Muziek / Algemeen / Acceptabele kindermuziek
zoeken in:
0
geplaatst: 18 februari 2011, 14:01 uur
Was benieuwd of er (ervarener) MusicMeters zijn, die al door hebben wat kleine kinderen (leeftijd 1-10) leuke muziek vinden, die ook voor de papa's en de mama's acceptabel zijn. Voordat ik dadelijk hele vakantieritten lang naar K3 ed moet luisteren, wil ik graag van de kans gebruik maken om mijn kinderen 'bij te scholen'.
0
geplaatst: 18 februari 2011, 15:42 uur
Volgens mij doen The Beatles het altijd goed bij jonge kinderen en muzikaal natuurlijk uiterst verantwoord.
0
geplaatst: 18 februari 2011, 16:32 uur
Tja, je zult zo nu en dan een offer moeten brengen voor je kinderen. 
Het is niet zo dat ik mijn kinderen K3 heb aanbevolen, maar ze pikken het op van vriendjes en vriendinnetjes, van tv etcetera. Ze vallen er als een blok voor. En nu dus thuis op cd. En in de auto. Je ontkomt er gewoon niet aan. Of je moet zeggen: "het is best als je bij je vriendinnetjes K3 luistert, maar hier in huis niet" Zo wil ik iig niet zijn.
Ik moet zeggen dat het taalgevoel en het algemene muzikale gevoel er echt op vooruit gaat. (mijn oudste is 4) Ze doet de danspasjes en ze kent alle teksten. En ze leert de liedjes die ze op school krijgt ook weer heel snel. Daar kan weer ik erg van genieten.
Onlangs kreeg ik een cd in de handen gedrukt van een één of ander kidz dj. Een gast die over bekende popklassiekers (ABBA. Beegees, dat soort meuk) kindertekstjes heenzingt. Ook alweer een succes bij mijn dochter. Als zij er blij mee is, ben ik het ook.
Ik voel de behoefte niet om ze met mijn muzieksmaak op te voeden. Ze zullen zo en dan wel eens wat meepikken. Als ze het gaaf vinden dan is het mooi, maar ik vind het geen noodzaak.
Smaak is iets wat ze zelf maar moeten uitvinden en ontwikkelen.

Het is niet zo dat ik mijn kinderen K3 heb aanbevolen, maar ze pikken het op van vriendjes en vriendinnetjes, van tv etcetera. Ze vallen er als een blok voor. En nu dus thuis op cd. En in de auto. Je ontkomt er gewoon niet aan. Of je moet zeggen: "het is best als je bij je vriendinnetjes K3 luistert, maar hier in huis niet" Zo wil ik iig niet zijn.
Ik moet zeggen dat het taalgevoel en het algemene muzikale gevoel er echt op vooruit gaat. (mijn oudste is 4) Ze doet de danspasjes en ze kent alle teksten. En ze leert de liedjes die ze op school krijgt ook weer heel snel. Daar kan weer ik erg van genieten.
Onlangs kreeg ik een cd in de handen gedrukt van een één of ander kidz dj. Een gast die over bekende popklassiekers (ABBA. Beegees, dat soort meuk) kindertekstjes heenzingt. Ook alweer een succes bij mijn dochter. Als zij er blij mee is, ben ik het ook.
Ik voel de behoefte niet om ze met mijn muzieksmaak op te voeden. Ze zullen zo en dan wel eens wat meepikken. Als ze het gaaf vinden dan is het mooi, maar ik vind het geen noodzaak.
0
geplaatst: 18 februari 2011, 18:00 uur
Edwynn schreef:
Mee eens hoor, ik wil ze ook niets opdringen. Als ze de hele dag k3 willen horen, houd ik ze niet tegen. Maar het zou leuk zijn als ze iets leuk vinden dat ik ook leuk (kan) vind(en) en dat niet speciaal gericht is op kinderen.
0
geplaatst: 18 februari 2011, 19:54 uur
Michael Jackson: dat was begin jaren '80 bij mijn (toen) kleine neefjes al zo (ik was een jaar of 12 ten tijde van Thriller) en sinds hij dood is is ie populairder dan ooit bij de hedendaagse 4 -10 jarige schooljeugd (hij ligt zelfs begraven achter de school beweerden er een paar van de week: echt waar.....zeiden ze met een stalen gezicht).
Playbackshow: hij komt drie keer voorbij en dat doen die kids soms verdomde goed ook.
Mijn nichtje van 5 is, hoe voorspelbaar, K3 fan
Playbackshow: hij komt drie keer voorbij en dat doen die kids soms verdomde goed ook.
Mijn nichtje van 5 is, hoe voorspelbaar, K3 fan

0
geplaatst: 18 februari 2011, 19:59 uur
Gezien in de populaire Belgische quiz 'De Slimste Mens ter Wereld'!

