MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Muziek om bij te leren.

zoeken in:
sxesven
Nu aan het nakijken met een playlistje aan VGM, heerlijk

India.Arie

Pantha du Prince - Black Noise

Kan ik goed op schrijven/lezen.

Tangerine Dream - Phaera hielp me zowaar met mijn concentratie. Tenminste, laatst

Moet nu topo gaan leren, maar heb gewoon geen zin. Heb het morgen al

panjoe (moderator)
herman schreef:
Pantha du Prince - Black Noise

Kan ik goed op schrijven/lezen.

Ik zet hem nu op.

EDIT: Het bevalt me wel. Niet zozeer de muziek zelf (het tempo ligt mij wat te hoog), maar de combinatie van schoolwerk + deze muziek is een prima combinatie.

niels94 schreef:
Tangerine Dream - Phaera hielp me zowaar met mijn concentratie. Tenminste, laatst

Moet nu topo gaan leren, maar heb gewoon geen zin. Heb het morgen al
Even terugscrollen naar de laatste post van Garjarigon.

Daar heb ik vrees ik niet veel aan

Misschien is deze wel wat voor je:

Yes - Tales from Topographic Oceans

progressieve rock , ik denk dat ik als ik weer in de blok zit eens ga beginnen met sigur ros, lijkt mij wel goeie muziek om op te leren

Erg actueel nu de examens (ook voor mij) zijn begonnen. Ik vind leren met muziek fijner, maar het gaat beter zonder. Als ik echt hard wil leren zet ik dit op.

panjoe (moderator)
Mijn leerplaylist bestaat op dit moment uit:

Andreya Triana - Lost Where I Belong
Blockhead - Music by Cavelight
Bonobo - Black Sands
Bonobo - Days to Come
Bonobo - Dial 'M' for Monkey
Emancipator - Safe in the Steep Cliffs
Emancipator - Soon It Will Be Cold Enough
Joe Beats - Diverse Recourse
Miles Davis - In a Silent Way
Miles Davis - Kind of Blue
Portishead - Dummy
Portishead - Third
the Cinematic Orchestra - Every Day
the Cinematic Orchestra - Ma Fleur

Het valt me op dat zo goed als alle zang door vrouwen wordt gedaan, terwijl ik daar normaliter helemaal niet van houd.

Ik heb een nieuw album om bij te leren: Ghost van Devin Townsend. Zo heerlijk relaxt.

Voor de rest zet ik best vaak Aphex Twin op als ik ga leren, heel rustgeven.

Portishead en Miles zou ik niet snel opzetten met leren, word ik meestal gelijk ingezogen, wellicht het gelijknamige album van Portishead, maar niet de andere 2.

Ik leer wel graag op de nieuwere albums van Tangerine Dream of gewoon wat ouder werk van Schulze of Edgar Froese.

Oceanlab - Sirens of the Sea is een aanrader, simpele en minimale lounge/trance.

panjoe (moderator)
Ataloona schreef:
Portishead en Miles zou ik niet snel opzetten met leren, word ik meestal gelijk ingezogen, wellicht het gelijknamige album van Portishead, maar niet de andere 2.

Third is inderdaad niet zo goed, die heb ik er net bij gezet en staat nu op maar is mij wat te dominant. Miles en Dummy doen het bij mij meestal juist heel erg goed, hangt ook van het moment af...

Dummy vind ik wel wat rustiger, maar nog steeds wat spannend. Voor de echt rust van Portishead moet je bij het gelijknamige album zijn. (die wel minder is)

Gast
geplaatst: vandaag om 22:47 uur

geplaatst: vandaag om 22:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.