Muziek / Algemeen / meer dan twee exemplaren van hetzelfde album
zoeken in:
0
geplaatst: 16 juni 2009, 20:03 uur
Ik heb veel zowel op CD als op vinyl.
Op zich is dat nog niet zo vreemd natuurlijk.
En wellicht geldt dat voor meerdere users.
Maar zijn er ook albums die je meer dan twee keer bezit?
Op vinyl, op CD en in een deluxe editie bijvoorbeeld.
Ik doe dan meestal één van de twee CD versies weer weg.
Heel soms blijf ik er een paar maanden over twijfelen welke.
Ik ken iemand die verschillende releases van Dark Side of the Moon spaart.
Hoe zit dat bij jullie?
Op zich is dat nog niet zo vreemd natuurlijk.
En wellicht geldt dat voor meerdere users.
Maar zijn er ook albums die je meer dan twee keer bezit?
Op vinyl, op CD en in een deluxe editie bijvoorbeeld.
Ik doe dan meestal één van de twee CD versies weer weg.
Heel soms blijf ik er een paar maanden over twijfelen welke.
Ik ken iemand die verschillende releases van Dark Side of the Moon spaart.
Hoe zit dat bij jullie?
0
geplaatst: 16 juni 2009, 20:10 uur
Bij Born To Run, Pet Sounds en Rumours heb ik verschillende versies. Maar daar blijft het bij.
0
geplaatst: 16 juni 2009, 21:21 uur
Voor ik het vergeet.
Dazzle Ships van OMD (eerste album dat ik ooit kocht)
heb ik op vinyl (Duitse persing) en vinyl (UK persing), alsook
op CD (allereerste uitgave) en de geweldige remaster uit 2008.
Dazzle Ships van OMD (eerste album dat ik ooit kocht)
heb ik op vinyl (Duitse persing) en vinyl (UK persing), alsook
op CD (allereerste uitgave) en de geweldige remaster uit 2008.
0
geplaatst: 16 juni 2009, 21:58 uur
Ook van OMD maar dan het Architecture & Morality album:
LP 3 x
grijs, groen, geel
Cassette bandje 1x
cd 4 x
cd groen, cd blauw remaster, cd geel remaster met bonustrack en cd geel met bonus dvd
verder ook de Architecture & Morality tour zowel op cd alsmede dvd.
LP 3 x
grijs, groen, geel
Cassette bandje 1x
cd 4 x
cd groen, cd blauw remaster, cd geel remaster met bonustrack en cd geel met bonus dvd
verder ook de Architecture & Morality tour zowel op cd alsmede dvd.
0
geplaatst: 16 juni 2009, 23:12 uur
Ik heb dat bij zo'n alle albums van Ultravox, dus LP-CD-Remaster CD, dus 3x hetzelfde album. Echter het album Lament, zie de hoes op mijn avatar-plaatje, is de winnaar bij mij. Lament heb ik:
- LP, 8 tracks
- originele CD uit 1984 met 11 tracks
- goedkope Chrysalis 'Hot Price' CD met 8 tracks
- remaster CD uit 1999 met 15 tracks
- en binnenkort: 2CD Remastered Definitive Edition (nog niet verschenen)
Dus totaal kom ik dan op 5x hetzelfde album en geen haar op mijn hoofd die erover denkt om de oudere versies weg te doen. Dit album staat niet voor niets op nr.1 in mijn top 10.
- LP, 8 tracks
- originele CD uit 1984 met 11 tracks
- goedkope Chrysalis 'Hot Price' CD met 8 tracks
- remaster CD uit 1999 met 15 tracks
- en binnenkort: 2CD Remastered Definitive Edition (nog niet verschenen)
Dus totaal kom ik dan op 5x hetzelfde album en geen haar op mijn hoofd die erover denkt om de oudere versies weg te doen. Dit album staat niet voor niets op nr.1 in mijn top 10.
0
geplaatst: 17 juni 2009, 00:05 uur
Rumours van Fleetwood mac
- LP
- Cassette
- CD
- CD geremasterd
- dvd Classic albums
Binnenkort in dit theater een soort Demos achtige uitgave.
