Muziek / Algemeen / Steve Lukather
zoeken in:
0
geplaatst: 8 juli 2005, 18:23 uur
Er zijn op een Toto-forum oproepen gedaan om met z'n allen hier Toto omhoog te komelen hemelen. Erg, erg kinderachtig.
0
geplaatst: 8 juli 2005, 18:24 uur
Toto99 schreef:
Als ik jullie was zou ik een nieuwe topic openen, wie zal ik nu eens lekker gaan afzeiken, donder toch op.
Als ik jullie was zou ik een nieuwe topic openen, wie zal ik nu eens lekker gaan afzeiken, donder toch op.
Als ik jou was zal ik dit soort taal voortaan laten op deze site.
0
geplaatst: 8 juli 2005, 18:26 uur
Zullen we hiermee het constante off-topic gezeur over Toto eens beëindigen?
0
geplaatst: 8 juli 2005, 18:36 uur
Dat lijkt het me verduiveld goed idee

Als we nu eens nagaan hoeveel tijd we verspeeld hebben aan de hele Toto-hetze, tijd waarin we elkaar muziektips hadden kunnen toestoppen

Aan de ene kant heeft het iets bizar een ander perse te willen overtuigen over de vermeende kwaliteit van een groep. Aan de andere kant wordt er wel erg gretig ingegaan op de open doelkansen ... in ieder geval: we hoeven echt niet door te gaan met deze nergens naartoe leidende discussie

0
geplaatst: 8 juli 2005, 18:38 uur
Jordy schreef:
Er zijn op een Toto-forum oproepen gedaan om met z'n allen hier Toto omhoog te komelen hemelen. Erg, erg kinderachtig.
Ok kijk aan. En over het Toto topic. Zolang het redelijk inhoudelijk is, en een poging is om TOTO en friends te laten zien hoe blind ze zijn, vind ik het wel vermakelijk.
0
dutch2
geplaatst: 8 juli 2005, 18:40 uur
bonothecat schreef:
om TOTO en friends te laten zien hoe blind ze zijn
Prachtige contradictie. En dus een hopeloze opgave. Ik doe er zelf ook maar niet meer aan mee.om TOTO en friends te laten zien hoe blind ze zijn
0
geplaatst: 8 juli 2005, 18:48 uur
.......hmmmm ja is wel erg ingewikkeld! Ach zo nu en dan zal ik poging blijven wagen 

