Muziek / Algemeen / Schuttingtaal-topic
zoeken in:
0
geplaatst: 12 juli 2005, 21:29 uur
lebowski schreef:
Wat betreft schuttingtaal: die zet discussies vaak (on)bedoeld op scherp, zie het Toto-forum en leidt af van de idee van MuMe (tenminste wat mij betreft): over muziek lull eh kletsen
Wat betreft schuttingtaal: die zet discussies vaak (on)bedoeld op scherp, zie het Toto-forum en leidt af van de idee van MuMe (tenminste wat mij betreft): over muziek lull eh kletsen

Volledig mee eens, het betrefd hier een muziek site en geen mode of make up site. Toch nog wel ff mijn mening.
Dat er verschillende vrouwelijke artiesten zijn die zich een bepaald imago aan meten is toch heel erg logisch met een Nana Mouscouri (goed geschreven) Imago red je het tegenwoordig ook niet meer. Dus gaan de dames zig schaarser kleden, uitdagender (kijk zo kun je sl#tterig ook noemen). En waarom niet, het doel van de desbetreffende artiesten is veel geld verdienen met nietszeggende plaatjes, dat doen ze alsvolgd; Een knap jong meisje met zo min mogelijk kleding aan, nog net niet vulgair, heel vaak haar uiterlijk schoonheden close up in beeld in een goedkoop clipje, Dat heel erg vaak draaien, vervolgen gaat de massa het vanzelf leuk vinden (iedereen vind het leuk dus vind iereen het leuk) dan gaan ze het singletje kopen en vervolgens de cd en hoe vaker dat gebeurt (bij Spears al zo'n 50 miljoen keer) hoe beter. Dus een beetje uitdagend kleden is goed voor de verkoopcijfers, meer niet, (means to an end). Ik vind het dan dus erg ver gaan ze voor sletten te verslijten of ze op zadelen met de meest ranzig aandoeningen (daar hebben we de Gindcore bands voor)
0
moviefreak#1
geplaatst: 12 juli 2005, 21:42 uur
Ik denk dat zelfs Christenen wel zullen zeggen dat Aguilera maar vooral Spears gewoon sletten zijn. Wat ze doen is immers diep onchristelijk 
Laten we wel eerlijk blijven, ze verkopen hun lijf.

0
geplaatst: 12 juli 2005, 21:52 uur
moviefreak#1 schreef:
Ik denk dat zelfs Christenen wel zullen zeggen dat Aguilera maar vooral Spears gewoon sletten zijn. Wat ze doen is immers diep onchristelijk

Punt voor moviefreak, vraag blijft of we het daar op MuMe over moeten hebben of bij de kapper

0
moviefreak#1
geplaatst: 12 juli 2005, 22:00 uur
Nee dat is natuurlijk onzin en ik ben het gewoon eens met de stelling dat dat hier niet thuishoort 
Ik ben het eigenlijk ook eens met de stelling dat het nergens thuishoort maar daar gaat het hier niet over

Ik ben het eigenlijk ook eens met de stelling dat het nergens thuishoort maar daar gaat het hier niet over