- LP
- Cassette
- CD
- CD geremasterd
- dvd Classic albums
Binnenkort in dit theater een soort Demos achtige uitgave.
0
geplaatst: 17 juni 2009, 02:50 uur
Queensrÿche - Operation:Mindcrime
- LP
- CD
- CD geremasterd
- CD deluxe (frans label met als tweede disc de EP uit 1983)
- OM boxset (met het album live en op DVD)
- Operation:Livecrime Boxset (met CD, book en VHS video)
- Operation:Livecrime CD
- Operation:Livecrime CD geremasterd
- Operation:Livecrime DVD
- Mindcrime at the Moore (2CD)
- Mindcrime at the Moore DVD
- LP
- CD
- CD geremasterd
- CD deluxe (frans label met als tweede disc de EP uit 1983)
- OM boxset (met het album live en op DVD)
- Operation:Livecrime Boxset (met CD, book en VHS video)
- Operation:Livecrime CD
- Operation:Livecrime CD geremasterd
- Operation:Livecrime DVD
- Mindcrime at the Moore (2CD)
- Mindcrime at the Moore DVD
0
geplaatst: 17 juni 2009, 08:54 uur
Ik heb veel LP's destijds vervangen op CD zonder de LP's weg te doen (waar ik achteraf heel blij om ben). Dus daar zitten veel dubbelingen in mijn collectie.
Verder heb ik in het verleden met enige regelmaat remasters gekocht van originele CD's. Die stonden lange tijd samen in de kast, maar een paar jaar geleden heb ik daar toch het grootste deel (de minst goed klinkende exemplaren) van weggedaan. Dankzij Marktplaats en eBay verkoop je CD's tegenwoordig gelukkig veel gemakkelijker.
Bij echte favorieten vind ik het niet zo erg om meerdere exemplaren in de kast te hebben staan. Van Mindcrime heb ik ook nog steeds de LP, de originele, de geremasterde en de livecrime CD, inclusief die boxset met boek en video. Maar dat is wel het meest extreme voorbeeld in mijn collectie.
Van Dark side of the moon heb ik 2 LP's (een Duitse en en Engelse persing), de originele CD en de SACD en van Rumours heb ik zowel de LP als de originele enkele CD en de dubbele remaster (met een hele CD vol ongebruikt studio-materiaal, zeer de moeite waard).
Verder nauwelijks meer dubbelingen op CD. Bij mij gaat het bij een nieuw exemplaar van hetzelfde album toch in de eerste plaats om een sterk verbeterde geluidskwaliteit. Die handvol bonustracks die er soms op staan, kunnen me meestal gestolen worden. Toegevoegde DVD's boeien me doorgaans ook niet echt. Het gaat mij meestal om de muziek die op de oorspronkelijke uitgave staat.
Ik merk wel dat het verleidelijk is, al die nieuwe uitgaven. Zo heb ik inmiddels besloten de nieuwe Rolling Stones- en Genesis remasters links te laten liggen, ook al omdat mijn originele CD's goed genoeg klinken. Maar ik ben er nog niet uit of ik straks (9-9-09) mijn hele collectie Beatles-CD's zal vervangen. Straks eerst maar eens op internet rondneuzen naar wat 'men' over het algemeen zegt van de geluidskwaliteit.
Verder heb ik in het verleden met enige regelmaat remasters gekocht van originele CD's. Die stonden lange tijd samen in de kast, maar een paar jaar geleden heb ik daar toch het grootste deel (de minst goed klinkende exemplaren) van weggedaan. Dankzij Marktplaats en eBay verkoop je CD's tegenwoordig gelukkig veel gemakkelijker.
Bij echte favorieten vind ik het niet zo erg om meerdere exemplaren in de kast te hebben staan. Van Mindcrime heb ik ook nog steeds de LP, de originele, de geremasterde en de livecrime CD, inclusief die boxset met boek en video. Maar dat is wel het meest extreme voorbeeld in mijn collectie.
