Muziek / Algemeen / Ultieme muzieksite
zoeken in:
0
geplaatst: 10 februari 2006, 14:13 uur
www.last.fm[/url] staat al in het topic, maar de site is vandaag geupdate en is daardoor op sommige puntjes nog een stuk aantrekkelijker geworden.
Voor alle mensen die de updates nog niet gelezen hebben, de interessantste:
- Users hebben nu een eigen shoutbox waardoor contact tussen users waarschijnlijk wat laagdrempeliger wordt dan dat ge-pm de hele tijd.
- Artist previews zijn overzichtelijker.
- Wiki-based artiestomschrijvingen
- tag clouds bij artiest-pagina's, k weet trouwens nog niet of ik daar zo blij ben, t wordt er behoorlijk drukker van op een artiest-pagina en persoonlijk vind ik tags niet heel veel toevoegen.
- en meer....
Maar MuMe blijft voor mij in ieder geval de leukste op het gebied van discussieren over muziek, muziekgames en ECHT nieuwe muziek ontdekken.
Last.fm doet op dit laatste punt ook al beter dan menig andere site zijn best, maar je blijft naar mijn ervaring toch nog steeds in een bepaald cirkeltje.
Voor alle mensen die de updates nog niet gelezen hebben, de interessantste:
- Users hebben nu een eigen shoutbox waardoor contact tussen users waarschijnlijk wat laagdrempeliger wordt dan dat ge-pm de hele tijd.
- Artist previews zijn overzichtelijker.
- Wiki-based artiestomschrijvingen
- tag clouds bij artiest-pagina's, k weet trouwens nog niet of ik daar zo blij ben, t wordt er behoorlijk drukker van op een artiest-pagina en persoonlijk vind ik tags niet heel veel toevoegen.
- en meer....
Maar MuMe blijft voor mij in ieder geval de leukste op het gebied van discussieren over muziek, muziekgames en ECHT nieuwe muziek ontdekken.

Last.fm doet op dit laatste punt ook al beter dan menig andere site zijn best, maar je blijft naar mijn ervaring toch nog steeds in een bepaald cirkeltje.
0
geplaatst: 9 maart 2006, 14:33 uur
Last.fm ben ik pas op. Vraagje over.
Kan je niet zelf muziek toevoegen? Moet je echt wachten tot zij dat doen?
Kan je niet zelf muziek toevoegen? Moet je echt wachten tot zij dat doen?
0
geplaatst: 9 maart 2006, 15:04 uur
....ik snap je vraag niet helemaal....maar alles gaat automatisch daar volgens mij!
0
geplaatst: 9 maart 2006, 15:36 uur
bonothecat schreef:
....ik snap je vraag niet helemaal....maar alles gaat automatisch daar volgens mij!
Ik ook niet
want ik weet het al. dank
0
geplaatst: 9 maart 2006, 17:01 uur
MAAR!!! nog een vraag:
wanneer komt iets in je charts te staan?
wanneer komt iets in je charts te staan?
0
handsome_devil
geplaatst: 9 maart 2006, 17:13 uur
Uhmm als je de plugin geinstalleerd hebt en je luistert muziek
Duurt meestal wel effe voordat die charts geupdated worden
0
geplaatst: 9 maart 2006, 17:54 uur
Plus: Last.FM heeft nog een beetje last van kinderziektes, soms wordt mijn lijst dagenlang niet bijgewerkt. De 'charts' van meestgedraaide nummers/artiesten worden eens per week bijgewerkt.
0
geplaatst: 9 maart 2006, 18:02 uur
Yak schreef:
Plus: Last.FM heeft nog een beetje last van kinderziektes, soms wordt mijn lijst dagenlang niet bijgewerkt. De 'charts' van meestgedraaide nummers/artiesten worden eens per week bijgewerkt.
Maar het is al veel beter dan dat het was.....in het begin werd je lijst als het mee zat 1 keer per maand bijgewerkt, en nu soms wel een paar keer per dag!