0
geplaatst: 9 juli 2005, 16:13 uur
Ik ben hier terecht gekomen via google en niet via een Toto forum.
En ik heb in de korte tijd dat ik hier ben nog niemand betrapt die op een inhoudelijke manier de discussie aangaat over Toto of Steve Lukather.
En ook de oude "discussies" wat ik heb liggen lezen, van toen ik nog geen member was, kwam ook maar zelden een fatsoenlijke reactie van de meeste van jullie uit.
Nu ook weer wat hieroven gezegd wordt "effe laten zien hoe blind wij totofans zijn " zo'n uitspraak haald het bloed onder mijn nagels vandaan !
dus al die duizenden, miljoenen in de wereld die er wel van houden zijn allemaal blind dus ?
En ik heb in de korte tijd dat ik hier ben nog niemand betrapt die op een inhoudelijke manier de discussie aangaat over Toto of Steve Lukather.
En ook de oude "discussies" wat ik heb liggen lezen, van toen ik nog geen member was, kwam ook maar zelden een fatsoenlijke reactie van de meeste van jullie uit.
Nu ook weer wat hieroven gezegd wordt "effe laten zien hoe blind wij totofans zijn " zo'n uitspraak haald het bloed onder mijn nagels vandaan !
dus al die duizenden, miljoenen in de wereld die er wel van houden zijn allemaal blind dus ?
0
geplaatst: 9 juli 2005, 17:44 uur
Toto fans die hier komen zijn bijna allemaal totoblind....iets anders kan ik niet constateren. En als je de berichtgeving van TOTO en Toto99 leest kun je ook geen andere conclusie trekken. De discussie is hier steeds dat Toto vast niet slecht is.....maar dat alles briljant is, is ook weer erg overdreven.......maar goed ik word er nu ook erg moe van.
0
geplaatst: 9 juli 2005, 17:58 uur
Inderdaad, het verbaasd me hoe trouw en hoe kritiekloos de meeste Toto-fans zijn. Ik heb een keer een chat met Lukather gelezen waar fans vragen konden stellen en het was allemaal zo lovend, geen enkel puntje van kritiek, nooit..
maargoed ik word er dus ook een beetje moe van, dus ik zal het ook maar hier bij laten denk ik.
maargoed ik word er dus ook een beetje moe van, dus ik zal het ook maar hier bij laten denk ik.
0
moviefreak#1
geplaatst: 10 juli 2005, 17:00 uur
Omdat ze altijd klagen dat wij geen goede argumenten hebben waarom Toto kut is maar in de tussentijd ook geen enkel argument hebben waarom ze goed zijn. Althans geen serieus argument. Roepen dat Steve Lukather de beste gitarist allertijden is neem ik niet serieus en heeft verder niets te maken met het idee dat Toto de beste band allertijden is.
Toegegeven Lukather kan een goed partijtje gitaar spelen maar de beste is het zeker niet (al is het alleen maar omdat hij constant andere mensen imiteert en nauwelijks met iets nieuws komt) maar de band toto is gewoon ronduit irritant en zeker gedateert. Die pringeltjes op keyboards kan al zeker 15 jaar niet meer. Daarbij is voor mij persoonlijk de zang ook niet om aan te horen en de teksten zijn al helemaal verschrikkelijk (al geef ik toe dat ik het gros van de nummers en de teksten niet ken en ook niet wil kennen).
Voila
Toegegeven Lukather kan een goed partijtje gitaar spelen maar de beste is het zeker niet (al is het alleen maar omdat hij constant andere mensen imiteert en nauwelijks met iets nieuws komt) maar de band toto is gewoon ronduit irritant en zeker gedateert. Die pringeltjes op keyboards kan al zeker 15 jaar niet meer. Daarbij is voor mij persoonlijk de zang ook niet om aan te horen en de teksten zijn al helemaal verschrikkelijk (al geef ik toe dat ik het gros van de nummers en de teksten niet ken en ook niet wil kennen).
Voila
0
geplaatst: 10 juli 2005, 17:51 uur
Ik wil niet beweren dat Luke de beste gitarist allertijden is.
Maar hij behoord wel tot de top, van de vele goede gitaaristen.
En wat Toto betreft is natuurlijk onzin dat ze de laatste 15 jaar geen goed album hebben uit gebracht!!!!!!!!!!!!
Het laatste album van Toto is voor mij ook over bodig, ik hoop dat het nieuwe album beter is.
En ach, wat is nou het beste, dat is toch met alles, of het nou om voetbal, auto's of muziek dat is toch voor iedereen persoonlijk.
Maar hij behoord wel tot de top, van de vele goede gitaaristen.
En wat Toto betreft is natuurlijk onzin dat ze de laatste 15 jaar geen goed album hebben uit gebracht!!!!!!!!!!!!
Het laatste album van Toto is voor mij ook over bodig, ik hoop dat het nieuwe album beter is.
En ach, wat is nou het beste, dat is toch met alles, of het nou om voetbal, auto's of muziek dat is toch voor iedereen persoonlijk.
0
moviefreak#1
geplaatst: 10 juli 2005, 18:16 uur
Even een reactie op het bericht hierboven :
Ik wil absoluut niet beweren dat ze de laatste 15 jaren geen goed album hebben gemaakt omdat ik dat simpelweg niet mag zeggen aangezien ik weinig tot niets daarvoor gehoord heb.
Hetgene wat ik bedoel is dat de keyboardpingeltjes waar Toto zo bekend mee is geworden al zeker 15 jaar niet meer "in de mode zijn". Dat geld overigens niet alleen voor Toto maar ook voor andere jaren '80 bands die in dezelfde muziekstroming zaten/zitten.
Ik wil absoluut niet beweren dat ze de laatste 15 jaren geen goed album hebben gemaakt omdat ik dat simpelweg niet mag zeggen aangezien ik weinig tot niets daarvoor gehoord heb.
Hetgene wat ik bedoel is dat de keyboardpingeltjes waar Toto zo bekend mee is geworden al zeker 15 jaar niet meer "in de mode zijn". Dat geld overigens niet alleen voor Toto maar ook voor andere jaren '80 bands die in dezelfde muziekstroming zaten/zitten.
0
geplaatst: 10 juli 2005, 20:06 uur
Toto99 schreef:
denk je dat dat niet ook mee te amken heeft dat het een cover album betreft ? tuurlijk willen we het liefste hun eigen nummers horen, en dat zullen we ook eind dit jaar te luisteren krijgen met het nieuwe album, maar ik vind TTLG geen overbodig album ze hebben hun eigen draai aan de nummers gegeven en in mijn ogen sommige nummers veel beter gemaakt dan het origineel, waaronder uiteraard While My Guitar Gently Weeps.
0
geplaatst: 10 juli 2005, 20:08 uur
moviefreak#1 schreef:
die riedeltjes gebruikt toto tegenwoordig haast niet meer, zeker niet op mindfields en TTLG
0
geplaatst: 10 juli 2005, 21:33 uur
Uit deze opmerking leid ik iig af dat je ons opzettelijk probeert op stang te jagen, en het alleen maar leuk vind om ons een beetje af te laten reageren op Toto, wat het geheel wel weer interessant maakt eigenlijk