0
geplaatst: 18 februari 2011, 20:04 uur
Mijn dochter van 3 vind Caro Emerald, Michael Jackson en Black Eyed Peas erg mooi.
Natuurlijk ook K3.
K3 heeft gewoon een zeer groot meezinggehalte, nummers blijven gemakkelijk in het gehoor hangen.
Verder wordt er veel tijd en aandacht in de shows gestopt, wat je ook terug ziet.
Elk nummer heeft andere danspasjes.
Wij moesten het vroeger doen met Kinderen voor Kinderen en de Smurfen.
Bert en ernie vind ik muzikaal wel grappig, zo ook meer liedjes van Sesamstraat, maar dat is meer vanwege de humor die ik als 18-jarige er in ontdekte.
Die Ralf van het Eurovisie Songfestival voor Kids had met Click Clack ook een herkenbaar deuntje; al vond ik het wel een gemaakt typetje.
Natuurlijk ook K3.
K3 heeft gewoon een zeer groot meezinggehalte, nummers blijven gemakkelijk in het gehoor hangen.
Verder wordt er veel tijd en aandacht in de shows gestopt, wat je ook terug ziet.
Elk nummer heeft andere danspasjes.
Wij moesten het vroeger doen met Kinderen voor Kinderen en de Smurfen.
Bert en ernie vind ik muzikaal wel grappig, zo ook meer liedjes van Sesamstraat, maar dat is meer vanwege de humor die ik als 18-jarige er in ontdekte.
Die Ralf van het Eurovisie Songfestival voor Kids had met Click Clack ook een herkenbaar deuntje; al vond ik het wel een gemaakt typetje.
0
geplaatst: 18 februari 2011, 21:48 uur
In mijn jonge jaren luisterde ik graag naar het albm Bah... September. Een tijdje terug hoorde ik het album weer eens en kon een lach niet onderdrukken. Hier een link naar dat album.
Justus Bonn & de Damrakkertjes - Bah...september (dag in, dag uit ...)/Op schoolreis (dagje uit...) - fonos.nl
Justus Bonn & de Damrakkertjes - Bah...september (dag in, dag uit ...)/Op schoolreis (dagje uit...) - fonos.nl
0
geplaatst: 18 februari 2011, 23:14 uur
Dan Zanes!
Ik zal later eens een "acceptabele" lijst maken.

0
geplaatst: 18 februari 2011, 23:34 uur
Edwynn schreef:
Het helpt misschien wel als je tussen de K3's e.d. soms wat van je eigen muziek opzet.
Zo geef je ze een klein zetje in de richting van muziek dat op radio en tv wat onderbelicht is.
Als jongste van zes pikte ik door m'n broers en zussen artiesten als The Rolling Stones, Bowie, Queen, The Police etc. mee en ik ben ze nog steeds hartelijk dankbaar. Zo heeft m'n neefje via mij bands als Tool en Helmet leren kennen.
0
geplaatst: 19 februari 2011, 02:28 uur
Een neefje en twee nichtjes van mij zijn dol op de The Beatles.
Wat ik (van) verder (in de wereld) kan aanraden is zowat de hele collectie van Putumayo Kids. Over het algemeen muziek die gewoon erg goed is maar toch in het bijzonder kinderen aanspreekt.
Wat ik (van) verder (in de wereld) kan aanraden is zowat de hele collectie van Putumayo Kids. Over het algemeen muziek die gewoon erg goed is maar toch in het bijzonder kinderen aanspreekt.
0
geplaatst: 19 februari 2011, 08:35 uur
kaztor schreef:
Het helpt misschien wel als je tussen de K3's e.d. soms wat van je eigen muziek opzet.
Zo geef je ze een klein zetje in de richting van muziek dat op radio en tv wat onderbelicht is.
Als jongste van zes pikte ik door m'n broers en zussen artiesten als The Rolling Stones, Bowie, Queen, The Police etc. mee en ik ben ze nog steeds hartelijk dankbaar. Zo heeft m'n neefje via mij bands als Tool en Helmet leren kennen.
(quote)
Haha, leuk idee maar met een bijdehante dochter valt niet te spotten.
Die roept onmiddellijk "hee waarom doe je mijn cd nu uit? Doe maar weer aan papa" Wat wel voorkomt is dat ze het interessant vind wanneer ik mijn hoofdtelefoon op heb. Dan is ze nieuwsgierig wat daar nou voor een geluid uitkomt. En dat kan van alles zijn.
Ik zie wel hoe het gaat. Ik zou het wel een raar idee vinden als ik met mijn kinderen van dezelfde muziek kan genieten.
Dat was vroeger bij mij thuis ondenkbaar. Hoe harder mijn ouders 'klereherrie' riepen, hoe mooier ik het vond.
Tijden veranderen.
0
geplaatst: 19 februari 2011, 12:49 uur
Edwynn schreef:
...
Dat was vroeger bij mij thuis ondenkbaar. Hoe harder mijn ouders 'klereherrie' riepen, hoe mooier ik het vond.
Tijden veranderen.
(quote)
...
Tijden veranderen.
Erg herkenbaar

