MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Muziek uit de top 40 die je wél kunt waarderen

zoeken in:
Het lijkt me leuk om een topic te hebben waar je top 40 hits die je voorbij hebt horen komen die je voor de verandering wél kon waarderen kunt bespreken. Zo had ik enkele jaren geleden in Fascination van Alphabeat plotsklaps een guilty pleasure. Evenals in Rihanna's Umbrella (ja, u leest het goed).

Dezer dagen staat op nummer 1 in onze top 40 het nummer Alors on Danse van onze zuiderbuurman Stromae (ofwel Paul van Haver). Een nummer wat me meteen pakte. Goede melodie. Goede productie. Heeft een lekker urban sfeertje. Ook erg zomers. Mijn angst is echter dat dit dan de zomerhit gaat worden die helemaal grijsgedraaid gaat worden. In ieder geval heb ik het idee dat dit een nummer is waar zowel het top 40 publiek als de alternatieve luisteraar iets mee kan. Waarvoor hulde!

P.S. Check ook de koele klip:
YouTube - Stromae - Alors on danse (clip officiel)

Ik vind die New York-nummers van Alicia Keys wel leuk en daar schaam ik me een beetje voor.

Benno
Ik vind die cover van Umbrella door The Baseballs wel leuk

Ik vind die New York-nummers van Alicia Keys wel leuk en daar schaam ik me een beetje voor.

Het refrein heeft wel wat ja.

Ik vind die cover van Umbrella door The Baseballs wel leuk

Die is inderdaad ook goed
Het bevestigde voor mij ook wel een beetje dat ik niet helemaal gek was om de originele Umbrella stiekem best leuk te vinden.

The Baseballs is zo ongeveer het ergste wat de mensheid is aangedaan. Maar ik weet eigenlijk niet wat er in de top 40 staat, denk ook niet dat ik een nummer uit die lijst kan waarderen.

Kunnen de stiekeme leuke nummers niet beter in het guilty pleasures topic worden besproken en de "algemene" leuke nieuwe dingen in het Top 40 topic? Dan kan dit topic gesloten worden.

Ik vond de "nieuw in de top 40 topic" niet perfect aansluiten, omdat daar de nummers die er iedere week nieuw inkomen worden besproken.

De guilty pleasures topic heb ik denk ik over het hoofd gezien. Die komt er inderdaad wel het meest mee overeen, hoewel niet helemaal, maar ik denk dat dit topic uiteindelijk wel op hetzelfde uit zal lopen. Zie maar.

Van dit jaar:
- Cheryl Cole - Fight For This Love
- Alicia Keys - Sleeping With A Broken Heart
- B.o.B. - Nothin' On You
- Lady Gaga - Alejandro
- Alphabeat - The Spell

Allemaal fijne popnummertjes. Vooral de eerste twee nummers zijn van hoog niveau (imo, Cole kreeg in het Top 40-topic geen enkele voldoende, geloof ik).

In dit topic geef ik wekelijks mijn (ongezouten) mening over de hits. De laatste tijd is het echter droevig gesteld met de top-40 (let wel, ik heb niets tegen top-40 hits op zich).

De weinige nummers in de huidige top-40 die ik wél kan waarderen :
The Baseballs - Umbrella
Alain Clark - Love is everywhere
Rox - My baby left me
Caro Emerald - A night like this
Sia - Clap your hands

Stromae - Alors On Dance

Deze nummers uit de huidige top-40 kan ik waarderen:
John Mayer - Heartbreak Warfare
Alicia Keys - Empire State of Mind (Part II)
A Silent Express - Will I Be Around
Faithless - Not Going Home
Di-Rect - This is Who We Are

Niet zo veel dus!

Ik wil niet flauw zijn, maar alleen John Mayer en Di-rect staan in de huidige top 40!

Lady Gaga is de laatste tijd bezig aan een opmars bij me.
Kwestie van: M'n vrouwtje wilde graag de cd meenemen op weg naar de bus bij FRS en dus kochten we die in een 3-voor-€25-actie (de andere cd's waren een Santana-verzamelaar -Carnaval- en Thin Lizzy's Live & Dangerous). De cd in kwestie bleek echter, buiten 538 en dat soort ongein om, alleraardigst weg te luisteren!

kaztor schreef:
Lady Gaga is de laatste tijd bezig aan een opmars bij me.
Kwestie van: M'n vrouwtje wilde graag de cd meenemen op weg naar de bus bij FRS en dus kochten we die in een 3-voor-€25-actie (de andere cd's waren een Santana-verzamelaar -Carnaval- en Thin Lizzy's Live & Dangerous). De cd in kwestie bleek echter, buiten 538 en dat soort ongein om, alleraardigst weg te luisteren!

O jee, Frank Zappa draait zich om in zijn graf na deze bekentenis...

Ik zet Thing-Fish nog maar eens op

Peter Fox - Haus Am See vind ik één van de leukste dingen die ik de laatste jaren ben tegen gekomen in de top 40.

Verder trek ik die Timbaland producties vaak ook wel, leuke producties.

