MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Anouk vs. Bjork

zoeken in:
Bij Anouk - For Bitter Or Worse (2009):

Robinson schreef:
Waarin dan precies weet ik niet, maar in elk geval niet op zanggebied, want daarin is Anouk vele malen getalenteerder dan Björk.

Misschien dat Anouk de noten wat makkelijker haalt, emotie overbrengen is weer een heel ander verhaal. Om het over de muziek maar niet eens te hebben...

nobrainer
de zangstijl van björk is een stuk speelser en aanstekelijker dan die van anouk. hoewel ik meteen toegeef niet alles van björk te kennen.

Joy
herman schreef:
(quote)

Misschien dat Anouk de noten wat makkelijker haalt, emotie overbrengen is weer een heel ander verhaal. Om het over de muziek maar niet eens te hebben...

hoe bedoel je?

op de single van anouk vind ik die uithalen toch behoorlijk vol emotie

bjork kan idd goed krijsen, ook emotie

Zangtechnisch lijkt Anouk mij iets beter dan Björk en haar stem ligt mij ook iets meer, daar staat tegenover dat Björk veel inventiever en origineler is.

Joy schreef:
op de single van anouk vind ik die uithalen toch behoorlijk vol emotie

bjork kan idd goed krijsen, ook emotie

Ik vind die single van Anouk niet best en heb er geen emotie in kunnen ontdekken. Of nouja, ik hoor wel dat ze het meent, maar het spreekt me niet echt aan. Ik hoor net zo lief wat mensen in een Haagse supermarkt hun boodschappenlijstje hardop oplezen.

En als je denkt dat Björk krijst, ben je blijkbaar niet echt bekend met haar muziek... Ze heeft echt wel meer kanten/mogelijkheden met haar stem.

Joy
bjork kan goed krijsen, laat ze geregeld horen, bjork kan ook heel zacht zingen, met veel emotie, bjork kan ook ene hoop ertussenin met haar stem, das haar talent

zangtechnisch niet echt geweldig maar dat geeft niet, wat dat betreft is anouk ene dijk van een zangeres vergeleken met bjork

magoed, appels peren dus waar hebben we het over

Het idee om Bjork met Anouk te vergelijken qua stem vind ik al erg genoeg. Anouk is niet bij machte om ooit daar in de buurt te komen.

Doc
Begrijp de vergelijking niet zo.
Heb ik iets gemist en doet ze een gastbijdrage ofzo?.....
Ik zou bjork dat "Haagse boodschappenlijstje" best willen horen krijsen.

xillix schreef:
Het idee om Bjork met Anouk te vergelijken qua stem vind ik al erg genoeg. Anouk is niet bij machte om ooit daar in de buurt te komen.

Haha, je bedoelt andersom natuurlijk, Björk is niet bepaald een wereldzangeres. Ze heeft wel een aparte en unieke stem en dat maakt het dan wel leuk om naar te luisteren (alhoewel ze soms wel irritant klinkt), maar heeft bij lange na niet het bereik van Anouk.
Ze moet het in haar muziek vooral van haar originaliteit en unieke stemgeluid hebben, maar dat is wat anders dan écht goed kunnen zingen.
Anouk is van de twee niet alleen de beste zangeres, maar maakt ook de betere nummers, van Björk vind ik hooguit 5 tot 10 nummers goed.
De Sugarcubes vond ik overigens wél een goede band met heel veel leuke muziek. Maar sinds Björk solo ging vind ik er niks meer aan.

Goh, ben ik door een man of vijf verkeerd begrepen...

Ik doelde op de uitspraak van de Engelse taal. Verder heeft het niets met talent te maken, dat wint Björk met gemak...

Nou vroeg ik eerder af op welk gebied ze het dan qua talent wint van Anouk, dat is mij nu nog steeds niet duidelijk. Het enige wat ik kan bedenken is op het gebied van originaliteit.
Want qua zang heeft Anouk de meeste kwalitiet in huis en ze maakt ook verreweg de betere nummers, want wat Björk voor muziek op al haar albums laat horen (met uitzondering van Debut) is bedroevend.
Was ze maar met de Sugarcubes doorgegaan...

Robinson schreef:
Nou vroeg ik eerder af op welk gebied ze het dan qua talent wint van Anouk, dat is mij nu nog steeds niet duidelijk. Het enige wat ik kan bedenken is op het gebied van originaliteit.
Want qua zang heeft Anouk de meeste kwalitiet in huis en ze maakt ook verreweg de betere nummers, want wat Björk voor muziek op al haar albums laat horen (met uitzondering van Debut) is bedroevend.
Was ze maar met de Sugarcubes doorgegaan...

Nou, daar verschillen we dus erg van mening en met mij zo'n beetje de hele wereld. Björk heeft wereldwijd aanzienlijk meer albums verkocht dan dit zwaar overschatte Nederlandse "zangeresje". Qua originaliteit zal A. nooit in de schaduw van Björk mogen staan.
A: en nog eens !

Moet ook gezegd worden dat Björk het experiment niet schuwt en vooral uitdagingen aangaat. Dat hoor ik Anouk niet echt doen.

kaztor schreef:
Moet ook gezegd worden dat Björk het experiment niet schuwt en vooral uitdagingen aangaat. Dat hoor ik Anouk niet echt doen.

Dat vergeet ik nog. Dank je, kaztor. Ik zie A inderdaad geen album maken waarop een strijkorkest of de menselijke stem de boventoon voert. En dan daar ook nog eens zeer goede albums mee maken! Topvrouw, die Björk!

