MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Muziek uit de top 40 die je wél kunt waarderen

zoeken in:
Misterfool
wel lijkt hier ook per definitie te suggereren dat de mensen die nu op de site zitten in de toekomst nooit de top 40 goed zullen vinden. Wellicht dat door een slechte muziekindustrie de zenders zich meer toe gaan leggen op de kopende luisteraar(lees muziekliefhebber) en dat daardoor wellicht de top 40 voor ons intressanter wordt.

anyway het woordje wel is niet volledig misplaatst maar ik snap de mening van jasper wel en dat is niks om gekscherend over te doen

Misterfool schreef:
ik snap de mening van jasper wel en dat is niks om gekscherend over te doen

Met een serieus bedoelde opmerking als "hoop alto's enzo blijkbaar op deze site" vraag je er mijns inziens om om gek geschoren te worden.

Misterfool
alto's wil niks anders zeggen dan alternatief: niet meegaand met de norm. Nou je zei het net zelf als de top 40 de norm is dan wijken we daar toch vanaf?. Lijkt me niks om je voor te schamen in ieder geval

Alto's is in dit geval gewoon een benaming voor een bepaalde "tienersubcultuur". Natuurlijk kan je het taaltechnisch gaan uitleggen cq. doodredeneren, maar in dat geval zijn "goths" vooral geïnteresseerd in bouwwerken uit een bepaalde fase uit de geschiedenis.

Ach, kijk eens naar al die Idols-binnenkomers. De Top 40 hoeft niet per definitie serieus genomen te worden. Het is tegenwoordig ook grotendeels gebaseerd op airplay, dus zuiver is de lijst helemaal niet. Maar de mens is een gewoontedier en zo'n lijstje blijft dan altijd wel een Fascination . Ik vind de titel niet zo'n probleem.

De top-40 of de single-hitlijsten is hoe langer hoe minder representatief voor de algemene muzieksmaak aangezien de singleverkoop nauwelijks wat voorstelt. En airplay is het gevolg van de grote platenmaatschappijen die de radiostations betalen om hun producten te draaien. Ik heb ook geen probleem met de titel, behalve dat die voor alle duidelijkheid beter veranderd kan worden in 'huidige top-40' of 'top-40 van deze week'.

Hier kan ik toevoegen (naast eerdere vernoemde nummers als die al dan niet er nog instaan):
Graffiti6 - Stare into the sun
Caro Emerald - That man

Gast
geplaatst: vandaag om 19:30 uur

geplaatst: vandaag om 19:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.