MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Ultieme muzieksite

zoeken in:
Het lijkt me leuk (goede) nieuwe muziek-sites te horen van andere muziekliefhebbers. Of dit nu een site is over een band, over recensies of waar veel muziek op staat, doet er eigenlijk niet toe.
Ik zal een voorzetje geven.

www.fabchannel.com

Waarschijnlijk bij de meeste freaks wel bekend.
Voor de overigen: meer dan 100 live-concerten zijn op deze site gratis te zien en te luisteren. Echt super!

Dit zal niet iedereen zijn ding zijn, maar voor een goed overzicht van de Nederpop vanaf de jaren 60: www.fonos.nl[/url]

www.acclaimedmusic.net[/url]

volgens mij al eens ergens anders genoemd hier, hele handige site waar alle critics lists bij elkaar zijn genomen en overzichtelijk worden weergegeven. Ook wel iets voor de lijstjesfreaks denk ik, gelukkig hebben we die hier niet

En voor mensen die geïnteresseerd zijn in covers, deze gasten proberen elke mogelijk gemaakte cover op hun site te krijgen: http://www.coversproject.com

Yak
strandsmurf schreef:

www.fabchannel.com

Waarschijnlijk bij de meeste freaks wel bekend.
Voor de overigen: meer dan 100 live-concerten zijn op deze site gratis te zien en te luisteren. Echt super!

Een fijn archief ja, alleen wel jammer dat ze me elke dag bestoken met spam over welke stream er weer is bijgekomen. Volgens mij is Fabchannel ooit in Den Haag begonnen, want jaaaaaren geleden hing er constant een FC-vlag naast het Filmhuis.

Yak
Mijn favoriet: de flauwe leuterpraat op nieuwsportal Tinymixtapes. Daarnaast bezoek ik dagelijk té veel sites om hier te posten.

www.3voor12.nl[/url] voor het concert-archief. Ongekend in NL.

En www.allmusic.com[/url] uit encyclopedische overwegingen.

www.scaruffi.com is een site die ik elke dag wel bezoek. Het is een site van een kerel uit San Francisco, CA. Ik ken niemand die zo ontzettend veel van rockmuziek weet (en erover heeft geschreven). Maar hij is dan ook al 35 jaar criticus. Tik op de site een bandnaam in en hij heeft er waarschijnlijk wel een pagina over, waar hij albums bespreekt en beoordeelt. Ook maakt hij jaarlijstjes van de beste albums. Een minpuntje is dat de pagina's af en toe in het italiaans zijn, dan kun je ze dus niet lezen. O ja, raak niet meteen over de zeik door zijn vaak controversiële meningen, hij onderbouwt ze goed. En als hij een album een 7/10 geeft, dan betekent ongeveer een 10/10 of 5/5 op de gemiddelde andere site (Hij geeft alleen een 10 aan het beste album ooit, en verder slechts ca. 40 negens op de 10.000en albums die hij heeft gehoord . Logisch toch? Als je aan honderden albums een 10 geeft, hoe kun je dan nog onderscheid maken tussen die honderden albums?).

www.festivalinfo.nl voor een overzicht van de festivals.

www.podiuminfo.nl voor de concerten

www.platomania.nl voor overzicht wat er zoal uitkomt qua muziek

www.audioscrobbler.com voor het bijhouden van wat je gedraaid hebt op je computer

Paalhaas schreef:

www.scaruffi.com is een site die ik elke dag wel bezoek. Het is een site van een kerel uit San Francisco, CA. Ik ken niemand die zo ontzettend veel van rockmuziek weet (en erover heeft geschreven). Maar hij is dan ook al 35 jaar criticus.

Oei, nooit je bronnen weggeven Paalhaas, ik zie dat je prachtige MuMe-recensie van Faust bijna letterlijk van die site is overgenomen

Betrapt . Hij kan dat veel beter dan ik, ik ben zelf een journalistieke ramp, en ik zit vaak met deze meneer op één lijn, dus los ik dat zo op. Dat mogen jullie best weten .
Wel goed om te horen dat je er wat tijd in hebt gestoken! Ga zo door.

Yak
Een site waardoor ik al verschrikkelijk veel leuke bands heb ontdekt: Delusions Of Adequacy. Het is heel kleinschalig en ongedwongen van opzet, maar daardoor des te leuker. Ook hun nieuwssectie bekijk ik dagelijks.

