MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Instrumentale nummers met 'hard aangeblazen' fluit

zoeken in:
Ik ben op zoek naar instrumentale nummers waarin een fluit harder dan normaal aangeblazen wordt. Dit effect vind je terug in onder andere jazz en soulnummers. Vaak wordt dit extra ondersteund door slagwerk, zoals bongo's, maar dat hoeft niet per se. Weten jullie een paar van dat soort nummers?

Bij het zien en lezen van de tekst van Robby T schiet me gelijk de naam van Thijs van Leer te binnen. Binnen de groep Focus speelde hij de fluit op een bijzondere manier, waardoor het klonk of hij zijn instrument harder wilde laten klinken dan normaal.

Daarnaast komt ook de naam van Steve Jolliffe bij mij naar boven. Hij had ook een aparte manier van omgaan met zijn instrument. Hij speelde ooit bij Tangerine Dream. Daarna heeft hij wat soloalbums uitgebracht.

Geweldige Topictitel

Maar ik zou So Flute van St.Germain eens checken.

Begin dan maar eens bij Jethro Tull.........

Gil Scott-Heron & Brian Jackson - The Bottle
Gil Scott-Heron & Brian Jackson - Guerilla
S.O.U.L. - Burning Spear
Eric Burdon & War - Spill the Wine
Moe Koffman - Curried Soul

Zitten wel 'hardere' stukken in denk ik.
Verder zullen Bobbi Humphrey en Yusef Lateef misschien ook wel eens harder geblazen hebben.
Wat een vragen altijd.

Rolling Stones - Star Star

pretfrit

Onlangs deze nog op de kop getikt. Die past wel in dit topic, lijkt me. Beetje jazzy én met bongo's, wat wil je nog meer?

Twin sons of different mothers (1978) is een eenmalig uitstapje van de Amerikaanse singer/songwriter Dan Fogelberg: een grotendeels instrumentale plaat (7 van de 10 nummers) met medewerking van fluitist Tim Weisberg. De samples die je kunt beluisteren geven een aardige indruk.

Sommige instrumentale nummers zijn zo goed en intens dat ik er een hard aangeblazen fluit van krijg. Maar ik weet niet zeker of dat je insteek is hier...

GrafGantz schreef:
Sommige instrumentale nummers zijn zo goed en intens dat ik er een hard aangeblazen fluit van krijg. Maar ik weet niet zeker of dat je insteek is hier...
Geweldig

Is niet gezond hoor, seksuele gevoelens voor een nummer!

^Heb je argumenten, Joren?

Ja, muziek is niet iets tastbaars, dus de liefde zal nooit geretourneerd worden!
Maar ik denk dat deze discussie beter ergens anders kan gevoerd worden!

pretfrit
mischien dat er op dit album een harde fluit te vinden is

(afbeelding)

Father McKenzie
GrafGantz schreef:

ja, die is echt wel grappig, hahaha!

pretfrit schreef:

(afbeelding)

Uitklapbare hoes?

pretfrit
kemm schreef:
(quote)

Uitklapbare hoes?

let ook even op die letters...

(afbeelding)

edit Images for Herbie Mann - Push Push - discogs.com

Ik kan je afbeelding niet zien, maar ik hoop bij God dat het niet de achterkant van de hoes is.

edit: Dat valt nog goed mee! DIe foto van de 2 lichamen is veel minder vulgair dan die grijns van Herbie...

Father McKenzie
Berdien Steinberg was ook handig of mondig met de fluit, toch?

Soledad
pretfrit schreef:

(afbeelding)

Oef ja die had m'n vader. Schrok me de tering toen ik em voor het eerst zag. Dacht dat Gerard Joling zich niet geschoren had.

Joren999 schreef:
Ja, muziek is niet iets tastbaars

Een harde fluit daarentegen...

Gast
geplaatst: vandaag om 12:28 uur

geplaatst: vandaag om 12:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.