Muziek / Algemeen / mooie hoezen die de sfeer van het album goed weergeven
zoeken in:
0
[Roel]
geplaatst: 7 februari 2008, 18:38 uur
chaos net zoals het album, maar de mooiste chaos die ik ken 

0
geplaatst: 7 februari 2008, 18:47 uur
Met jou kan ik praten, Roel!
Nu alleen nog The Ideal Crash in je top 10. 
Nu alleen nog The Ideal Crash in je top 10. 
0
Spijtoptant
geplaatst: 7 februari 2008, 19:09 uur
De meeste hoezen vind ik lelijk of doen me niet veel. Soms zie ik wel mooie hoezen.
Maar dan ook nog een mooie hoes die de sfeer van het album goed weergeeft... er komt er maar eentje in mij op:

Maar dan ook nog een mooie hoes die de sfeer van het album goed weergeeft... er komt er maar eentje in mij op:

0
[Roel]
geplaatst: 7 februari 2008, 19:43 uur
sorry die kan ik nergens in de buurt vinden, ik wil hem zo graag beluisteren, maar ik heb te veel respect voor dEUS om hem te downloaden
0
geplaatst: 7 februari 2008, 21:42 uur
Volgende hoezen
Vat zeer rap en gemakkelijk de lyricale inhoud samen:

Bekijk de hoes, en u weet wat u te verwachten staat. (klik er op en u weet of het juist is wat u dacht)
Zalig Prog Rock / heavy metal met een melanscholisch, deprimerend sfeertje.

15 jaar later: The painkiller raises again
Vat zeer rap en gemakkelijk de lyricale inhoud samen:

Bekijk de hoes, en u weet wat u te verwachten staat. (klik er op en u weet of het juist is wat u dacht)
Zalig Prog Rock / heavy metal met een melanscholisch, deprimerend sfeertje.

15 jaar later: The painkiller raises again
0
geplaatst: 8 februari 2008, 12:17 uur
Necrophagist - Epitaph

Heel duistere sfeer, net als op het album. Je ontdekt in de hoes ook telkens nieuwe dingen, wat in de muziek ook zo is.
En verder vind ik dat het merendeel van de Opeth-albums hier ook een plaats verdienen.

Heel duistere sfeer, net als op het album. Je ontdekt in de hoes ook telkens nieuwe dingen, wat in de muziek ook zo is.
En verder vind ik dat het merendeel van de Opeth-albums hier ook een plaats verdienen.
0
geplaatst: 12 februari 2008, 21:01 uur
Explosions In The Sky. De covers zijn al net zo mysterieus en prachtig als de muziek.

De cover van de plaat van San Andreas, "The Lover Kills". Ruw, eng, hard.

Silverstein kan er ook wat van. Heerlijk negatieve cover, net als de muziek. Emotionele rauwheid, prachtalbum.

De cover van de plaat van San Andreas, "The Lover Kills". Ruw, eng, hard.

Silverstein kan er ook wat van. Heerlijk negatieve cover, net als de muziek. Emotionele rauwheid, prachtalbum.

0
geplaatst: 16 maart 2011, 23:09 uur

Sfeertje wat er ontstaat na het horen van deze plaat moet volgens de hoed goed komen, toch?
Culture - International Herb
0
geplaatst: 15 januari 2012, 02:51 uur

Amorphis - Tales from the Thousand Lakes (Doom/Death metal conceptalbum over een Fins heldendicht.)

Camel - Moonmadness

Anathema - The Silent Enigma (dit vind ik nog steeds de mooiste. Perfecte visualisatie van de dreigende doomy sfeer)

Anathema - A Fine Day to Exit

Yes - Relayer
0
geplaatst: 20 december 2013, 16:46 uur
Deze hoezen van Nick Drake geven wel goed de sfeer van het album weer:
http://www.musthear.com/music/wp-content/uploads/2008/10/nickdrake_five_leaves_left.jpg
De eenling die triestig uit het raam kijkt. Drake is een romanticus en bekijkt zodanig de wereld, wat resulteert in een romantisch, maar ook triest album. Dat geeft deze hoes wel goed weer, vind ik.
http://www.hpsoundings.com/wp-content/uploads/2013/03/nick-drake-pink-moon.jpg
Het vreemde wezen op deze hoes doet mij het meest denken aan een clown. Maar de blik van deze 'clown' is droevig, moe. Uitgeput en smekend. Pink Moon heeft die sfeer ook. Het album is zeer ingetogen (grotendeels alleen gitaar en zang), alsof Drake nog hoopt op geluk, maar er geen vertrouwen meer in heeft.
http://www.musthear.com/music/wp-content/uploads/2008/10/nickdrake_five_leaves_left.jpg
De eenling die triestig uit het raam kijkt. Drake is een romanticus en bekijkt zodanig de wereld, wat resulteert in een romantisch, maar ook triest album. Dat geeft deze hoes wel goed weer, vind ik.
http://www.hpsoundings.com/wp-content/uploads/2013/03/nick-drake-pink-moon.jpg
Het vreemde wezen op deze hoes doet mij het meest denken aan een clown. Maar de blik van deze 'clown' is droevig, moe. Uitgeput en smekend. Pink Moon heeft die sfeer ook. Het album is zeer ingetogen (grotendeels alleen gitaar en zang), alsof Drake nog hoopt op geluk, maar er geen vertrouwen meer in heeft.
0
Misterfool
geplaatst: 29 december 2013, 18:37 uur
The Antlers - Hospice (2009)

De voorkant van hospice draagt diezelfde hopeloze, mechanische sfeer uit die de muziek ook zo aangrijpend maakt.

De voorkant van hospice draagt diezelfde hopeloze, mechanische sfeer uit die de muziek ook zo aangrijpend maakt.
0
geplaatst: 7 januari 2014, 13:44 uur
0
geplaatst: 21 februari 2016, 21:53 uur
https://i.ytimg.com/vi/eFmqHiHMC1Q/maxresdefault.jpg
Als een soort stervende heks, afstervende na het gevierde ritueel...
Of zoals iemand op youtube schreef: This is weird as all fuck, feels like I got dropped into the middle of Stonehenge during its heyday.
Als een soort stervende heks, afstervende na het gevierde ritueel...
Of zoals iemand op youtube schreef: This is weird as all fuck, feels like I got dropped into the middle of Stonehenge during its heyday.
* denotes required fields.