Paalhaas schreef:

Betrapt . Hij kan dat veel beter dan ik, ik ben zelf een journalistieke ramp, en ik zit vaak met deze meneer op één lijn, dus los ik dat zo op. Dat mogen jullie best weten .
Wel goed om te horen dat je er wat tijd in hebt gestoken! Ga zo door.

Zal ik doen, leuke site trouwens . Overigens lees ik liever een journalistiek ramptekstje dat persoonlijk is dan een citaat Paalhaas, een ander kan dat volgens mij nooit beter verwoorden dan jij zelf, hooguit grammaticaal inderdaad. Nou ja, was ik voor niets jaloers op je schitterende schrijfstijl. Goeie smaak heb je wel in ieder geval

lebowski schreef:
Overigens lees ik liever een journalistiek ramptekstje dat persoonlijk is dan een citaat.

Ok ok, point taken. Als dan gewoon iedereen deze site checkt, dan is het sowieso niet meer nodig .

dutch2
Paalhaas schreef:

Ok ok, point taken. Als dan gewoon iedereen deze site checkt, dan is het sowieso niet meer nodig
Ik heb de site ook gecheckt en mijn favoriet zal het wel nooit worden. Te weinig overtuigend (naar mijn smaak) en veel te veel namedropping. Soms prikkelend maar meestal predikend. En daar hou ik niet zo van.

Dit is overigens slechts mijn bescheiden mening, gebaseerd op mijn bescheiden kennis en smaak, en daar ga ik verder dan ook niet over in discussie

Edit: even nog on-topic, mijn favoriete site is denk ik ook wel fabchannel. Vanmorgen nog het concert van Roisin Murphy gezien. Leuk!

dutch2 schreef:

Ik heb de site ook gecheckt en mijn favoriet zal het wel nooit worden. Te weinig overtuigend (naar mijn smaak) en veel te veel namedropping. Soms prikkelend maar meestal predikend. En daar hou ik niet zo van.

Dit is overigens slechts mijn bescheiden mening, gebaseerd op mijn bescheiden kennis en smaak, en daar ga ik verder dan ook niet over in discussie

Wijze woorden. Ik ga er ook niet vanuit dat velen deze site geweldig vinden, maar er zullen er zeker tussen zitten...

Edit: Fabchannel net even gecheckt, inderdaad erg gave site!

Yak schreef:

Mijn favoriet: de flauwe leuterpraat op nieuwsportal Tinymixtapes. Daarnaast bezoek ik dagelijk té veel sites om hier te posten.

Leuke site met naast de nieuwsportal ook veel goede recensies.

Een handige site voor het ondekken van nieuwe muziek....
(als je aan music meter nog niet genoeg hebt...)
pandora

Sietse
www.gonzocircus.com leuk magazine met op de site extra recensies

Pandora is echt supr jaah.

Mn vader heeft ook nog wel n leuke site (tja moet toch n beetje reclame maken he ) http://www.mostlypink.nl
Over Pink Floyd, Mostly Autumn, en andere bandjes rond die sfeer.
Ook nog een andere site:
http://www.pinkpop.nl
Je kunt nu stemmen voor de gouden tip, wie je het liefste wilt zien op het festival komend jaar.

Sietse
ik denk dat ik dat maar eens ga doen dan voor pinkpop

http://www.rock-e-zine.net is een erg leuke site voor de rock liefhebber, hier staan een hoop resenties op ook van minder bekende bands. (oh ja, ik schrijf er zelf ook voor )

musicmeter.nl natuurlijk

voor de rest Allmusic.com, maar die gebruik ik meer om iets over de artiest op te zoeken.

En www.last.fm Eerst vond ik het niks, nu vind ik het geweldig ....

Roy
Wow, het Music Genome Project van Pandora is een erg stoer werkend programma...

Ik check altijd even de site van Kindamuzik als ik de computer aanzet. Veel recencies, interviews, concertverslagen etc... www.kindamuzik.net

Voor nieuwtjes surf ik ook altijd even langs www.nme.com en www.stubru.be

Verder, voor wat nieuwe onbekende bandjes: www.drownedinsound.com

lebowski schreef:
(quote)

Oei, nooit je bronnen weggeven Paalhaas, ik zie dat je prachtige MuMe-recensie van Faust bijna letterlijk van die site is overgenomen

Vrij onduidelijke/lelijke site wel op het eerste oog.

Geweldig topic dit!

Gast
geplaatst: vandaag om 19:27 uur

geplaatst: vandaag om 19:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.