Van Dark side of the moon heb ik 2 LP's (een Duitse en en Engelse persing), de originele CD en de SACD en van Rumours heb ik zowel de LP als de originele enkele CD en de dubbele remaster (met een hele CD vol ongebruikt studio-materiaal, zeer de moeite waard).
Verder nauwelijks meer dubbelingen op CD. Bij mij gaat het bij een nieuw exemplaar van hetzelfde album toch in de eerste plaats om een sterk verbeterde geluidskwaliteit. Die handvol bonustracks die er soms op staan, kunnen me meestal gestolen worden. Toegevoegde DVD's boeien me doorgaans ook niet echt. Het gaat mij meestal om de muziek die op de oorspronkelijke uitgave staat.
Ik merk wel dat het verleidelijk is, al die nieuwe uitgaven. Zo heb ik inmiddels besloten de nieuwe Rolling Stones- en Genesis remasters links te laten liggen, ook al omdat mijn originele CD's goed genoeg klinken. Maar ik ben er nog niet uit of ik straks (9-9-09) mijn hele collectie Beatles-CD's zal vervangen. Straks eerst maar eens op internet rondneuzen naar wat 'men' over het algemeen zegt van de geluidskwaliteit.
0
geplaatst: 17 juni 2009, 21:28 uur
Dirty Work van The Rolling Stones - 2 keer Vinyl waarvan in verpakt in rood folie en later cd gekocht.
Spirit of Eden van Talk Talk cassetebandje, toen lp en ook nu cd.De lp hoes is prachtig en heb ik ingelijst.
Spirit of Eden van Talk Talk cassetebandje, toen lp en ook nu cd.De lp hoes is prachtig en heb ik ingelijst.
0
geplaatst: 17 juni 2009, 21:58 uur
Alles dat ik zowel op LP en CD heb even buiten beschauwing gelaten heb ik de volgende albums in 2 of meer versies op CD.
Marvin Gaye - What's Going On *
Marvin Gaye - Let's Get It On *
The Band - The Last Waltz
Otis Redding - Otis Blue *
Bruce Springsteen - Born To Run *
Melissa Etherige - Melissa Etheridge
U2 - The Joshua Tree
Joel Jackson - Night and Day
Bob Marley - Catch a Fire *
Bob Marley - Exodus
Amy Winehouse - Back to Black
Duffy - Rock Ferry
Johan - Johan
Cream - Disraeli Gear *
Blind Faith - Blind Faith
Sonic Youth - Daydream Nation
Sonic Youth - Goo
John Coltrane - A Love Suprime *
Miles Davis - Kind of Blue*
En ik weet zeker dat ik er nog een paar vergeet maar heb geen zin om mijn hele collectie na te gaan lopen. (wellicht later een update)
* Meerdere versies op CD en ook op LP
Marvin Gaye - What's Going On *
Marvin Gaye - Let's Get It On *
The Band - The Last Waltz
Otis Redding - Otis Blue *
Bruce Springsteen - Born To Run *
Melissa Etherige - Melissa Etheridge
U2 - The Joshua Tree
Joel Jackson - Night and Day
Bob Marley - Catch a Fire *
Bob Marley - Exodus
Amy Winehouse - Back to Black
Duffy - Rock Ferry
Johan - Johan
Cream - Disraeli Gear *
Blind Faith - Blind Faith
Sonic Youth - Daydream Nation
Sonic Youth - Goo
John Coltrane - A Love Suprime *
Miles Davis - Kind of Blue*
En ik weet zeker dat ik er nog een paar vergeet maar heb geen zin om mijn hele collectie na te gaan lopen. (wellicht later een update)
* Meerdere versies op CD en ook op LP
0
geplaatst: 17 juni 2009, 22:04 uur
Ik heb 'The Return Of Jack Splash' van Plant Life 3x: cd, vinyl en een 5x7-inch Boxsetje. En ik zou geeneen ervan kunnen missen! 
Verder nog wat dubbele CD-LP's.

Verder nog wat dubbele CD-LP's.
0
geplaatst: 18 juni 2009, 16:35 uur
gaucho schreef:
Ik heb veel LP's destijds vervangen op CD zonder de LP's weg te doen (waar ik achteraf heel blij om ben)(...)