0
moviefreak#1
geplaatst: 13 juli 2005, 00:29 uur
Nou nou wat een schuttingtaal. Iedereen weet toch dat dit topic vrij veel op een vrouwelijk geslachtsorgaan lijkt, ook al is het vrij zuur allemaal je wil er toch wat dieper (op) ingaan, een sappige discussie is ook nooit weg.
Maar om nou meteen met vleeswaren te gooien is weer wat overdreven 
Maar om nou meteen met vleeswaren te gooien is weer wat overdreven 
0
geplaatst: 13 juli 2005, 00:40 uur
Het grappigste is nog wel dat dit hele topic is aangezwengeld door een paar users die zich hier waarschijnlijk toch nooit meer laten zien. Misschien moesten we ons maar weer gewoon lekker met muziek gaan bezighouden en dit topic lekker laten doodbloeden.
0
geplaatst: 13 juli 2005, 01:42 uur
Slotjes zijn bedoeld voor topics die überhaupt geen voer voor discussie zijn. Hoewel de baard van het 'sletjes-topic' al behoorlijk lang is, heeft het uiteindelijk nog wel met muziek te maken. Dus ik wacht maar af tot we er genoeg van krijgen, dan plemp ik het ergens ver de kerkers in.
0
geplaatst: 13 juli 2005, 09:25 uur
Yak schreef:
Is het vandaag de Internationale Ik Noem Iedereen Een Slet Dag of zo? Ik stel voor: roep ook even dat Anastacia, Shakira, Gwen en Mariah sletten zijn, hebben we dat ook weer gehad.
Is het vandaag de Internationale Ik Noem Iedereen Een Slet Dag of zo? Ik stel voor: roep ook even dat Anastacia, Shakira, Gwen en Mariah sletten zijn, hebben we dat ook weer gehad.
Hiermee heb je de discussie zelf aangewakkerd.

0
geplaatst: 21 juli 2005, 15:43 uur
Leuk alle berichten hier te lezen.
Schijnheilig hoe sommigen vinden dat je de dingen niet mag noemen zoals ze zijn.
Sorry hoor, maar Britney, Christina, Mariah, JLo en co. staan nergens, totaal nergens, zonder hun imago en clipjes. Ze zijn het type vrouw waar veel mannen wel eens graag een nachtje zouden mee delen (als je voor die babetypes valt natuurlijk), maar geen enkele verstandige man zou er mee willen getrouwd zijn hé. En waarom niet? Omdat ze echt als sletten overkomen. Ze zijn het misschien niet, misschien is het allemaal een act, maar ze doen wel zo. En dan noem je het ook zoals het is. Wat een schijnheilig gedoe zeg! Ze zingen haast alleen over sex (Dirty, Toxic, I'm a slave ...), maar je mag niet zeggen dat ze goedkoop zijn. Hetzelfde voor heel die schijnheilige rap-hip hop-r&b rage. Mooie, gewillige babes + dure wagens en villa's, en dan zogezegd voor de arme sukkelaar opkomen. Nu, die discussie heb ik al eens bij Eminem gevoerd en patat, de volle laag tegen mij.
Moet je maar eens kijken hoeveel commentaren Britney en Christina krijgen, hoe weinig gewone zangeressen krijgen zoals Suzanne Vega, Kate Bush, Edie Brickell, Tanita Tikaram, Axelle Red.
Laat ons eerlijk zijn: laat een van deze dames een vulgair clipke en een hoerig imago aanmeten, en bang, verkoopcijfers stijgen. Nu zou je kunnen zeggen: ze zijn niet mooi genoeg. Misschien klopt dat, maar ze hebben ook te veel klasse hé. Hun schoonheid zit niet in hun lijf alleen.
En tot slot over dat bericht van jaloerse meisjes en jongens die geen babes kunnen krijgen. Waar slaat dat nou op? Meisjes met intelligentie en zelfwaarde hoeven niet jaloers te zijn op die types; als ze 35 zijn, zijn ze lelijk, afgeleefd en versleten. En inderdaad, veel jongens kunnen zo geen babes krijgen, want die kijken alleen maar naar het machogehalte en niet naar belangrijke zaken. Maar tegelijkertijd bevestigen die types het klassieke rollenpatroon van vrouw als lustobject en dat kan niemand toch verdedigen hé.
Schijnheilig hoe sommigen vinden dat je de dingen niet mag noemen zoals ze zijn.
Sorry hoor, maar Britney, Christina, Mariah, JLo en co. staan nergens, totaal nergens, zonder hun imago en clipjes. Ze zijn het type vrouw waar veel mannen wel eens graag een nachtje zouden mee delen (als je voor die babetypes valt natuurlijk), maar geen enkele verstandige man zou er mee willen getrouwd zijn hé. En waarom niet? Omdat ze echt als sletten overkomen. Ze zijn het misschien niet, misschien is het allemaal een act, maar ze doen wel zo. En dan noem je het ook zoals het is. Wat een schijnheilig gedoe zeg! Ze zingen haast alleen over sex (Dirty, Toxic, I'm a slave ...), maar je mag niet zeggen dat ze goedkoop zijn. Hetzelfde voor heel die schijnheilige rap-hip hop-r&b rage. Mooie, gewillige babes + dure wagens en villa's, en dan zogezegd voor de arme sukkelaar opkomen. Nu, die discussie heb ik al eens bij Eminem gevoerd en patat, de volle laag tegen mij.
Moet je maar eens kijken hoeveel commentaren Britney en Christina krijgen, hoe weinig gewone zangeressen krijgen zoals Suzanne Vega, Kate Bush, Edie Brickell, Tanita Tikaram, Axelle Red.
Laat ons eerlijk zijn: laat een van deze dames een vulgair clipke en een hoerig imago aanmeten, en bang, verkoopcijfers stijgen. Nu zou je kunnen zeggen: ze zijn niet mooi genoeg. Misschien klopt dat, maar ze hebben ook te veel klasse hé. Hun schoonheid zit niet in hun lijf alleen.
En tot slot over dat bericht van jaloerse meisjes en jongens die geen babes kunnen krijgen. Waar slaat dat nou op? Meisjes met intelligentie en zelfwaarde hoeven niet jaloers te zijn op die types; als ze 35 zijn, zijn ze lelijk, afgeleefd en versleten. En inderdaad, veel jongens kunnen zo geen babes krijgen, want die kijken alleen maar naar het machogehalte en niet naar belangrijke zaken. Maar tegelijkertijd bevestigen die types het klassieke rollenpatroon van vrouw als lustobject en dat kan niemand toch verdedigen hé.
0
geplaatst: 21 juli 2005, 15:52 uur
Ze zijn het misschien niet, misschien is het allemaal een act, maar ze doen wel zo. En dan noem je het ook zoals het is. Wat een schijnheilig gedoe zeg!
Als ze het (misschien) niet zijn, is het ook (misschien) niet zo, en moet je ze niet zo noemen. Probeer je eigen logica misschien eens goed te volgen

