MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De macht van de media en waar je zoal mee opgezadeld wordt...

zoeken in:
België mag in hun handjes knijpen met zo'n station in de ether...

kaztor schreef:
Hmmm... De eerste tekenen van interne opstand tegen de overheersende macht van de media?

Dit meen je toch niet serieus?

kaztor schreef:
België mag in hun handjes knijpen met zo'n station in de ether...

Waarom? Omdat ze een liedje draaien wat je leuk/goed vindt? Een nogal vreemde en misschien zelfs egocentrische redenering.

Hmmm, ik vind dat StuBru erg veranderd is de laatste jaren. Commerciëler, meegaand, zelfs wat karrakterloos. Maar het is waar dat StuBru nog steeds het meest alternatief radiostation is.

The Oath
Nuja. Ze staan ook altijd achter een nieuwe Belgische Rockband. We hadden in het verleden dEUS, en nu Absynthe Minded. Proberen ze altijd een zo groot mogelijke hype er rond te maken. Wat wel goed is voor zo'n bandje; extra steun.
Overgens is hun tijdloze 100 de enige lijst met zoveel Belgische bandjes in (vorig jaar nog: Absynthe Minded, dEUS, Gorky, De Mens, TC Matic, Sioen, The Scabs, Red Zebra). Cultuur

Het enige waar ik ietwat een hekel aan heb is dat men tijdens de spitsuren luisteraars van Donna en Q-music probeerd af te snoepen. Dus hoor je dan ook wel eens wat top50-rommel passeren. Maar meestal neem ik dan net niet de auto.

Op zondag heb je zo'n uur lang een programma dat voornamelijk rock uit de 50's en 60's uit zend. Artiesten waarvan er zelf nog geen albums op Musicmeter staan.

Ik denk dat er wel nood is aan een radiostation dat nog dat ietsje alternatiever is. Maar ik ben zeer tevreden met wat het nu is.

The Oath schreef:

Ik denk dat er wel nood is aan een radiostation dat nog dat ietsje alternatiever is.

Ik denk dat dat puur jouw idee is omdat jij dat soort muziek goed vindt.. Als de vraag er echt zou zijn was zo'n station er al wel geweest.

L_T_B schreef:
(quote)

Dit meen je toch niet serieus?

(quote)

Waarom? Omdat ze een liedje draaien wat je leuk/goed vindt? Een nogal vreemde en misschien zelfs egocentrische redenering.

Nee, niets van dat alles. Nederland mist een grote ether-zender als SB. Waar hier in Nederland alles maar afgebakend en risicoloos moet klinken gaan ze op SB toch wel wat verder. We hebben wel Kink FM, maar die is helaas alleen via de kabel beschikbaar. Die knullige stumperds in Den Haag snappen het nou eenmaal niet. De Arrow-zenders worden ook op dergelijke wijze onderdrukt. Maar wel altijd dezelfde soort zenders voorrang geven... Ik denk dat die cultuurbarbaren nou eenmaal kicken op die Saai Radio-geluiden als ze hun maitresse er eens flink van langs geven. Wat is er nou egocentrisch aan het erkennen van een zender (en bijbehorend beleid) die z'n zaakjes voor de muziekliefhebber goed op orde heeft?

Als er iets egocentrisch is in dit kader is het wel de ether-verdeling.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:54 uur

geplaatst: vandaag om 17:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.