MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nummers voor snorkelpartij egypte

zoeken in:
Hallo iedereen

Ik ben op zoek naar nummers die een beetje passen bij egypte of de snorkelen. Ik wil namelijk deze songs onder de film zetten. Alleen het is het probleem dat ik niet kan luisteren naar het gesjangel van die Arabieren. Moest iemand tips hebben ze zijn welkom

Alvast bedankt

Antonio
Het nummer Echoes van Pink Floyd, 23 minuten OORaal genot !
Toepasselijk is dat het nummer begint met een keyboardgeluid wat exact op een sonar lijkt.

Of anders het nummer Outrage At Valdez van Frank Zappa.
Jaques Cousteau zelf heeft dit nummer al eens gebruikt in een van zijn eigen documentaires.

Als het goed genoeg is voor Cousteau, dan is het toch zeker goed genoeg als soundtrack voor een snorkelpartij in Egypte

Kate Bush - Egypt
Bangles - Walk like an Egyptian
Jonathan Richman - Egyptian Reggae
Bruce Cockburn - Sahara Gold
Pyramid Peak - Dive

Blub ik ben een vis - k3

Beetje standaard misschien, maar de muziek van Vangelis' album Oceanic wordt vaak gebruikt bij onderwaterdocumentaires. Maar een echt Egyptische sfeer heeft het helaas niet.

Het 'disco-album' van Jan Akkerman, Oil in the family, heeft wel een beetje Oosterse sfeer. Ik kan me voorstellen dat met name de rustiger nummers goed passen bij zo'n vakantiefilmpje over Egypte. Maar volgens mij is dit album vrij lastig te vinden tegenwoordig.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:46 uur

geplaatst: vandaag om 10:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.