0
geplaatst: 20 mei 2011, 16:30 uur
In Muziek > Algemeen > Baby muziek, waar worden babies blij van?:
Een vriend van mij is vader geworden en nu wil ik een cd'tje maken voor de baby.
Deze moet vol staan met vrolijke muziek uiteraard, want het verhaal erachter is dat deze cd bedoeld is om de baby te kalmeren/troosten.
Zelf heb ik de volgende nummers toegevoegd (ben niet zo sterk met teksten, dus tips zijn ook welkom );
1. Anouk - Michel (de moeder is fan van Anouk, is dit het meest vrolijke nr van haar? Heb namelijk zelf een bloedhekel aan Anouk)
2. Raemonn – Super Girl
3. The temptations – My Girl
4. Counting Crows & Bløf – Holiday in Spain
5. Fred Astaire – Cheek to Cheek
6. Michael Jackson – Human Nature
Ps. het is een meisje!
Groeten Krabat!
Een vriend van mij is vader geworden en nu wil ik een cd'tje maken voor de baby.
Deze moet vol staan met vrolijke muziek uiteraard, want het verhaal erachter is dat deze cd bedoeld is om de baby te kalmeren/troosten.
Zelf heb ik de volgende nummers toegevoegd (ben niet zo sterk met teksten, dus tips zijn ook welkom );
1. Anouk - Michel (de moeder is fan van Anouk, is dit het meest vrolijke nr van haar? Heb namelijk zelf een bloedhekel aan Anouk)
2. Raemonn – Super Girl
3. The temptations – My Girl
4. Counting Crows & Bløf – Holiday in Spain
5. Fred Astaire – Cheek to Cheek
6. Michael Jackson – Human Nature
Ps. het is een meisje!
Groeten Krabat!
0
geplaatst: 20 mei 2011, 16:54 uur
krabat schreef:
Dat is juist geen vrolijk nummer, toch?
Verder sluit ik me aan bij aERo.
0
geplaatst: 20 mei 2011, 16:56 uur
En zo slecht zijn die cd's niet en ik vind ze best origineel als je toch een cd kado wilt doen (heb het zelf ook wel eens gedaan: hoi Lin en Reptile
).
).
0
geplaatst: 20 mei 2011, 17:10 uur
Was ik al bang voor, heeft Anouk dan überhaupt iets vrolijks geschreven?
Bedankt voor de tip van rockabye baby, nog nooit van gehoord en wel origineel. Toch wil ik graag een persoonlijk ceedeetje maken, de cover is al klaar, alleen de playlist nog
Bedankt voor de tip van rockabye baby, nog nooit van gehoord en wel origineel. Toch wil ik graag een persoonlijk ceedeetje maken, de cover is al klaar, alleen de playlist nog

0
geplaatst: 20 mei 2011, 22:21 uur
Girl is toch aardig vrolijk van Anouk? Iig iets wat t meest in de buurt komt.
0
geplaatst: 21 mei 2011, 10:09 uur
* denotes required fields.