Muziek / Algemeen / Instrumentale nummers met 'hard aangeblazen' fluit
zoeken in:
0
geplaatst: 6 april 2009, 17:28 uur
Ik ben op zoek naar instrumentale nummers waarin een fluit harder dan normaal aangeblazen wordt. Dit effect vind je terug in onder andere jazz en soulnummers. Vaak wordt dit extra ondersteund door slagwerk, zoals bongo's, maar dat hoeft niet per se. Weten jullie een paar van dat soort nummers?
0
geplaatst: 6 april 2009, 19:04 uur
Bij het zien en lezen van de tekst van Robby T schiet me gelijk de naam van Thijs van Leer te binnen. Binnen de groep Focus speelde hij de fluit op een bijzondere manier, waardoor het klonk of hij zijn instrument harder wilde laten klinken dan normaal.
Daarnaast komt ook de naam van Steve Jolliffe bij mij naar boven. Hij had ook een aparte manier van omgaan met zijn instrument. Hij speelde ooit bij Tangerine Dream. Daarna heeft hij wat soloalbums uitgebracht.
Daarnaast komt ook de naam van Steve Jolliffe bij mij naar boven. Hij had ook een aparte manier van omgaan met zijn instrument. Hij speelde ooit bij Tangerine Dream. Daarna heeft hij wat soloalbums uitgebracht.
0
geplaatst: 6 april 2009, 19:10 uur
Geweldige Topictitel 
Maar ik zou So Flute van St.Germain eens checken.

Maar ik zou So Flute van St.Germain eens checken.
0
geplaatst: 20 april 2010, 19:36 uur
Gil Scott-Heron & Brian Jackson - The Bottle
Gil Scott-Heron & Brian Jackson - Guerilla
S.O.U.L. - Burning Spear
Eric Burdon & War - Spill the Wine
Moe Koffman - Curried Soul
Zitten wel 'hardere' stukken in denk ik.
Verder zullen Bobbi Humphrey en Yusef Lateef misschien ook wel eens harder geblazen hebben.
Wat een vragen altijd.
Gil Scott-Heron & Brian Jackson - Guerilla
S.O.U.L. - Burning Spear
Eric Burdon & War - Spill the Wine
Moe Koffman - Curried Soul
Zitten wel 'hardere' stukken in denk ik.
Verder zullen Bobbi Humphrey en Yusef Lateef misschien ook wel eens harder geblazen hebben.
Wat een vragen altijd.

0
geplaatst: 16 mei 2010, 17:19 uur
Onlangs deze nog op de kop getikt. Die past wel in dit topic, lijkt me. Beetje jazzy én met bongo's, wat wil je nog meer?
Twin sons of different mothers (1978) is een eenmalig uitstapje van de Amerikaanse singer/songwriter Dan Fogelberg: een grotendeels instrumentale plaat (7 van de 10 nummers) met medewerking van fluitist Tim Weisberg. De samples die je kunt beluisteren geven een aardige indruk.
Twin sons of different mothers (1978) is een eenmalig uitstapje van de Amerikaanse singer/songwriter Dan Fogelberg: een grotendeels instrumentale plaat (7 van de 10 nummers) met medewerking van fluitist Tim Weisberg. De samples die je kunt beluisteren geven een aardige indruk.
0
geplaatst: 16 mei 2010, 20:22 uur
Sommige instrumentale nummers zijn zo goed en intens dat ik er een hard aangeblazen fluit van krijg. Maar ik weet niet zeker of dat je insteek is hier...
0
geplaatst: 16 mei 2010, 20:26 uur
GrafGantz schreef:
Sommige instrumentale nummers zijn zo goed en intens dat ik er een hard aangeblazen fluit van krijg. Maar ik weet niet zeker of dat je insteek is hier...
Geweldig Sommige instrumentale nummers zijn zo goed en intens dat ik er een hard aangeblazen fluit van krijg. Maar ik weet niet zeker of dat je insteek is hier...

0
geplaatst: 16 mei 2010, 20:54 uur
Ja, muziek is niet iets tastbaars, dus de liefde zal nooit geretourneerd worden!
Maar ik denk dat deze discussie beter ergens anders kan gevoerd worden!
Maar ik denk dat deze discussie beter ergens anders kan gevoerd worden!
0
pretfrit
geplaatst: 16 mei 2010, 21:12 uur
mischien dat er op dit album een harde fluit te vinden is

0
Father McKenzie
geplaatst: 16 mei 2010, 21:14 uur
GrafGantz schreef:
ja, die is echt wel grappig, hahaha!

0
pretfrit
geplaatst: 16 mei 2010, 21:45 uur
kemm schreef:
Uitklapbare hoes?
(quote)
Uitklapbare hoes?
let ook even op die letters...

edit Images for Herbie Mann - Push Push - discogs.com
0
geplaatst: 16 mei 2010, 21:49 uur
Ik kan je afbeelding niet zien, maar ik hoop bij God dat het niet de achterkant van de hoes is.
edit: Dat valt nog goed mee!
DIe foto van de 2 lichamen is veel minder vulgair dan die grijns van Herbie...
edit: Dat valt nog goed mee!
DIe foto van de 2 lichamen is veel minder vulgair dan die grijns van Herbie...
0
Father McKenzie
geplaatst: 17 mei 2010, 04:56 uur
Berdien Steinberg was ook handig of mondig met de fluit, toch? 

0
Soledad
geplaatst: 17 mei 2010, 19:53 uur
pretfrit schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
Oef ja die had m'n vader. Schrok me de tering toen ik em voor het eerst zag. Dacht dat Gerard Joling zich niet geschoren had.
0
geplaatst: 17 januari 2013, 19:31 uur
Joren999 schreef:
Ja, muziek is niet iets tastbaars
Ja, muziek is niet iets tastbaars
Een harde fluit daarentegen...
* denotes required fields.