0
geplaatst: 11 maart 2006, 16:21 uur
Singingfish: muziekzoekmachine (audio en video). Al veel leuks gevonden daar.
http://search.singingfish.com/sfw/home.jsp
http://search.singingfish.com/sfw/home.jsp
0
geplaatst: 14 mei 2007, 22:58 uur
In Muziek > Nieuws > Een nieuwe TOP muziek site! Aanrader!:
Check eens deze nieuwe site. Heel mooi en erg leuk om te lezen allemaal:
www.hstunes.nl
Check eens deze nieuwe site. Heel mooi en erg leuk om te lezen allemaal:
www.hstunes.nl
0
geplaatst: 19 mei 2007, 21:15 uur
0
geplaatst: 19 mei 2007, 22:20 uur
0
geplaatst: 23 mei 2007, 14:27 uur
@Paalhaas, goede site maar ik vind dat hij soms wel belachelijke scores uitdeelt, die ik helemaal niet serieus neem. Zo geeft hij bij Ummagumma van Pink Floyd 7,5 terwijl hij Dark Side of The Moon maar 6,5 geeft
. Ach het is gewoon zijn mening. Hij kraakt overigens elk ding dat iets commercieel is gewoon af, terwijl de meer alternatieve Avant garde albums worden opgehemeld. Maar wel een ongeloofelijk aanbod reviews.
. Ach het is gewoon zijn mening. Hij kraakt overigens elk ding dat iets commercieel is gewoon af, terwijl de meer alternatieve Avant garde albums worden opgehemeld. Maar wel een ongeloofelijk aanbod reviews.
0
geplaatst: 23 mei 2007, 14:36 uur
Waar ik altijd even albums check is op http://www.metacritic.com/music/. Op die site staan heel veel albums die zijn beoordeeld door heel veel internet- en muziekmagazines. Je kunt daar het gemiddelde van alle cijfers die internet magazines hebben gegeven bekijken. Het cijfer is dus gebaseerd op veel meningen. Overigens kun je daar ook terecht voor games en films. Ook staan er releasedata op, ook voor de nog te aankondige albums. Erg goede site.
0
geplaatst: 23 mei 2007, 14:54 uur
wolf schreef:
@Paalhaas, goede site maar ik vind dat hij soms wel belachelijke scores uitdeelt, die ik helemaal niet serieus neem. Zo geeft hij bij Ummagumma van Pink Floyd 7,5 terwijl hij Dark Side of The Moon maar 6,5 geeft
. Ach het is gewoon zijn mening. Hij kraakt overigens elk ding dat iets commercieel is gewoon af, terwijl de meer alternatieve Avant garde albums worden opgehemeld. Maar wel een ongeloofelijk aanbod reviews.Scaruffi is duidelijk meer gecharmeerd van het vroege werk van Pink Floyd, dus dan is dat niet zo heel erg raar. Er staan wel vreemdere dingen op die site en het blijft uiteraard de mening van één persoon.
0
Sietse
geplaatst: 26 mei 2007, 13:16 uur
HammerHead schreef:
Scaruffi is duidelijk meer gecharmeerd van het vroege werk van Pink Floyd, dus dan is dat niet zo heel erg raar. Er staan wel vreemdere dingen op die site en het blijft uiteraard de mening van één persoon.
Scaruffi is duidelijk meer gecharmeerd van het vroege werk van Pink Floyd, dus dan is dat niet zo heel erg raar. Er staan wel vreemdere dingen op die site en het blijft uiteraard de mening van één persoon.
En ga eens op andere sites lezen over Pink Floyd...het grote publiek will Dark Side Of The Moon, de critici willen Piper At The Gates of Dawn...is iets wat me al veel vaker is opgevallen...
Commercieel succes staat niet gelijk aan muzikale hoogstand en vice versa.
0
Omayyad
geplaatst: 26 mei 2007, 13:51 uur
Sietse schreef:
En ga eens op andere sites lezen over Pink Floyd...het grote publiek will Dark Side Of The Moon, de critici willen Piper At The Gates of Dawn...is iets wat me al veel vaker is opgevallen...
In het geval van Pink Floyd zijn het juist niet de critici die unaniem voor het debuutalbum kiezen, maar voor Dark Side Of The Moon. Dat zie je onder meer aan het feit dat laatstgenoemde plaat veel vaker zijn opwachting maakt in de diverse lijsten die in journalistieke bladen te zien zijn.
