MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Topic waar je jouw parels met anderen deelt.

zoeken in:
Misterfool
Het is ook ergens een heel geruststellende gedachte. Hoe veel muziek je ook ontdekt, er bestaat altijd nog iets beters. Je moet alleen durfen daar naar op zoek te gaan. Muziek is een onuitputtelijke bron van genot.

Leuk dat er ook nog eens wat nieuwe mensen iets posten! Ik zou het alleen wel fijn vinden dat men in het vervolg ook per album de cover, band/titel, genre etc. reeks aanhoudt. Niet om te zeuren, maar dat maakt het wel net zo overzichtelijk naar mijn mening.

De bandnaam is: Margot and the Nuclear So and So's
Het album waar dit nummer opstaat is "The dust of retreat". Ze hebben erna nog meer gemaakt, maar dit album vind ik zelf hun beste.

De hoes:

(afbeelding)

Aangezien ik dit wel een leuk topic vind die geen stille dood moet lijden zal ik hier elke dag (of om de dag) weer eens iets posten. Elk album dat ik hier zal posten heb ik al eens besproken dus het valt nog na te lezen bij het album wat ik ervan vind.

Vandaag post ik:

Von Lmo - Cosmic Interception

(afbeelding)

Genre: No-wave, cyberpunk, jazz (als in Sun Ra) en electronic
Soortgelijke artiesten: Geen, al zijn er wel invloeden van bijvoorbeeld Sun Ra en Morphine te bespeuren.

Mijn bespreking valt dus terug te lezen bij het album. Ben nog nooit bij 1 luisterbeurt zo ondersteboven geweest van een album en met zijn 6 stemmen zeker onderschat en onbekend.

Goed nieuws Ataloona. Dit topic moet zeker blijven sudderen.

Gelukkig wees iemand mij er net nog op dat ik dit topic ook niet moet gaan overspoelen. Anders doet men inderdaad niks met mijn tips. Misschien is wekelijks een beter idee. We zien wel

Lukk0
Ik doe er dan ook eens eentje vandaag, met precies twee stemmen op MuMe en twintig op Rateyourmusic. Als Richard Skelton is deze artiest iets bekender, maar komt hij nog steeds niet tot de twintig stemmen. Zonde, want deze man heeft een vrij uniek geluid, met trage, schurende celloklanken, die steeds iets lijken te schuiven waardoor er toch een zekere dynamiek behouden blijft. Ook piano en gitaar zijn terug te vinden, maar eigenlijk treedt geen enkel instrument echt op de voorgrond, steeds blijft het een coherent geheel. Drones, maar dan met iets meer textuur dan gebruikelijk. Valt ook net binnen de veertig minuten, dus ook voor diegenen die wat minder ambient luisteren goed te behappen.

Caroussel - Black Swallow & Other Songs

(afbeelding)

Leuk dat er ook nog eens wat nieuwe mensen iets posten! Ik zou het alleen wel fijn vinden dat men in het vervolg ook per album de cover, band/titel, genre etc. reeks aanhoudt. Niet om te zeuren, maar dat maakt het wel net zo overzichtelijk naar mijn mening.

Het zou wel fijn zijn voor de mensen die geen idee hebben Lukk0

Mooie tip trouwens!

Hier is er weer een van mij:

Snowing - Fuck Your Emotional Bullshit

(afbeelding)

Jaar: 2009
Genre: Post-hardcore/emo met een vrij hoog rammelgehalte
Soortgelijk: Emobandjes uit de jaren ´90

Ik zal ook maar eens iets posten, het is inderdaad een mooi topic.
Beginnen doe ik met iets uit eigen land (in mijn geval: België).

Jan Swerts - Weg

(afbeelding)

Genre: het valt niet echt in één hokje weg te stoppen, maar het bevat veel pianowerk.
Soortgelijke artiesten: ik zou niet meteen iemand kunnen opnoemen, misschien Wim Mertens (bekend van het nummer uit de Proximus-reclamespotjes).

Een (lange) bespreking van mijnentwege staat bij het album, maar omdat er zo weinig animo voor is, vond ik het wel een goed idee om het hier maar even te posten.

Leuk dat er meteen weer zo veel animo is. Ik heb besloten om elke dinsdag eens met een album te komen. Waarschijnlijk ontoegankelijke obscure plaatjes en wat jazz.

Ik ga ook wat nomineren:

Snake Baptist - Churchmouth

(afbeelding)

Genre: screamo (echte, echte screamo)
Soortgelijke artiesten: Orchid, Reversal of Man, Raein, maar dan veel hysterischer, chaotischer en bruter.

