MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Muziek om bij te leren.

zoeken in:
panjoe (moderator)
Wat zetten jullie voor muziek op (of hebben jullie opgezet) als je moet leren? Ik moet vaak uren achter elkaar teksten lezen en ik word helemaal kriegel als ik dat zonder muziek moet doen...

Ik merk vaak dat het me beter afgaat om instrumentale muziek te draaien. Momenteel draai ik bij het studeren Yeong Wook Jo - Oldboy (2003) , Blockhead - Music by Cavelight (2004) en Joe Beats - Diverse Recourse (2007) .

Improvision
Dimlite's Runbox Weathers. Beste studeerplaat ooit.

panjoe (moderator)
Blind gepindakaasd en het klinkt precies als wat ik zoek .

Ava Noto & Sakamoto.

Al zou ik dat ook tippen als iemand naar perfecte slaapmuziek zou vragen dus wellicht is het toch ongeschikt

sxesven
Als ik hoorcolleges moet schrijven draai ik bij voorkeur óf niets óf een potje nietsontziende teringherrie. Niets zo effectief als omgevingsgeluid volledig wegfilteren. Tentamens leren deed ik echter altijd zonder muziek (moest ook echt volledig stil zijn). Scripties heb ik geschreven met klassiek op de achtergrond.

Gallow
Minimale muziek, of dat nou herrie is of rustig, zolang er maar niet te veel verandering in zit.

Ambient 1: Music for Airports van Brian Eno vind ik altijd wel een prettig album om bij te leren.

Of om op je vlucht te wachten...

Bij mij staat ook altijd instrumentale muziek op als ik leer. Dat werkt goed. Bij andere muziek word ik te erg afgeleid.

Bedankt voor de tips trouwens .

Venus in Furs van de Velvets is goede leermuziek.

Gallow
Jij leert ook niet echt lang, is het wel?

Tabula Rasa
Tijdens mijn school en studie heb ik nooit kunnen leren met muziek op. Ik ben zo'n saaio die liefst in doodse stilte geestelijke inspanningen verricht.

DeepChord Presents Echospace en The Field doen het bij mij goed. Tijdens mijn scriptie afgelopen zomer heb ik vrijwel louter Me and Armini geluisterd.

Magick1
Ik studeerde gewoon op m'n favoriete muziek, zo kon ik het langer volhouden

- The KLF - Chill Out
- Vrijwel alles van Elliott Smith en Nick Drake

Misterfool
folk werkt bij mij erg goed op het moment

in de vakantie heb ik voor het 3e termijn examen biologie zitten blokken, ongeveer heel mijn oeuvre is langsgekomen. ik moest een 7,5 halen en ik haalde een 4,4

Mijn vriendin kwam vorige maand met deze plaat aanzetten en ik kan het niet ontkennen: zeer geschikt om bij te studeren

sxesven

Bohren & Der Club of Gore!

Lukk0
Eigenlijk alles zonder prominente zang, tekst leidt toch net iets te veel af. Dat betekent in mijn geval dus dat het veel minimal techno, ambient en dance is. Favorieten: James Holden, Biosphere en Villalobos.

Zoiets?

leander?
Joegoslavie

Paap_Floyd schreef:
Bohren & Der Club of Gore!

Dat is meer muziek voor na middernacht, met kaarslicht, een sigaar en een glas cognac

GrafGantz schreef:
(quote)

Dat is meer muziek voor na middernacht, met kaarslicht, een sigaar en een glas cognac
Oók!

Magick1
GrafGantz schreef:
(quote)

Wie zegt dat Paap_Floyd niet studeert na middernacht, met kaarslicht een sigaar en een glas cognac?

panjoe (moderator)
Emancipator werkt voor mij het beste tot dusver . Bonobo, Blockhead en Dimlite luister ik ook regelmatig tijdens het leren, maar die hebben naar mijn smaak toch iets te prominent aanwezige drums... Ambient werkt inderdaad ook goed.

Ik heb veel dEUS gedraaid en zo vloog de tijd wel voorbij en de proefwerkweek is goed gegaan. In ieder geval geen Raggende Manne luisteren.

panjoe (moderator)
The Cinematic Orchestra - Every Day (2002) doet het erg goed op dit moment .

Gast
geplaatst: vandaag om 03:36 uur

geplaatst: vandaag om 03:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.