MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Acceptabele kindermuziek

zoeken in:
Of Bert en Ernie natuurlijk... .

De kindermuziek die ik acceptabel vind 'verzamel' ik sinds kort in Spotify: Playlist by squishychocolate - Spotify - open.spotify.com
Soms komt er wat bij en soms gaat er wat af.

Vorige week was ik in Oudehands dierenpark, dus deze is al weer een week favoriet:

Stijn_Slayer
Toen ik in groep drie zat draaide ik altijd The Beatles. Rubber Soul, Abbey Road en John Lennon/Plastic Ono Band staan me bij. Revolver e.d. draaide ik geloof ik niet, maar dat was denk ik toch niet aangeslagen.

Kinderen voor kinderen verder, maar of dat nou acceptabel is... Ik zou er nu knettergek van worden. Als ik later een kind heb ga ik in ieder geval in een andere kamer zitten als hij/zij muziek wil luisteren. Ik kreeg vroeger altijd een walkman. Ik besef me nu ineens waarom dat was.

Stijn_Slayer schreef:
Toen ik in groep drie zat draaide ik altijd The Beatles. Rubber Soul, Abbey Road en John Lennon/Plastic Ono Band staan me bij. Revolver e.d. draaide ik geloof ik niet, maar dat was denk ik toch niet aangeslagen.

Als het echt zo is, respect... maar ik kan het me toch moeilijk voorstellen

Stijn_Slayer schreef:
Kinderen voor kinderen verder, maar of dat nou acceptabel is... Ik zou er nu knettergek van worden. Als ik later een kind heb ga ik in ieder geval in een andere kamer zitten als hij/zij muziek wil luisteren. Ik kreeg vroeger altijd een walkman. Ik besef me nu ineens waarom dat was.

Hm, muziekliefhebber als ik ben, denk ik dat ik mijn kind juist in de kamer zou laten zitten als ik muziek draai... en dan maar hopen dat ik (grotendeels) ontkom aan Kinderen Voor Kinderen als ik maar vroeg genoeg begin met de muzikale opvoeding...
Sigur Rós, Joy Division en The Gathering, en een twee-jarig kind dat daarvan houdt... vroeg geleerd is oud gedaan, toch?

Stijn_Slayer
Pa had alles van The Beatles op cassette, en ik was toen altijd druk in de weer met mijn walkman, dus vandaar dat ik dat toen draaide. Vanaf groep 4 nooit meer gedraaid tot een jaar of twee geleden.

Wauw, dát is nog eens muzikale opvoeding!

Bassie en Adriaan natuurlijk! Nog leerzaam ook als je luistert naar de talen-liedjes! Ook Samson en Gert en Kabouter Plop is te pruimen.

Kindermuziek. Er komt iets totaal nieuws aan: BLOEMIES.
Zie als opwarmertje vast deze clip met Gerda Havertong en Ronald Snijders.

Mei was de koudste maand ooit maar nu even een opwarmertje. Van ons nieuwe album Bloemies met Gerda Havertong en Ronald Snijders YouTube - Bloemies - In Mei met Gerda Havertong en Ronald Snijders

Bloemies - In Mei met Gerda Havertong en Ronald Snijders
In Mei is de tweede video van het Bloemies album dat binnenkort verschijnt. Bloemies is een prenten, verhalenboek met cd. Aan dit nummer werkten diverse arti...

Ik haat cliffhangers, ze zijn altijd...

Eeuwige Kerst, van Kinderen voor Kinderen met Annie Schilder en het Goede Doel

Gast
geplaatst: vandaag om 15:12 uur

geplaatst: vandaag om 15:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.