We zullen maar zwijgen over hoe jij overkomt, en hoe we jou in het vervolg mogen aanspreken zeker ?
0
dutch2
geplaatst: 21 juli 2005, 15:59 uur
Aha. Dus jij hebt de waarheid in pacht en weet hoe dingen zijn. Da's mooi, kunnen we deze site ook wel opdoeken. Kun je misschien voor jezelf een eigen weblog of zo beginnen. Ideetje?
0
geplaatst: 21 juli 2005, 17:41 uur
Tja, Onderhond ziet mijn naam en moet dus reageren. Voorspelbaar, heet zoiets.
Kijk meneer onderhond, ik gaf gewoon mijn mening over alle vorige berichten in deze discussie. Ik sluit me aan bij degenen die vinden dat er nog fatsoensnormen bestaan en dus niet alles moet getolereerd worden. Het imago van die zangeressen is bedenkelijk en dat mag toch gezegd worden? Het erge aan dergelijke zangeressen is natuurlijk dat de grens steeds verlegd wordt. Gedraagt de ene zich erg 'sletterig' (ik vind geen ander woord), dan moet de ander reageren door zich 'heel sletterig' te gedragen en de volgende weer een graadje meer. Op de duur wordt dit als normaal beschouwd. Ik vind het dus niet normaal, jij wel. Ik vind dat Britney en Christina zich als 'slet' profileren, jij vindt dat niet. Ik vind het clipke van 'I'm A Slave' en 'Dirty' vulgair, jij dus niet. Ik vind dat die zangeressen het rollenpatroon bevestigen en meisjes complexen bezorgen over hun uiterlijk, jij vindt dat dus niet. Omwille van het liedje 'Beautiful' misschien? Dat vind ik superfake, jij dus niet.
We houden er duidelijk andere ideeën op na. Dat is je recht. Jammer genoeg voor jou ook het mijne.
Kijk meneer onderhond, ik gaf gewoon mijn mening over alle vorige berichten in deze discussie. Ik sluit me aan bij degenen die vinden dat er nog fatsoensnormen bestaan en dus niet alles moet getolereerd worden. Het imago van die zangeressen is bedenkelijk en dat mag toch gezegd worden? Het erge aan dergelijke zangeressen is natuurlijk dat de grens steeds verlegd wordt. Gedraagt de ene zich erg 'sletterig' (ik vind geen ander woord), dan moet de ander reageren door zich 'heel sletterig' te gedragen en de volgende weer een graadje meer. Op de duur wordt dit als normaal beschouwd. Ik vind het dus niet normaal, jij wel. Ik vind dat Britney en Christina zich als 'slet' profileren, jij vindt dat niet. Ik vind het clipke van 'I'm A Slave' en 'Dirty' vulgair, jij dus niet. Ik vind dat die zangeressen het rollenpatroon bevestigen en meisjes complexen bezorgen over hun uiterlijk, jij vindt dat dus niet. Omwille van het liedje 'Beautiful' misschien? Dat vind ik superfake, jij dus niet.
We houden er duidelijk andere ideeën op na. Dat is je recht. Jammer genoeg voor jou ook het mijne.
0
geplaatst: 21 juli 2005, 17:46 uur
Omwille van het liedje 'Beautiful' misschien? Dat vind ik superfake, jij dus niet.
Wat bazel je toch allemaal. Je verzint er gewoon de helft bij, en gaat je daarover lopen opwinden.
Ik zeg alleen maar dat er een groot verschil bestaan tussen het vinden dat iemand zich sletterig gedraagt, en iemand een slet te noemen. Zo moeilijk is het toch niet.
0
