MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nummer opgedragen aan...

zoeken in:
Kos
TOTO - Rosanna (voor Rosanna Arquette)

Diana Ross - Missing You (voor Marvin Gaye)
Joshua Kadison - Jesse (voor Sarah Jessica Parker)
Prince - Cindy C. (voor Cindy Crawford)

gaucho schreef:
En was Beth niet opgedragen aan de vriendin van Peter Criss? Die elke avond moest wachten tot na het optreden?

...'cause me and the boys will be playing all night...

Ja, klopt, aan Lydia Criss.

Neil Young - The Needle and the Damage Done (voor Danny Whitten)

Verrassend genoeg nog niet genoemd.

Eric Clapton - Tears in Heaven

Sir Spamalot (crew)
Rush - Afterimage

En Wiki zegt: Afterimage is the second track from Rush's 1984 album Grace Under Pressure. The track was dedicated to Robbie Whelan, a friend of the band who worked as an assistant engineer on some of Rush's earlier albums, most notably Moving Pictures and Signals. The track deals with the loss of a friend and the emotional aftermath that follows.

L_T_B schreef:
Verrassend genoeg nog niet genoemd.

Eric Clapton - Tears in Heaven

ja die wilde ik zeggen!:(

voor zn zoontje...

Air - New Star in the Sky (Chanson Pour Solal)

Timmeh27 schreef:
(quote)

ja die wilde ik zeggen!:(

voor zn zoontje...

Ik hoorde deze toevallig vanavond langs komen in een TV-commercial. Voor een verzekeringsmaatschappij. Want stel je voor dat je kind van vijf hoog naar beneden valt (of woorden van die strekking)...
Vond ik nogal onkies. Het was een nagespeelde versie, maar toch... Zou Clapton daar nou echt toestemming voor gegeven hebben?

In de categorie 'opgedragen aan' schoot deze mij net nog te binnen:

YouTube - Elton John - Song For Guy

"At the time Elton was recording the "A Single Man" album, in 1978, a messenger boy for Rocket Records (Elton's company) called Guy Burchett was struck by a car and killed while riding his bicycle. "Song for Guy" was written for him.

France Gall - Ella Elle l'a

Voor/over Ella Fitzgerald.

R.E.M. - Man on the Moon (opgedragen aan Andy Kaufman) .

Gast
geplaatst: vandaag om 19:30 uur

geplaatst: vandaag om 19:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.