MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Muziek en (al dan niet alcoholisch) drinken

zoeken in:
Nederlandstalige muziek, daar heb ik nooit iets mee gehad. Op wat uitzonderingen na vertoon ik al snel claustrofobisch-drukkende hyperventilaties. Maar, zo heb ik mezelf wel eens betrapt, als het bier in bijv. een café een plezierig metgezel is, dan lalderal ik net zo makkelijk mee met dingen als Frans Bouwer........wat een zegen is het dan toch dat ik na de hoeveelheid bier nog zo weinig van de avond weet te herinneren........

Yann Samsa
Dit:

(afbeelding)

Bij deze:

(afbeelding)

Leuk topic! Ik mag van tijd tot tijd graag een alcoholische versnapering nuttigen terwijl ik muziek luister. Als ik alcohol drink, dan valt de keuze meestal op whiskey of rum (en bij het eten een goed glas rode wijn). Geen combinatie met cola of iets anders en het liefst zonder ijs.

Sinds ik tijdens reizen door Ierland en Schotland diverse distileerderijen heb bezocht, heb ik de smaak te pakken gekregen. Vooral de blended scotch whiskeys als Chivas Regal en The Famous Grouse lust ik graag.

Op dit moment bevindt ik mij in goed gezelschap van een Smoky Black van The Famous Grouse, terwijl ik naar de muziek luister van – hoe toepasselijk – Whiskey for the Holy Ghost van Mark Lanegan

Whisky zonder e als je Schots drinkt.

Klopt, maar ik beperk me niet alleen tot de Schotse drank dus vandaar dat ik het met "ey" schrijf.

Ierse whiskeys als Jameson en Paddy behoren ook tot mijn favorieten. Eigenlijk alles wel wat in de Old Midleton Distillery gemaakt wordt.

Maar dan nog... Scotch whiskey schrijf je (tenen gekromd).

Tijdens concerten/festivals drink ik vrijwel nooit alcohol (muv Best Kept Secret, vanwege de cider bar). Thuis drink ik af en toe een glaasje whiskey, en dan met name Jameson en Bushmills Black.

Ik hou van de combinatie drank en smartlappen en dan bedoel ik niet de Nederlandstalige 'levensliederen' maar de echte smartlappen waar met name country-artiesten (maar ook bv. Tom Waits) in grossieren en die vaak ook over drank gaan zoals 'Tonight The Bottle Let Me Down', over dat je je elke dag klem zuipt om je liefdesverdriet te vergeten maar dat je vanavond bijna in coma ligt van de drank maar nog steeds aan je geliefde denkt zodat de drank z'n werk niet meer doet (met als enige oplossing je dan maar dood te drinken). Hoe kun je naar zoiets luisteren zonder het zelf op een zuipen te zetten?

Gast
geplaatst: vandaag om 07:44 uur

geplaatst: vandaag om 07:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.