geplaatst: 21 juli 2005, 17:49 uur
Tot slot: Onderhond zegt: we zullen maar zwijgen hoe jij overkomt? Wel, in zijn ogen dus als verschrikkelijk slecht klaarblijkelijk. En wellicht volgens veel anderen ook. En toch meen ik recht te hebben op mijn mening.
Voor alle duidelijkheid: ik val niemand van jullie aan hé.
Kent iemand het lied 'Niet van deze wereld' van Stef Bos? Lees anders eens de tekst ervan op zijn site 'Niemandsland'. Heel die discussie doet me eraan denken. Maar wellicht vinden velen Stef Bos maar een oude zaag en zullen ze de moeite niet doen. Want ja, Stef Bos doet niet vulgair, draait al langer dan vijf jaar mee en heeft wel degelijk iets te zeggen, maar dat blijken zware taboes te zijn.
Voor alle duidelijkheid: ik val niemand van jullie aan hé.
Kent iemand het lied 'Niet van deze wereld' van Stef Bos? Lees anders eens de tekst ervan op zijn site 'Niemandsland'. Heel die discussie doet me eraan denken. Maar wellicht vinden velen Stef Bos maar een oude zaag en zullen ze de moeite niet doen. Want ja, Stef Bos doet niet vulgair, draait al langer dan vijf jaar mee en heeft wel degelijk iets te zeggen, maar dat blijken zware taboes te zijn.
0
geplaatst: 21 juli 2005, 17:52 uur
dream555 schreef:
Ik sluit me aan bij degenen die vinden dat er nog fatsoensnormen bestaan en dus niet alles moet getolereerd worden.
Ik sluit me aan bij degenen die vinden dat er nog fatsoensnormen bestaan en dus niet alles moet getolereerd worden.
Ken je die anekdote van de man en de trein?
Zo'n twee kilometer (in de Betuwelaan, meer precies) van het station woonde pas ene I. Havergort. Zijn nieuwe huisje was fijntjes in orde, en er viel geen enkel treingeluid te bespeuren.
Behalve in de kelder (daarvoor moest hij wel eerst z'n kelderlicht uitschakelen, want anders overstemde het gezoem van het peertje het "oorverdovende" treingeluid)
Havergort trilde als een espenblad bij windkracht tien. Dit kon niet getolereerd worden!
Hij pikte zijn Gazelle-fiets en sprintte naar het station ... positioneerde zich op de rails en riep uit volle borst naar de aanstormende trein: Stil met die trein!
Twee seconden later hoorde de machinist een "Sjwiet" geluid vanonder de trein komen ... de trein reed door en Havergort's Gazelle-fiets bleef twee jaar onbeheerd aan het station staan ... ze verkochten 'em tenslotte op een openbare veiling.
0
geplaatst: 21 juli 2005, 18:05 uur
Tip van Moviefreak volgen is hier ook verstandig.
Als toppunt van arrogantie bereikt is ...
Wel een mooie anekdote in een vlotte stijl. Waarvan zou die geplagieerd zijn?
Ontwijken dus.
Negeren.
In pretentie laten berusten.
In de waan laten.
Als toppunt van arrogantie bereikt is ...
Ontwijken dus.
Negeren.
In pretentie laten berusten.
In de waan laten.
0
geplaatst: 21 juli 2005, 18:08 uur
Alle "tegensletten" zeggen net niet de waarheid in pacht te hebben, jij wel. Da's wat pretentie inhoudt. Denken dat je de waarheid kent. Dat komt terug in je gezicht gevlogen als blijkt dat dat niet mogelijk is.
In de waan laten
In de waan laten