Ik heb veel LP's destijds vervangen op CD zonder de LP's weg te doen (waar ik achteraf heel blij om ben)(...)
Waarom eigenlijk?
0
jeko
geplaatst: 18 juni 2009, 17:02 uur
What's going on van Marvin Gay zowel op plaat als op cd, geen idee waarom eigenlijk!
Genesis - Nursery Crime, onlangs de nieuwe remaster gekocht, omdat de oude nogal brak klonk.
zelfde verhaal voor Genesis - Foxtrot en Genesis - Selling England by the Pound.
Genesis - Nursery Crime, onlangs de nieuwe remaster gekocht, omdat de oude nogal brak klonk.
zelfde verhaal voor Genesis - Foxtrot en Genesis - Selling England by the Pound.
0
geplaatst: 18 juni 2009, 17:34 uur
musician schreef:
Waarom eigenlijk?
Waarom eigenlijk?
Omdat je er destijds - eind jaren tachtig, eerste helft jaren negentig - bijna geen cent voor terugkreeg. Iedereen wilde van z'n LP's af - dat kun je je nu haast niet meer voorstellen. En ten tweede omdat ik het vaak ook wel zonde vond van die mooie grote hoezen. Met name van die hoezen die een heel gedetailleerd artwork hadden, waar je naar blíjft kijken. Daar bleef op het postzegelformaat van die CD-boekjes vaak heel weinig van over.
Het was wel verleidelijk om ze te verkopen, want CD's waren duur destijds en je had je centjes hard nodig om die te kunnen aanschaffen. Ik heb er ook wel enkele tientallen verkocht destijds, maar het grootste deel van mijn platencollectie heb ik om bovenstaande redenen gehouden. Ze hebben jaren op zolder gestaan, maar sinds een paar jaar draai ik ze weer met veel genoegen.
0
geplaatst: 18 juni 2009, 17:36 uur
jeko schreef:
What's going on van Marvin Gay zowel op plaat als op cd, geen idee waarom eigenlijk!
Hmm, ik ben eigenlijk best tevreden over het geluid van die oude Genesis-CD's. De remasters van '94 bedoel ik dan, want de CD's die daarvóór beschikbaar waren - daar heb ik er ook nog twee van - klinken beduidend minder.
0
geplaatst: 18 juni 2009, 17:38 uur
Led Zeppelin II oude versie en geremastered (vinyl replica).
Op de oude cd is Ramble On een stuk langer in de fade-out.
Op de oude cd is Ramble On een stuk langer in de fade-out.
0
jeko
geplaatst: 18 juni 2009, 18:52 uur
gaucho schreef:
Hmm, ik ben eigenlijk best tevreden over het geluid van die oude Genesis-CD's. De remasters van '94 bedoel ik dan, want de CD's die daarvóór beschikbaar waren - daar heb ik er ook nog twee van - klinken beduidend minder.
(quote)
Om precies te zijn van Foxtrot, Nursery Crime en Selling...had / heb ik de uitgaven van 85' (echt een brak geluid) en van Nursery Crime en Selling... nu ook de 2008 remasters. Van Foxtrot heb ik ook de '94 remaster en misschien koop ik van dit album nog de 2008 remaster.
0
geplaatst: 18 juni 2009, 20:38 uur
Cygnus schreef:
The Waterboys - A Pagan Place (1e uitgave en die met bonustracks)
The Waterboys - This Is The Sea (zowel met als zonder bonus-cd)
Ride - Nowhere (met en zonder Today Forever EP)
The Waterboys - A Pagan Place (1e uitgave en die met bonustracks)
The Waterboys - This Is The Sea (zowel met als zonder bonus-cd)
Ride - Nowhere (met en zonder Today Forever EP)
Meer dan twee, hee!
0
lowriderluuk
geplaatst: 18 juni 2009, 21:04 uur
2 van Empires & Dance (Simple Minds), de oude zat een kras op bij m'n favo track I Travel. Nu klinkt een kras wel aardig up-tempo evenals het bijpassende I travel, maar is toch liever niet gewenst, dus nieuw moeten kopen.
