Muziek / Algemeen / Muziek om bij te leren.
zoeken in:
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 8 november 2010, 01:03 uur
Wat zetten jullie voor muziek op (of hebben jullie opgezet) als je moet leren? Ik moet vaak uren achter elkaar teksten lezen en ik word helemaal kriegel als ik dat zonder muziek moet doen...
Ik merk vaak dat het me beter afgaat om instrumentale muziek te draaien. Momenteel draai ik bij het studeren Yeong Wook Jo - Oldboy (2003) , Blockhead - Music by Cavelight (2004) en Joe Beats - Diverse Recourse (2007) .
Ik merk vaak dat het me beter afgaat om instrumentale muziek te draaien. Momenteel draai ik bij het studeren Yeong Wook Jo - Oldboy (2003) , Blockhead - Music by Cavelight (2004) en Joe Beats - Diverse Recourse (2007) .
0
Improvision
geplaatst: 8 november 2010, 01:12 uur
Dimlite's Runbox Weathers. Beste studeerplaat ooit.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 8 november 2010, 01:54 uur
Blind gepindakaasd en het klinkt precies als wat ik zoek
.
.
0
geplaatst: 8 november 2010, 09:29 uur
Ava Noto & Sakamoto.
Al zou ik dat ook tippen als iemand naar perfecte slaapmuziek zou vragen dus wellicht is het toch ongeschikt
Al zou ik dat ook tippen als iemand naar perfecte slaapmuziek zou vragen dus wellicht is het toch ongeschikt

0
sxesven
geplaatst: 8 november 2010, 09:56 uur
Als ik hoorcolleges moet schrijven draai ik bij voorkeur óf niets óf een potje nietsontziende teringherrie. Niets zo effectief als omgevingsgeluid volledig wegfilteren. Tentamens leren deed ik echter altijd zonder muziek (moest ook echt volledig stil zijn). Scripties heb ik geschreven met klassiek op de achtergrond.
0
Gallow
geplaatst: 8 november 2010, 10:13 uur
Minimale muziek, of dat nou herrie is of rustig, zolang er maar niet te veel verandering in zit.
0
geplaatst: 8 november 2010, 14:51 uur
Ambient 1: Music for Airports van Brian Eno vind ik altijd wel een prettig album om bij te leren.
0
geplaatst: 8 november 2010, 15:51 uur
Bij mij staat ook altijd instrumentale muziek op als ik leer. Dat werkt goed. Bij andere muziek word ik te erg afgeleid.
Bedankt voor de tips trouwens
.
Bedankt voor de tips trouwens
.
0
Tabula Rasa
geplaatst: 8 november 2010, 18:06 uur
Tijdens mijn school en studie heb ik nooit kunnen leren met muziek op. Ik ben zo'n saaio die liefst in doodse stilte geestelijke inspanningen verricht.
0
geplaatst: 13 november 2010, 12:12 uur
DeepChord Presents Echospace en The Field doen het bij mij goed. Tijdens mijn scriptie afgelopen zomer heb ik vrijwel louter Me and Armini geluisterd.
0
Magick1
geplaatst: 13 november 2010, 13:28 uur
Ik studeerde gewoon op m'n favoriete muziek, zo kon ik het langer volhouden
0
geplaatst: 13 november 2010, 13:51 uur
- The KLF - Chill Out
- Vrijwel alles van Elliott Smith en Nick Drake
- Vrijwel alles van Elliott Smith en Nick Drake
0
geplaatst: 13 november 2010, 16:10 uur
in de vakantie heb ik voor het 3e termijn examen biologie zitten blokken, ongeveer heel mijn oeuvre is langsgekomen. ik moest een 7,5 halen en ik haalde een 4,4 

0
geplaatst: 13 november 2010, 16:16 uur
Mijn vriendin kwam vorige maand met deze plaat aanzetten en ik kan het niet ontkennen: zeer geschikt om bij te studeren 

0
Lukk0
geplaatst: 13 november 2010, 18:57 uur
Eigenlijk alles zonder prominente zang, tekst leidt toch net iets te veel af. Dat betekent in mijn geval dus dat het veel minimal techno, ambient en dance is. Favorieten: James Holden, Biosphere en Villalobos.
0
geplaatst: 13 november 2010, 21:26 uur
Paap_Floyd schreef:
Bohren & Der Club of Gore!
Bohren & Der Club of Gore!
Dat is meer muziek voor na middernacht, met kaarslicht, een sigaar en een glas cognac

0
geplaatst: 13 november 2010, 22:40 uur
GrafGantz schreef:
Dat is meer muziek voor na middernacht, met kaarslicht, een sigaar en een glas cognac
Oók!(quote)
0
Magick1
geplaatst: 19 november 2010, 09:50 uur
GrafGantz schreef:
(quote)
Wie zegt dat Paap_Floyd niet studeert na middernacht, met kaarslicht een sigaar en een glas cognac?

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 6 januari 2011, 13:15 uur
Emancipator werkt voor mij het beste tot dusver
. Bonobo, Blockhead en Dimlite luister ik ook regelmatig tijdens het leren, maar die hebben naar mijn smaak toch iets te prominent aanwezige drums... Ambient werkt inderdaad ook goed.
. Bonobo, Blockhead en Dimlite luister ik ook regelmatig tijdens het leren, maar die hebben naar mijn smaak toch iets te prominent aanwezige drums... Ambient werkt inderdaad ook goed.
0
geplaatst: 2 februari 2011, 21:02 uur
Ik heb veel dEUS gedraaid en zo vloog de tijd wel voorbij en de proefwerkweek is goed gegaan.
In ieder geval geen Raggende Manne luisteren. 
In ieder geval geen Raggende Manne luisteren. 
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 17 mei 2011, 13:46 uur
The Cinematic Orchestra - Every Day (2002) doet het erg goed op dit moment
.
.* denotes required fields.