0
geplaatst: 21 juli 2005, 18:11 uur
dream555 schreef:
Zachary: ken je de grotmythe van Plato?
Zachary: ken je de grotmythe van Plato?
Ja hoor, dat is die Noorse voetballer die zich terugtrok in de grot om zich voor te bereiden voor het W.K. '98.
Wel, ik neem de Gouden Gids, knip alle letters uit. Neem vervolgens een trommel Dash, gooi er de verhaspelde letters doorheen. Vervolgens neem ik mijn grootmoeders zeef, en giet de inhoud van de wastrommel door de wasbak. Wat vervolgens overblijft als residu in de zeef is wat je hier leest.
0
moviefreak#1
geplaatst: 21 juli 2005, 18:27 uur
Het valt mij trouwens op dat mensen als Christina Aguilera, Britney Spears e.d. worden afgemaakt voor sletten (mi terecht overigens) en Joss Stone niet (mi ook terecht) terwijl zij eigenlijk precies hetzelfde doet. Kan iemand me dit even uitleggen misschien ?
0
geplaatst: 21 juli 2005, 18:35 uur
Moviefreak, hoe doet Stone hetzelfde? Ik geef toe, ik ken er weinig van, maar ze geeft me toch een iets ander beeld. Ik kan verkeerd zijn, want ze is voor mij vrij onbekend.
0
moviefreak#1
geplaatst: 21 juli 2005, 18:39 uur
Nou ze kan misschien veel beter zingen en haar zelfgeschreven nummers hebben zeker meer inhoud als de eerdergenoemde dames maar in haar clips van de laatste tijd begint ze steeds minder kleding te dragen en "sexy" te dansen.
Ik vind Joss Stone een hele mooie vrouw en haar muziek mag er zeker wezen, ik hoop dat ze niet dezelfde kant op word gestuurd als Britney en consorten
Ik vind Joss Stone een hele mooie vrouw en haar muziek mag er zeker wezen, ik hoop dat ze niet dezelfde kant op word gestuurd als Britney en consorten

0
geplaatst: 21 juli 2005, 18:42 uur
ja een beetje sexy ok..maar de clip dirty van aguilera is wel ff wat anders...overigens heerlijk hoor daar niet van.

* denotes required fields.