0
geplaatst: 19 juni 2009, 00:52 uur
Bram Vermeulen & De Toekomst - Tegen de Tijd: CD, vinyl, cassette
New Musik - From A to B: vinyl, Nederlandse CD, Japanse CD (meer bonustracks)
New Musik - Warp: CD, 2x vinyl
Buggles - The Age of Plastic: vinyl, CD (eerste oplage), CD (tweede oplage met bonustracks)
Ultravox - Vienna: vinyl, 2x CD (1x zonder en 1x met bonustracks)
Kate Bush - Hounds of Love: vinyl, 2x CD (1x zonder en 1x met bonustracks)
David Bowie - The man who sold the world: 2x vinyl (1x 1970 persing, 1x heruitgave jaren 80), 2x CD (1x originele EMI-uitgave, 1x Rykodisc)
David Bowie - Hunky Dory: 1x vinyl, 2x CD (1x originele EMI-uitgave, 1x Rykodisc)
David Bowie - Ziggy Stardust: 1x vinyl, 2x CD (1x originele EMI-uitgave, 1x 30th Anniversary edition)
David Bowie - Ziggy Stardust - The Motion Picture Soundtrack: 1x vinyl, 2x CD (1x originele EMI-uitgave, 1x 30th Anniversary edition)
David Bowie - Alladin Sane: 1x vinyl, 2x CD (1x originele EMI-uitgave, 1x 30th Anniversary edition)
David Bowie - David Live: 1x vinyl, 2x CD (waarvan 1x 30th Anniversary edition)
David Bowie - Station to Station: 1x vinyl, 2x CD (1x originele EMI-uitgave, 1x Rykodisc)
David Bowie - Heroes: 2x vinyl (1x eerste persing uit 1977, 1x Franse heruitgave met een Engels-Franse versie van Heroes), 1x CD
David Bowie - Stage: 1x vinyl (blauw vinyl), 2x CD (1x Rykodisc-versie, 1x remaster uit 2005)
David Bowie - Never let me down: 1x vinyl, 1x cassette, 1x CD
Joe Jackson - Night & Day: 1x vinyl, 2x CD (waarvan 1x deluxe 2CD versie)
En heel veel titels 2x op CD vanwege later toegevoegde bonustracks en veel titels 1x op vinyl en 1x op CD....
New Musik - From A to B: vinyl, Nederlandse CD, Japanse CD (meer bonustracks)
New Musik - Warp: CD, 2x vinyl
Buggles - The Age of Plastic: vinyl, CD (eerste oplage), CD (tweede oplage met bonustracks)
Ultravox - Vienna: vinyl, 2x CD (1x zonder en 1x met bonustracks)
Kate Bush - Hounds of Love: vinyl, 2x CD (1x zonder en 1x met bonustracks)
David Bowie - The man who sold the world: 2x vinyl (1x 1970 persing, 1x heruitgave jaren 80), 2x CD (1x originele EMI-uitgave, 1x Rykodisc)
David Bowie - Hunky Dory: 1x vinyl, 2x CD (1x originele EMI-uitgave, 1x Rykodisc)
David Bowie - Ziggy Stardust: 1x vinyl, 2x CD (1x originele EMI-uitgave, 1x 30th Anniversary edition)
David Bowie - Ziggy Stardust - The Motion Picture Soundtrack: 1x vinyl, 2x CD (1x originele EMI-uitgave, 1x 30th Anniversary edition)
David Bowie - Alladin Sane: 1x vinyl, 2x CD (1x originele EMI-uitgave, 1x 30th Anniversary edition)
David Bowie - David Live: 1x vinyl, 2x CD (waarvan 1x 30th Anniversary edition)
David Bowie - Station to Station: 1x vinyl, 2x CD (1x originele EMI-uitgave, 1x Rykodisc)
David Bowie - Heroes: 2x vinyl (1x eerste persing uit 1977, 1x Franse heruitgave met een Engels-Franse versie van Heroes), 1x CD
David Bowie - Stage: 1x vinyl (blauw vinyl), 2x CD (1x Rykodisc-versie, 1x remaster uit 2005)
David Bowie - Never let me down: 1x vinyl, 1x cassette, 1x CD
Joe Jackson - Night & Day: 1x vinyl, 2x CD (waarvan 1x deluxe 2CD versie)
En heel veel titels 2x op CD vanwege later toegevoegde bonustracks en veel titels 1x op vinyl en 1x op CD....
