Muziek / Algemeen / Invloedrijke albums van de jaren 90/00
zoeken in:
0
Misterfool
geplaatst: 2 februari 2010, 20:16 uur
hoho hold your horses.
ik weet vrij weinig van indie af. Ten minste de genre-classificatie veel muziek ken ik wel. ik dacht zo even uit mijn kop dat het begin van indie was. zover er een begin aan een genre is. maar ik vergis me wel vaker. ik heet niets voor niets misterfool
ik weet vrij weinig van indie af. Ten minste de genre-classificatie veel muziek ken ik wel. ik dacht zo even uit mijn kop dat het begin van indie was. zover er een begin aan een genre is. maar ik vergis me wel vaker. ik heet niets voor niets misterfool
0
pretfrit
geplaatst: 2 februari 2010, 20:32 uur
wat is "indie" ? idd een leeg begrip
Overigens denk ik dat het album wat jij noemt inderdaad een belangerijk album qua invloed etc is (ik had hem ook al in mijn lijstje staan) maar in ieder geval niet omdat het het begin van "indie" is.
Eerder omdat het de voorloper is van het "persoonlijke klinkende en vooral emotionele mengelmoesrock met barokke randjes en expres knullig lijkende productie" genre...wat met Arcade Fire's - Funeral uiteindelijk volwassen werd, en vandaar dat ik die ook maar genoemd heb
Overigens denk ik dat het album wat jij noemt inderdaad een belangerijk album qua invloed etc is (ik had hem ook al in mijn lijstje staan) maar in ieder geval niet omdat het het begin van "indie" is.
Eerder omdat het de voorloper is van het "persoonlijke klinkende en vooral emotionele mengelmoesrock met barokke randjes en expres knullig lijkende productie" genre...wat met Arcade Fire's - Funeral uiteindelijk volwassen werd, en vandaar dat ik die ook maar genoemd heb
0
geplaatst: 2 februari 2010, 21:02 uur
Helemaal mee eens. Een van de weinige albums/bands die ik bijna onvergelijkbaar met andere muziek vind, maar dat kan ook aan mijn referentiekader liggen. Checken die plaat!
0
geplaatst: 2 februari 2010, 21:06 uur
Volgens mij telt deze wel mee:

Het zal vast geen tijdloze klassieker zijn maar er valt volgens mij best wel zeggen dat het een flinke impact heeft gehad op de (mainstream) rock van de jaren 00. Al die 'poppunk', 'post-hardcore' en in sommige gevallen 'metalcore' is hier toch in terug te horen.

Het zal vast geen tijdloze klassieker zijn maar er valt volgens mij best wel zeggen dat het een flinke impact heeft gehad op de (mainstream) rock van de jaren 00. Al die 'poppunk', 'post-hardcore' en in sommige gevallen 'metalcore' is hier toch in terug te horen.
0
geplaatst: 2 februari 2010, 21:07 uur
GrafGantz schreef:
Leftfield - Leftism
de laatste jaren nog eens dunnetjes overgedaan door de hele dubstep rage...
Eens ja. Nu kun je hier ook Goldie met zijn Timeless noemen,Leftfield - Leftism
de laatste jaren nog eens dunnetjes overgedaan door de hele dubstep rage...
0
geplaatst: 3 februari 2010, 00:24 uur
Cygnus schreef:
Helemaal mee eens. Een van de weinige albums/bands die ik bijna onvergelijkbaar met andere muziek vind
(quote)
Helemaal mee eens. Een van de weinige albums/bands die ik bijna onvergelijkbaar met andere muziek vind Is 'ie dan niet juist niet invloedrijk gebleken?
0
geplaatst: 3 februari 2010, 01:13 uur
Dangermouse + Jay-Z -The Grey Album. Misschien wel hét album van de 21e eeuw. Genres laten versmelten, downloaden, internethype, copyright-discussie, hele stroom van mash-ups, postmodernisme. Zit er allemaal in.
0
geplaatst: 3 februari 2010, 08:12 uur
Ik verwacht dat
Amy Winehouse - Back to Black
meer een klassieker zal blijken te zijn dan de meeste die tot nu toe al genoemd zijn.
meer een klassieker zal blijken te zijn dan de meeste die tot nu toe al genoemd zijn.
0
geplaatst: 3 februari 2010, 08:49 uur
sq schreef:
Ik verwacht dat
Ik verwacht dat
Ik verwacht dat ze over niet al te lange tijd vergeten zal zijn.
0
geplaatst: 3 februari 2010, 09:06 uur
Niet als Amy binnekort het tijdelijke zal inruilen voor het eeuwige.
0
geplaatst: 3 februari 2010, 10:54 uur
Dat is me nu al zo vaak vergeefs beloofd dat ik de moed al lang en breed heb opgegeven.
0
geplaatst: 3 februari 2010, 11:11 uur
Gyzzz schreef:
Is 'ie dan niet juist niet invloedrijk gebleken?
(quote)
Is 'ie dan niet juist niet invloedrijk gebleken?
Wellicht, ik grijp gewoon elke kans om dit geniale album te promoten

0
geplaatst: 3 februari 2010, 13:05 uur
In dat geval:
Body Count- Body Count
Mr. Bungle - Mr Bungle
Faith No More- Angel Dust
* denotes required fields.