Rasechte aanrader voor de liefhebbers van screamo. Vooral de erg brute zang en het (relatieve) gebrek aan melodie maakt dat ik deze band veel beter trek dan de gemiddelde screamo-band. Geen geneuzel, gewoon rammen op de screamo-verantwoorde manier.

Omdat wazige liveclips nodig zijn voor het imago (en omdat ik geen albumtrack op youtube kan vinden):

sxesven
*opzoekt*

Goed, jij gaat je er wel mee kunnen amuseren

Artiest: Clare and the Reasons
Nummer: Pluto
Album: The Movie

Genre: Chamber Pop / Indie (tja, weet ik veel)
Soortgelijke artiesten: St. Vincent, My Brightest Diamond

Dit bandje is niet zo heel bekend op deze site, dus alle reden om een clipje van ze op dit topic te zetten. Het pizzicato-viooltje doet me altijd aan het spel 'de Sims' denken, maar dat zal wel aan mij liggen.

Het album waar dit vanaf komt is in zijn geheel echt wel mooi. Het heeft een erg relaxte sfeer en de zangeres Clare Muldaur Manchon heeft een prettige hoge en zachte stem. Van Dyke Parks en Sufjan Stevens doen ook op het album mee.

Bardo Pond - Bufo Alvarius Amen 29:15 (1995)

(afbeelding)
Genre: Psychedelische noise-rock, wall of sound.
Soortgelijke artiesten: Roy Montgomery (immers lid), Hash Jar Tempo en bij vlagen invloeden van Royal Trux en Sonic Youth

Bardo Pond bestaat uit vier muzikanten. De gitaristen John en Michael Gibbons, bassist Clint Takeda en drummer Joe Culver. De meesten zullen de band waarschijnlijk het best kennen als Hash Jar Tempo, de psychedelische tripband die zij vormden met gitarist Roy Montgomery. (Waarmee ze 2 hoogtepunten uit de 90's uitbrachten) Dit is dus nog de basis daarvoor, Bardo Pond.

Mijn mening van het album:

Een enorme LSD trip. Zo zou ik deze plaat omschrijven in het kort. Er is continu een dissonante wall of sound te horen. Grote lagen van gitaren vol feedback en distortion worden aan gesmeerd. Het geluid voelt aan als een catastrophe, een geweldadige storm vol turbulentie. Het chaotische jazz gedrum van Joe Culver, het hoge waanzinnige gezang, de pompende baslijnen van Takeda en het meesterlijke getrip van de Gibbons op de gitaar. 1 woord: ''Mindfuck''.

De experimentele blues van Royal Trux, de chaotische instrumentatie plus zang van Sonic Youth en de psychedelische shoegaze van Spacemen 3 worden samengevoegd in een album vol met diepe lagen. Een trip die zijn weerga niet kent en die vol zit met verborgen melodiën. Absolute hoogtepunten zijn de niet te doorbreken gitarenmuur van Capillary River, de hallucinante melodiën van Absence en de statische stroom in het 29 minuten durende instrumentale apocalyptische chaos nummer dat Amen heet. 4,5*

Ps. Slechts 11 stemmen voor deze schoonheid.

Was het topic letterlijk kwijt geraakt, maar nu weer gevonden dus ik kan weer gaan posten

Overigens mogen er ook wel reacties komen op mijn vorige post over Von LMO, slechts 6 stemmen

Had Bardo Pond al eens een paar keertjes geluisterd en hoewel ik iedere keer niet tot het eind kon komen (is niet echt altijd geschikte muziek ) is het inderdaad een redelijk dissonante, chaotische en bij vlagen lekker pijnlijke ervaring. Weet nog niet op welk cijfer het uitkomt, maar ook ik zie de klasse er wel in.

Ik denk dat dan de solo albums van Roy Montgomery en vooral de albums met Hash Jar Tempo jou zullen gaan bevallen

Bardo Pond

Weer een week voorbij dus hier komt weer een nieuwe. Dit album bevat (nog) geen omschrijving van mij en heeft al aardig wat stemmen voor een album dat door bij genoemt wordt. (32) Nog steeds veel te weinig aangezien het één van de beste live-albums ooit betreft.

Les Rallizes Denudes - '77 Live (1991)

(afbeelding)
Genre: Psychedelische noise-rock, bij vlagen lekker maniakaal.
Soortgelijke artiesten: Ben ik nog niet echt tegengekomen, al zijn er bepaalde dingen wel terug te horen.

