ook een zeer goede trouwens...

maar om op de vraag terug te komen. Aangezien het bij mij toch redelijk schatten is hoeveel cd's ik heb sluit ik niet uit dat in de schatting ook hier en daar een kopie voorbij komt. Overigens zijn de meeste cdr's zelf gemaakte verzamel cd's (gemaakt door een vriend van mij waarbij we zo losse nummer van onze nieuwste aanwinsten en vergeten parels met elkaar delen).

Ik zie echt niet in waarom het een goede vergelijking is. Posters van naakte dames aan de muur zijn van papier en kan je alleen naar kijken, echte naakte dames zijn toch iets anders, daar kan je heus meer mee. De posters hebben ook een grotere scheurkans trouwens

Een gebrande cd kan je net als een originele cd gewoon afspelen in je cd-speler, en als er sprake is van een goede rip (of zelfs een 1-op-1 kopie van het origineel) klinkt het ook nog eens vrijwel hetzelfde.

Op wat zelfgemaakte verzamelaars voor bijv. autotrips na heb ik overigens geen gebrande cd's in de collectie. Ik vind kopietjes nogal treurig.

Ik heb nog een torentje staan waar ik eigenlijk nooit naar omkijk. Daar zitten wel gebrande cd's in, maar voornamelijk dingen van 10 jaar geleden: paar albums, paar verzamelaars en een boel bootlegs (tegenwoordig staan die gewoon op mijn computer). Van die bootlegs kan ik er wel een zooi weggooien, maar er zitten ook wel leuke dingen bij zoals een 2CD van het optreden van Radiohead in Nijmegen, toen Kid A net uit was.

Casartelli (moderator)
Ik maak al jaren geen gebrande cd's meer voor eigen gebruik (en van de handvol waarvan ik het vroeger wel gedaan heb, heb ik het gros inmiddels wel door originelen vervangen). Blijft een heel klein handjevol over, plus wat afgedankte cd's van anderen. Die staan overigens wel gewoon in de cd-kast. Ze kunnen immers in de cd-speler gedraaid worden en een cd-kast is niet zoveel meer dan een praktische manier om datgene wat in een cd-speler gedraaid kan worden weg te zetten.

Toen ik nog relatief nieuw was op MuMe wilde ik ook een albumlijstje aanmaken met mijn collectie. Omdat ik toen nog niet veel cd's had heb ik daar ook een paar zelf gebrande albums in opgenomen. Inmiddels heb ik die er allang uit gehaald. Tegenwoordig brand ik ook eigenlijk niet meer, omdat ik goede cd's gewoon 'echt' wil hebben.

Mijn muziekcollectie zie ik als een verzameling. En zoals het met elke verzameling werkt: je moet er wel wat tijd en moeite (en natuurlijk geld) in willen stoppen om een mooie verzameling te krijgen. Het branden van cd's maakt het verzamelen wel erg gemakkelijk en goedkoop, dus daarom vind ik niet dat gebrande cd's bij mijn verzameling horen.

Bootlegs tel ik weer wel mee.

Stijn_Slayer
Gebrande cd's (minder dan tien, denk ik) zet ik ook niet in m'n cd-kasten. Enerzijds door ruimtegebrek, anderzijds omdat ik zo'n lelijke/lege rug echt niet kan uitstaan tussen alle originele cd's.

Rizz
Nee. En wat Stijn zegt.

GrafGantz schreef:
Ik zie echt niet in waarom het een goede vergelijking is. Posters van naakte dames aan de muur zijn van papier en kan je alleen naar kijken, echte naakte dames zijn toch iets anders, daar kan je heus meer mee. De posters hebben ook een grotere scheurkans trouwens

Een gebrande cd kan je net als een originele cd gewoon afspelen in je cd-speler, en als er sprake is van een goede rip (of zelfs een 1-op-1 kopie van het origineel) klinkt het ook nog eens vrijwel hetzelfde.

Op wat zelfgemaakte verzamelaars voor bijv. autotrips na heb ik overigens geen gebrande cd's in de collectie. Ik vind kopietjes nogal treurig.

De relatie evenwel wat complexer dan jij hier doet voorkomen:

* foto's hebben over het algemeen tegenwoordig een digitaal formaat: .jpg -dat is net als mp3 een gecomprimeerd bestand - alleen ligt de ratio iets lager.
* een mp3 is imo duidelijk platter dan een gewoon pcm-bestand (cd-bestand); net zoals een poster ook platter is.

En ja - op een fatsoenlijke set hoor je verschil tussen mp3 en cd-bestand; en het zou ook mogelijk kunnen/moeten zijn om verschil te horen tussen originele cd en kopie (al zullen velen beweren dat zoiets bollocks is, omdat je volledig in het digitale domein blijft).

Ik brand wel eens een cd om de doodeenvoudige reden dat pc en de betere hifi-set niet in één ruimte staan. Ik kan het album dan beluisteren op een goede set er bekend mee raken en koop ik uiteindelijk de cd, valt het iedere keer weer op - in vergelijking - hoe armoedig een cd'tje gebrand van mp3's eigenlijk klinkt.

De vraag is nu of het verschil tussen een gebrande en een echte cd van dezelfde orde van grote is als het verschil tussen een poster van een naakte dame en een naakte dame in lijf en leven. En dat betwist ik nog altijd

GrafGantz schreef:
De vraag is nu of het verschil tussen een gebrande en een echte cd van dezelfde orde van grote is als het verschil tussen een poster van een naakte dame en een naakte dame in lijf en leven. En dat betwist ik nog altijd

Je bedoelt, denk ik, "orde van grootte"; de overeenkomst is opnieuw dat de echte versie meer genot geeft en in een echte nakende dame zit ongetwijfeld meer muziek. Verschillen - jouw veronderstelling lijkt hout te snijden

Welke film was dat ook al weer waar 'the love game' werd vergeleken met pianospelen?

Vrouwen en cd's.
Uiteindelijk draait het allemaal om het gaatje.

En hoe ronder hoe beter zeker?

Inderdaad, en je kijkt eerst naar de buitenkant, om vervolgens het innerlijke te beoordelen.

Stel dat je vierkante oren krijgt ofzo.

lambf
herman schreef:
En hoe ronder hoe beter zeker?

deric raven schreef:
Vrouwen en cd's.
Uiteindelijk draait het allemaal om het gaatje.

Eigenlijk zijn wij Nederlanders een weinig elegant (mans)volk: "Doorgaan tot het gaatje"; een Fransman zegt: "cherchez la femme" - Dr Buzzards ook (met zijn orkest).

Soms gebeurt er niets; zegt de speler "disk not finalized" en de cd blijft liggen - een vrouw is dan al lang weggelopen.

Tellen jullie ook eigen gebrande cd's mee, in jullie muziekcollectie?

Ik tel eigenlijk helemaal niet, maar ik heb enkele van die gebrande ondingen staan en als ik mijn cd's zou tellen zou ik ze absoluut niet meetellen. Alleen originele lp's en cd's zou ik meetellen. Ik brand ook geen cd's meer, tenzij voor iemand anders. Muziek die ik op de pc heb staan speel ik via de versterker gewoon over mijn boxen en als ik daarvan iets in de auto ofzo wil draaien dan gooi ik liever direct een heel aantal albums op een mp3 cd'tje. Voor in de auto is dat erg handig (als je een mp3 speler in de auto hebt uiteraard).

Gast
geplaatst: vandaag om 22:45 uur

geplaatst: vandaag om 22:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.