0
geplaatst: 19 juni 2009, 01:08 uur
thelion schreef:
Led Zeppelin - Remasters 2CD en 4CD Boxset
0
geplaatst: 19 juni 2009, 10:36 uur
Bumpy Knuckles - R.N.S, maar dat was meer een foutje van een site.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 19 juni 2009, 12:55 uur
Deze schieten me zo even te binnen:
The Orb - Pomme Fritz (LP/CD/2xCD remastered+bonus)
The Orb - Orbvs Terrarvm (4-track promo CD/LP/CD/2xCD remastered+bonus)
The Orb - Cydonia (US CD/UK CD/2xCD remastered+bonus)
The Orb - Bicycles & Tricycles (LP limited edition/2xPromo CD/CD/Japan CD)
Groove Armada - Goodbye Country, Hello Nightclub (4-track promo CD/Promo CD/CD/2xCD limited edition)
Fluke - Risotto (5-track Promo LP/LP/Promo CD/CD)
The Orb - Pomme Fritz (LP/CD/2xCD remastered+bonus)
The Orb - Orbvs Terrarvm (4-track promo CD/LP/CD/2xCD remastered+bonus)
The Orb - Cydonia (US CD/UK CD/2xCD remastered+bonus)
The Orb - Bicycles & Tricycles (LP limited edition/2xPromo CD/CD/Japan CD)
Groove Armada - Goodbye Country, Hello Nightclub (4-track promo CD/Promo CD/CD/2xCD limited edition)
Fluke - Risotto (5-track Promo LP/LP/Promo CD/CD)
0
geplaatst: 19 juni 2009, 18:56 uur
thelion schreef:
Update 2
The Velvet Underground & Nico - The Velvet Underground & Nico
The Who - Tommy
The Who - Who's Next
0
pretfrit
geplaatst: 19 juni 2009, 19:38 uur
Talk Talk - Colour of Spring 5 x LP
- Onschuldige afwijking. Als ik hem voor minder dan 2 euro tegenkom (goede staat) neem ik hem mee.
- Onschuldige afwijking. Als ik hem voor minder dan 2 euro tegenkom (goede staat) neem ik hem mee.
0
geplaatst: 21 juni 2009, 00:07 uur
Blijf dan maar weg uit Leiden, want daar staat ie wel een keer of 20.
Ik heb een aantal albums (REM, Bowie, NIN etc.) wel zowel op vinyl als cd, maar volgens mij geen enkel album meer dan twee keer.
Ik heb een aantal albums (REM, Bowie, NIN etc.) wel zowel op vinyl als cd, maar volgens mij geen enkel album meer dan twee keer.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 21 juni 2009, 10:09 uur
Ik heb er wel een aantal op LP en CD, maar verder doe ik dubbele meteen weg.
Wat evt. zou tellen:
Neil Young - Harvest LP
Neil Young - Harvest CD
Neil Young - Archives, waar Harvest ongeveer in zit.
Wat evt. zou tellen:
Neil Young - Harvest LP
Neil Young - Harvest CD
Neil Young - Archives, waar Harvest ongeveer in zit.
0
metronomy
geplaatst: 21 juni 2009, 10:16 uur
The Stone Roses - The Stone Roses
2x op cd, maar dit komt simpelweg omdat het laatste nummer bij de versie die ik eerst had altijd haperde, en dat nummer hoort nu net bij één van mijn favoriete liedjes aller tijden.
2x op cd, maar dit komt simpelweg omdat het laatste nummer bij de versie die ik eerst had altijd haperde, en dat nummer hoort nu net bij één van mijn favoriete liedjes aller tijden.
* denotes required fields.