Ik moet zeggen dat ik Alors On Danse gewoon een lekker nummer vind (al zal ik hem binnenkort niet meer aan kunnen horen wrs)... Verder vind ik de nummers van Gabriella Cilmi ook altijd wel ok, en staat The Cave van Mumford & Sons niet ook in de top 40 momenteel?

The Cave van Mumford & Sons staat helaas niet in de top-40 (wel in de Belgische hitlijsten).

Alicia Keys, Caro Emerald vind ik toch wel erg goed.

brooklyn schreef:
Peter Fox - Haus Am See vind ik één van de leukste dingen die ik de laatste jaren ben tegen gekomen in de top 40.

Daar word ik altijd zo vrolijk van

Joren999 schreef:
Ik wil niet flauw zijn, maar alleen John Mayer en Di-rect staan in de huidige top 40!

Ze staan in de top 40 van 29 mei en dat is de laatste die op Dutchcharts staat. Dus die zijn schijnbaar niet echt up to date.

Stalin schreef:
(quote)

O jee, Frank Zappa draait zich om in zijn graf na deze bekentenis...

Ik zet Thing-Fish nog maar eens op

Zappa hield van doo-wop muziek.

(-ondergetekende gaat alvast in z'n bunker schuilen-)

Geen. Tenminste niet recentelijk. Het is diep bedroevend.

Van de afgelopen jaren de echt lekkere nummers: (zo uit m'n geheugen, er kunnen ook een paar missen)

- Alicia Keys & Jay-Z - Empire State of Mind
- Coldplay - Viva La Vida
- Stromae - Alors, On Danse
- Graffiti6 - Stare Into The Sun
- P!nk - Funhouse
- John Mayer - Who Says
- Ting Tings - That's Not My Name
- Red Hot Chili Peppers - Hump De Bump

Ik volg de top-40 niet, maar dit zijn de lekkere nummers die ik "per ongeluk" ben tegengekomen.

raar topic dit. top 40 muziek zou toch de populairste muziek moeten zijn?
in de titel wordt eigenlijk geimpliceerd dat de top 40 niet echt gewaardeerd wordt. hoop alto's enzo blijkbaar op deze site.

ik luister voornamelijk (power) metal maar ik mag wel het een en ander luisteren zoals keane, muse, the fray, tiesto, armin van buuren, blof, acda & de munnik, ilse de lange.
sommige losstaande hitjes als la camisa negra van juanes en allein, allein van polarkreis.
van r&b en rap moet ik niet zo veel hebben.

jasper1991 schreef:
in de titel wordt eigenlijk geimpliceerd dat de top 40 niet echt gewaardeerd wordt. hoop alto's enzo blijkbaar op deze site.

jasper1991 schreef:

ik luister voornamelijk (power) metal maar ik mag wel het een en ander luisteren zoals keane, muse, the fray, tiesto, armin van buuren, blof, acda & de munnik, ilse de lange.
sommige losstaande hitjes als la camisa negra van juanes en allein, allein van polarkreis.
van r&b en rap moet ik niet zo veel hebben.

Ah toe, vertel ons eens wat 'alto's' zijn svp.

pompompom schreef:
(quote)

Ah toe, vertel ons eens wat 'alto's' zijn svp.
in de titel van dit topic staat overduidelijk een accent aigu op de e van "wel" die een tegenstellend verband aangeeft tussen iig de bedenker van het topic en zijn aanzien tov de top 40. dit is dacht ik de hitlijst met de 40 populairste songs van het land.
de maker van het topic schijnt te denken dat dus de norm onder vele bezoekers van de site is dat de top 40 niet al te goed gewaardeerd wordt door deze mensen.
zo is de associatie met alternatief gauw gemaakt denk ik. om het populaire heen draaien, bewust of onbewust overigens.

Wat een moeilijke zinnen voor zo'n open deur. Het lijkt me voor de hand liggen dat op een site met muziekliefhebbers niet al teveel Top 40 aanbidders te vinden zijn. Zoals je op een site met autoliefhebbers geen jubelverhalen over de Dacia Sandero zal aantreffen en op een site met literatuurfanaten geen eerbetoon aan Kluun tegenkomt.

Misterfool
aan de andere kant snap ik ook het punt van jasper wel. De top 40 is hoe dan ook een soort muziek die wij als muziekliefhebbers hoe dan ook serieus horen te nemen. Door de titel nemen we aan dat de top 40 per difintie slecht is terwijl men(en ik net zo goed) hier de top 40 verwerpt op basis van persoonlijke smaak. Ik zou het op zich eerlijk vinden om de "wel" uit de forumtitel te verwijderen.

Het overgrote deel van de mensen die hier regelmatig posten is niet bepaald te spreken over de kwaliteit van de gemiddelde Top 40 hit. Of deze lijst daardoor absoluut bezien als "slecht" gekwalificeerd kan worden wil ik me niet aan wagen, wel lijkt me dat voor een site als deze het woordje "wel" in de titel niet volledig misplaatst is.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:29 uur

geplaatst: vandaag om 19:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.