Bij vlagen zul je herkenbare rock 'n roll en blues horen. Sommige baslijntjes zijn soms ook echt van bestaande nummers. (zoals het filmpje hierboven) Vage geluidseffecten, gitaarexperimenten, geflipte zang en lekkere swing rock 'n roll komen zeker vaak langs. Eigenlijk is het gewoon een lange psychedelische LSD-trip.

Die moet ik eens gaan opzoeken!

Ik heb er ook één:

Bass Communion - Litany

Bass Communion is Steven Wilson solo maar met Bass Communion maakt hij geen Rock maar Ambient. Er zijn nog maar 3 stemmen geplaatst en ik vind dat de EP Litany wat meer aandacht verdiendt.

Ik ga veel van de geplaatste dingen eens bekijken, want ik ontdek graag nieuwe dingen.

Mijn toevoeging is deze....

Dinner auf Uranos - 50 sommer, 50 winter.

Hij staat op de site, nadat ik hem zelf aangedragen heb. Maar tot nu toe ben ik de enige met een reactie en stem er op.....dus volslagen onbekend bij de meeste mensen....onverdiend.

Mijn tekst bij de cd...
Tja, ooit ergens een stukje over deze Duitse band gelezen. Ze komen uit een heel andere hoek, de progressieve black metal...toen heetten ze nog Nocte obducta. En dat was echt een heel andere hoek, want het heeft werkelijk niks meer met die muziek te maken.
Het is onmogelijk dit in een hokje te plaatsen (al lees ik her en der post-rock).......wat al een goed teken is naar mijn mening. Het is echt een bonte mix met grepen uit het muzikale spectrum met in de verte hoorbaar dat het toch wel ergens in de metal thuishoort, terwijl het eigenlijk heerlijk rustige muziek is over het algemeen.
In een interview las ik dat de nummers vaak tot stand komen tijdens lange jamsessies.....wat de lengte en het "spacey" gevoel van de muziek kan verklaren.
De teksten zijn in het Duits en is eigenlijk meer gesproken dan echt gezongen...........het past perfect bij de muziek.

Ik denk dat ik dit een half jaar geleden of zo ontdekte, alleen kon ik nergens een cd vinden.....wel online. Maar ik ben wat dit betreft een ouderwetse kneus en loop liever een cd zaak binnen om die cd te vinden. Vorige week was het dan zover, ik liep rond op de platen/cd beurs in Utrecht, waar ook veel Duitse handelaren komen en jawel hoor, tussen de black metal (toch) stond ie en eindelijk had ik de cd in mijn handen.....bij een Duitser uiteraard. Mijn dag was meteen geslaagd, kon niet meer stuk. Toch een lastig cd'tje om te vinden. En hij stond ook nog niet op deze site, moeilijk plaatje dus waarschijnlijk. Maar het verdient zeker aandacht, dus ik ben benieuwd of nog meer mensen dit kennen of wellicht leren kennen.

(afbeelding)

Bedhead - Transaction de Novo

Een prachtige plaat die jammer genoeg nog maar 24 stemmen heeft!
Een echte aanrader.

The Tony Danza Tapdance Extravaganza - Danza III: A Series of Unfortunate Events

Jammer dat velen struikelen over de bandnaam, want als je zoekt naar muzikale chaos zit je wel snor met deze band. Danza III kenmerkt zich door een flinke dosis technisch gepiel op de gitaren, lompe breakdowns en een ambient-achtige sfeer op de achtergrond. Het is voer voor liefhebbers van Meshuggah, The Dillinger Escape Plan, Ion Dissonance, After the Burial, Iwrestledabearonce en The Red Chord.

Dat klinkt inderdaad erg lekker, bennerd. De bandnaam is juist geweldig!

Ik heb zo het gevoel dat die plaat je wel gaat liggen

Overigens hebben ze ooit eens (volgens een verhaal van de band zelf, als je dat mag geloven) twee oudjes terugbetaald omdat die een ticket gekocht hadden, met de gedachte dat Tony Danza een tapdansles ging geven. Prachtig gewoon.

......3 stemmen, ongelooflijk

The Deep Dark Woods - The Place I Left Behind
Hun vierde album; onbekend maakt onbemind.....wanneer worden de alt-country, folk, country en country-rock liefhebbers wakker?

(afbeelding)

Stijn_Slayer
Ik heb Winter Hours, die ik erg goed vind. De rest van ze ga ik ook nog checken, maar dat komt wel.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:36 uur

geplaatst: vandaag om 18:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.