Er is zeker een deel van de critici die The Piper At The Gates Of Dawn wél boven Dark Side Of The Moon prefereert, maar het is mij opgevallen dat het merendeel toch voor de laatstgenoemde kiest.
Overigens ben ik het helemaal met jouw laatste stelling eens en staat commercieel succes lang niet altijd gelijk aan creactieve hoogstand en vice versa...

Tenslotte hecht ik niet zoveel waarde aan de cijfermatige beoordelingen van deze meneer Scaruffi.
0
Sietse
geplaatst: 26 mei 2007, 15:06 uur
je hebt idd wel gelijk, ook veel critici vinden Dark Side Of The Moon wel hoog in de lijstjes...
Verder mee eens dat al die cijfermatige beoordelingen van Scaruffi niet zoveel waarde hebben...net zo min als voor welk andere persoon dan ook.
(ofzoiets)
Verder mee eens dat al die cijfermatige beoordelingen van Scaruffi niet zoveel waarde hebben...net zo min als voor welk andere persoon dan ook.
(ofzoiets)
0
geplaatst: 5 september 2007, 01:30 uur
www.progarchives.com[/url]
Voor de progheads onder ons,maar ook krautrock ed komt er in voor,ben het niet altijd eens met de waarderingen maar goed blijft op smaak gebaseerd natuurlijk.
Wat het zo interessant maakt zijn de reviews daar,je krijgt daar vaak een hoop leuke dingen mee en inzichten in de albums.
En natuurlijk een hoop tips.
Voor de progheads onder ons,maar ook krautrock ed komt er in voor,ben het niet altijd eens met de waarderingen maar goed blijft op smaak gebaseerd natuurlijk.
Wat het zo interessant maakt zijn de reviews daar,je krijgt daar vaak een hoop leuke dingen mee en inzichten in de albums.
En natuurlijk een hoop tips.
0
EVANSHEWSON
geplaatst: 16 september 2007, 09:44 uur
Deze site hier natuurlijk, maar ook nog :
www.allmusic.com
www.rateyourmusic.com
www.proximusgoformusic.be
www.kindamuzik.net
www.songfacts.com
dat zijn dezen die ik het meeste bezoek.
www.allmusic.com
www.rateyourmusic.com
www.proximusgoformusic.be
www.kindamuzik.net
www.songfacts.com
dat zijn dezen die ik het meeste bezoek.
0
geplaatst: 23 februari 2008, 16:28 uur
In Genres > Rock > Rock-Metal-Punk!:
Rock-Metal-Punk!
Ik weet niet of het mag, maar graag zou ik hier even iets zeggen over mijn nieuwe site, http://nl.rock-metal-punk.org. Hier kun je praten over alle soorten bands en muziek binnen rock, metal, en punk. Het is een variant op al zeer succesvolle Belgische site, maar dan vooral bedoeld voor Nederlanders.
De site is net begonnen, maar hoopt net zo groot te worden als haar Belgische broer. Maar dit lukt niet zonder jullie hulp! Kom dus gerust af en toe kijken, registreer en doe mee!
See you @ http://nl.rock-metal-punk.org
Gr. Manuel,
Admin RMP Nederland.
Rock-Metal-Punk!
Ik weet niet of het mag, maar graag zou ik hier even iets zeggen over mijn nieuwe site, http://nl.rock-metal-punk.org. Hier kun je praten over alle soorten bands en muziek binnen rock, metal, en punk. Het is een variant op al zeer succesvolle Belgische site, maar dan vooral bedoeld voor Nederlanders.
De site is net begonnen, maar hoopt net zo groot te worden als haar Belgische broer. Maar dit lukt niet zonder jullie hulp! Kom dus gerust af en toe kijken, registreer en doe mee!
See you @ http://nl.rock-metal-punk.org
Gr. Manuel,
Admin RMP Nederland.
0
geplaatst: 23 februari 2008, 18:20 uur
Tis wel onmogelijk om je te registreren. De code verschijnt niet (die afbeelding is een rood kruis).
Bestaat er zo'n Vlaamse site? Wist ik niet!
Bestaat er zo'n Vlaamse site? Wist ik niet!
* denotes required fields.