0
geplaatst: 10 juli 2005, 21:48 uur
[quote]TOTO schreef:
OK ik laat me weer eens verleiden tot dit topic, maar dit bericht kan ik op vele plaatsen op MuMe kwijt: je kunt iets niet BETER maken dan het origineel, hooguit swingender, gelikter, moderner, geremasterd, up to date, anders, kloppend, harder, zachter whatever. Maar je hebt het NIET zelf verzonnen. Je doet het NA, je pronkt met andermans veren.
(quote)
OK ik laat me weer eens verleiden tot dit topic, maar dit bericht kan ik op vele plaatsen op MuMe kwijt: je kunt iets niet BETER maken dan het origineel, hooguit swingender, gelikter, moderner, geremasterd, up to date, anders, kloppend, harder, zachter whatever. Maar je hebt het NIET zelf verzonnen. Je doet het NA, je pronkt met andermans veren.
0
geplaatst: 10 juli 2005, 22:43 uur
Je kan een nummer natuurlijk totaal veranderen, zodat het toch wel beter wordt. Een mooi voorbeeld is de briljante cover van 'Walk On By' door The Stranglers.
0
geplaatst: 11 juli 2005, 02:22 uur
Ik heb nog 0 pissige reacties gehad op dit bericht, dus plaats ik hem opnieuw
:
Toto....*:|*
Het is echt geweldig om te zien dat jullie van zo ongeveer de enige band die in zijn lange, lange, lange, lange, lange, veel te lange levensduur zijn melodieën voornamelijk voortbracht o.l.v. de toetsenist i.p.v. de gitarist, juist die gitarist helemaal de hemel in gaan prijzen. Want wat is ie technisch toch geweldig he? Nou, ik vind technisch begaafde gitaristen leuk en aardig, maar ik prijs liever gitaristen die compleet nieuwe dingen doen met hun gitaar. Wat dat betreft zal Lukather altijd een matige gitarist blijven, hij heeft namelijk nog nooit iets buiten het boekje gedaan. Ja, maar Paalhaas, hij kan toch zo geweldig snel pingelen. Boeiend, Hendrix blijft de man die de ware rol van de gitaar uitvond. En luister eens naar Duane Allman, Caspar Brotzmann of Jimmy Page. Die konden pas spelen. En dan hoef je tenminste ook niet te luisteren naar die afgrijselijke TOTO-liedjes die erom heen gebouwd zijn .
:Toto....*:|*
Het is echt geweldig om te zien dat jullie van zo ongeveer de enige band die in zijn lange, lange, lange, lange, lange, veel te lange levensduur zijn melodieën voornamelijk voortbracht o.l.v. de toetsenist i.p.v. de gitarist, juist die gitarist helemaal de hemel in gaan prijzen. Want wat is ie technisch toch geweldig he? Nou, ik vind technisch begaafde gitaristen leuk en aardig, maar ik prijs liever gitaristen die compleet nieuwe dingen doen met hun gitaar. Wat dat betreft zal Lukather altijd een matige gitarist blijven, hij heeft namelijk nog nooit iets buiten het boekje gedaan. Ja, maar Paalhaas, hij kan toch zo geweldig snel pingelen. Boeiend, Hendrix blijft de man die de ware rol van de gitaar uitvond. En luister eens naar Duane Allman, Caspar Brotzmann of Jimmy Page. Die konden pas spelen. En dan hoef je tenminste ook niet te luisteren naar die afgrijselijke TOTO-liedjes die erom heen gebouwd zijn .
0
geplaatst: 11 juli 2005, 09:26 uur
Waar slaat dat nou weer op? Je bent er alleen maar op uit om pissige reacties te veroorzaken?
0
geplaatst: 11 juli 2005, 12:57 uur
0
geplaatst: 11 juli 2005, 17:18 uur
gemaster schreef:
Waar slaat dat nou weer op? Je bent er alleen maar op uit om pissige reacties te veroorzaken?
Excuses, jullie hebben helemaal gelijk. Er was een flinke dosis alcohol in het spel, toen ik dit bericht plaatste....
0
geplaatst: 11 juli 2005, 17:26 uur
Hmmm, ik pak ook maar is een biertje, dat gaat er zeker in met dit weer, proost.
0
geplaatst: 11 juli 2005, 18:55 uur
@ lebowski,
je zegt al snel dat iets beter is als je het mooier vind dan het origineel, nou dat is dus wat ik van while my guitar gently weeps vind, eigenlijk al die dingen wat jij opsomde.
trouwens vooral de live versie van Toto op de dvd is geweldig, ik raad je aan om die eens te luisteren
je zegt al snel dat iets beter is als je het mooier vind dan het origineel, nou dat is dus wat ik van while my guitar gently weeps vind, eigenlijk al die dingen wat jij opsomde.
trouwens vooral de live versie van Toto op de dvd is geweldig, ik raad je aan om die eens te luisteren

* denotes required fields.