menu

Muziek / Algemeen / Prachtige 'schreeuwen' in een lied

zoeken in:
avatar van Glurp
Bodies van Smashing Pumpkins, zit een aardige schreeuw in. Maar het stemgeluid moet je wel bevallen.

avatar van kaztor
Stalin schreef:
(quote)


Wat te denken van Maynard's geschreeuw op onderstaand nummer ?

(embed)



I HOPE, I HOPE, I HOPE YOU CHOKE!!!

avatar van Kill_illuminati
Rage Against the Machine - Killing in The Name

avatar van Don Cappuccino
Ik vind de schreeuwen in Knife Prty van Deftones heel mooi en die van Everything You Wanted To Know About Silence van Glassjaw, daar krijg je toch wel een brok in je keel van...

avatar van jasper1991
"lelijke meloenenkop, geef me een banaan"

de boswachters-het bananenlied


avatar van herman
Dat liedje is natuurlijk al veel en veel ouder dan die versie van de Boswachters.

avatar van Jasper



De uithaal begint op ongeveer 4.30. Werkelijk subliem. Prachtige overgang vanuit een rustige context, en na de uithaal ook weer terug naar de beheersing.

Opvallend zijn schreeuwen in Tonight I'm yours en vooral Crazy About her van Rod Stewart.
Leuk vind ik ook bij Owen Paul's My Favorite Waste of Time dat die aan het eind van het laatste couplet opeens even flink de hoogte in gaat.
En wat dacht je van Hey Jude van the Beatles. Met dat uit de bol gaan van Paul McCartney zo nu en dan in het lange eindgedeelte.

avatar van Kill_illuminati
Maynard's geschreeuw in The Grudge en Ticks & Leeches zijn geweldig!

avatar van gigage
Steven Tyler heeft het als beroep, prachtig.
Aerosmith - Nine Lives

buizen
Now, now that you're here
Stay with me light years

Stay, stay, stay, stay


Heather Nova - Light Years

Of is het meer 'gillen', van deze dame?

buizen
Aan de andere kant van het spectrum, dat deze klassieker nog niet genoemd is:

Slayer - Angel Of Death

Van 00.19 - 00.25 de legendarische schreeuw van Tom Araya.

Robertus
The Stranglers - Down in the Sewer From the Album Rattus Norvegicus - YouTube

Hugh Cornwell vanaf 00.12; wordt ook nog mooi in de verte beantwoord...

Robertus
John Cale - The Hunt - YouTube

Ook John Cale kan ik dit rijtje niet ontbreken; het voorbeeld was kiezen uit velen, maar dit is hem geworden.

Deze oerschreeuw vindt overigens feitelijk plaats tussen 3.01 en 3.05, maar komt het best tot zijn recht wanneer je het gehele laatste couplet en de magistrale opbouw er naartoe beluistert vanaf 02.45

avatar van gigage
Ik weet dat er eigenlijk niet om gevraagd wordt maar nadat je geknepen bent mag je het best uitschreeuwen op 2:47. Y&T - Squeeze

avatar van OldRottenhat
Good Morning Captain van Slint is al terecht een aantal keer genoemd. Graag zou ik ook Blindfold van Red House Painters willen opperen. Schreeuw vanaf 5:50 min.




Gast
geplaatst: vandaag om 16:25 uur

geplaatst: vandaag om 16:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.