Robinson schreef:
(quote)

Haha, je bedoelt andersom natuurlijk, Björk is niet bepaald een wereldzangeres.

Deze opmerking laat je eigen stelling al imploderen. Anouk is alleen bekend in Nederland. Bjork in elk continent. Ik weet niet wat voor definitie jij geeft aan wereldzangeres, maar bij mij weten is het in ieder geval iemand met internationaal succes. Voor Anouk honderd anderen.

En over het algemeen vind ik dat vrouwen niet kunnen zingen. Zo ook Anouk niet. Björk is o.a. een van die uitzonderingen.

Ach, vergelijkingen...

Anouk heeft beslist talent. Live zingt ze de pannen van het dak en van mij mag ze gewoon doen wat ze al doet (met voorkeur het niveau t/m Graduated Fool). Of ze de wereld er mee veroverd, mij een worst. Ik til er niet te zwaar aan. Anouk is nou eenmaal geen Björk en vice versa.

xillix schreef:
Ik weet niet wat voor definitie jij geeft aan wereldzangeres, maar bij mij weten is het in ieder geval iemand met internationaal succes. Voor Anouk honderd anderen.
Celine Dion is dan ook "een wereldzangeres". Hoor jij Celine graag zingen ? Ik niet! Trouwens Björk kan mij ook gestolen worden. Nee hoor, laat Anouk haar successen maar gewoon in eigen land vieren.

boomkat
Dan is ze toch geen wereldzangeres?

Inderdaad. Zelfs anoukfans zijn het er mee eens dat ze dat ook gewoon nooit zal zijn.

Anouk beheerst de Engelse taal beter dan Bjork.
Duidelijk voorbeeld is Human Behaviour; oftewel Tjoeman Behavie.

Voor iemand die het Engels slecht beheerst schrijft ze verdomd rake teksten:

If you ever get close to a human
And human behaviour
Be ready, be ready to get confused

Nooit geweten dat ze dat zong;
altijd gedacht dat het

If tjoe ever get close to a tjoeman
and tjoeman behavie
be ready, be ready te get confoeoe

was.

Maar ik hou verder zeker wel van haar stemgeluid; dat is uniek te noemen.

deric raven

Anouk - Bjork 0- 1

VB1
Ik krijg kriebels van anouk

Ok, bij deze dan, en veel plezier met de zinvolle discussies

http://www.musicmeter.nl/fo...

Jezus, en deze is gewoon nog altijd open?

GrafGantz schreef:
Jezus, en deze is gewoon nog altijd open?
Ondanks de immense druk nog maar wel even ja.

Ik vind persoonlijk deze discussie niet boeiender of minder boeiend dan Beatles vs Stones en vergelijkbare topics. Hoe moeilijk dit ook voor te stellen lijkt, kennelijk leeft het onderwerp bij een aantal users wel dus zie ik even niet in waarom daar geen ruimte voor mag zijn.

Maar goed, kans is inderdaad groot dat t topic bij voortduring wordt opgefleurd met "hilarische" bijdragen. Dan kijken we natuurlijk even verder. Voor de goede orde thans een aantal berichten zulks, met uitzondering van de meest hilarische, maar verwijderd

edit: plus de off topic reacties op dit berichtje verwijderd

De term 'wereldzangeres' wordt hier een beetje te letterlijk genomen merk ik. Volgens mij was het wel bekend dat het een figuurlijke uitdrukking is. Het heeft dus helemaal niks te maken met het feit of de zangeres in kwestie al dan niet bekend is over de hele wereld of alleen in eigen land.
De opmerking 'ze is niet bepaald een wereldzangeres', betekent gewoon dat het een zangeres betreft die qua zangcapaciteit niet zo'n hoog niveau heeft, maar het meer moet hebben van andere zaken dan van haar vocale prestaties.
Ze heeft wel een unieke stem, maar dat zegt natuurlijk niks over het niveau.

Ceasar schreef:
Nou, daar verschillen we dus erg van mening en met mij zo'n beetje de hele wereld. Björk heeft wereldwijd aanzienlijk meer albums verkocht dan dit zwaar overschatte Nederlandse "zangeresje". Qua originaliteit zal A. nooit in de schaduw van Björk mogen staan.
A: en nog eens !

De verkoopcijfers van artiesten hebben totaal niks met de kwaliteit van een artiest te maken. De bestverkopende albums zijn niet automatisch de beste.
Dus als Björk veel verkoopt (meer dan Anouk) wil dat niet automatisch zeggen dat ze een betere artiest is dan Anouk.
Britney Spears, Pussycat Dolls, Lady Gaga en weet ik wat allemaal nog meer voor artiesten zonder hoogwaardige albums verkopen toch ook wereldwijd meer albums dan, pak 'm beet, Alice in Chains, Saybia, Placebo, etc. etc.?
En in Nederland verkopen K3, Jan Smit etc... ook veel meer dan bands als the Gathering en Voicst.
Waar het dus op neer komt: ik vind de albums van Björk niet goed en van Anouk wel, maar jouw opmerking dat bijna de hele wereld het daar niet mee eens is omdat Björk veel meer verkocht wordt, daar hecht ik verder geen waarde aan, omdat de hele wereld het dan ook met me oneens is dat ik de albums van Placebo beter vind dan die van Britney.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:41 uur

geplaatst: vandaag om 03:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.