MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Mooie citaten van artiesten

zoeken in:
P. Fabergé aka P. Dronq aka Pepijn Lanen aka De Sjeik
zei ooit eens op de vraag wat hij in de supermarkt luisterde op zijn iPOD:

Het liefst luister ik hele foute Gangsterrap - en dan kan ik me nog net bedwingen niets te stelen

en nog een, op de vraag of de Jeugd van Tegenwoordig hip-hop was:

Jij noemt het Hip-Hop, ik noem het Herderpoëzie

Daat laatste zegt hij trouwens ook een keer in het nummer Pijpjes(Pop Pop) van de Jeugd

Bob Dylan: "moderne muziek zo slecht dat downloaden mag"

In respons op Sig weer een van P. Fabergé:

Wie niet illegaal download, maakt volgens mij nog vuur door twee stokjes tegen elkaar aan te wrijven

handsome_devil
Vond net nog een paar leuke van Morrissey

Over Lou Reed:

"Trouble is there's a gap of a decade between each good song."

En over Freud:

"He just made people feel so neurotic about their lives. I mean, if you dreamt about a lampshade, it meant you wanted to be whipped by the local vicar or something."

"I wrote a song about dental floss but did anyone's teeth get cleaner?" - Frank Zappa in response to Tipper Gore's allegations that music incites people towards deviant behavior, or influences their behavior in general.

Bono op de vraag of hij minister president wilde worden:
"Nee, ik wil niet in een kleiner huis gaan wonen..."

Jornaquin
Ian Brown op de vraag wat zijn idee van de hel is:

''Being stuck in a lift with Elton John''.

En Over Mick Jagger:

"He's a prick, he's just patronising"

En nog een paar van Jeff Buckley:

''The thing is, I never went and pursued a record deal—ever. It's too funny to even talk about. It's like playing craps in Vegas. You know the odds belong to the house. You'll always lose. If that's why you're up there doing it, forget it. You're already fucked.''

''Sensitivity isn't being wimpy. It's about being so painfully aware that a flea landing on a dog is like a sonic boom''.

En nadat iemand in het publiek heeft gevraagd of hij wat nummers van zijn vader Tim Buckley kan spelen:

''Fuck off! Just fuck off!''

Jornaquin schreef:

En nog een paar van Jeff Buckley:

''Fuck off! Just fuck off!''

Sjezus, zo had ik het nog niet bekeken.

Tim Smith over het door de Cardiacs opgerichte label Alphabet Business Concern:

"We’ve no idea who is running it, last time we dropped in to where we thought the place was, all we found were a load of tiny ants. (and a muddy puddle)."

En op de Cardiacs site:

"Now it’s 1990. THE ALPHABET BUSINESS CONCERN have secured their grip on Cardiacs. Cardiacs still don’t really know who THE ALPHABET BUSINESS CONCERN are. They are somehow fooled into thinking that they, Cardiacs, are in control of their own doings. But it is clear that they are not."

MetalDex
Paul Baloff (exodus) op de live-cd Another Lesson in Violence:
Thank you for letting me be so heavy: however, it doensn't matter if no people come to see the show, or a million, we'd still be fucking heavy

The Notorious BIG:

Life is like a beautiful melody, only the lyrics are messed up..

Kid A(cid)
If I put you in a room with Robert Smith, Mark E. Smith and a loaded Smith and Wesson, who would bite the bullet first?

I'd line them up so that one bullet penetrated both simultaneously (chuckle).

Sinds ik dat heb gelezen mag ik Morissey niet echt meer. (Zie ook mijn schermafbeelding. )

Haha, die Morrissey.

[Roel]
van frank zappa: jazz 's not deadt it just smells funny

Kid A(cid)
The thing with me. I can't stick musicians. I've thought about this. I can't stand them, and being stuck in a studio with them I think that's my strength I can hear what they can't.

Mark weer.

Trent Reznor, frontman van Nine Inch Nails, tijdens een concert:

"Steal it. Steal away and steal some more. Steal it and then give to your friends. Keep on stealing."

Dit omdat hij vond dat de prijs van hun nieuwe plaat, bepaald door hun platenmaatschappij, belachelijk hoog was.

Andere bekende Smith-uitspraak als antwoord op de vraag of de vele bezettings-wisselingen van The Fall niet problematisch zijn:
If it's me and your granny on bongos, then it's a Fall gig

Kid A(cid)
Niek schreef:
Bono op de vraag of hij minister president wilde worden:
"Nee, ik wil niet in een kleiner huis gaan wonen..."

Dat vat de hypocriet wel samen.

lambf
"...Extreme Metal isn't about guitars and blasting drums but about pusching the boundaries of extreme music into much harsher and destructive realms in every way possible"

"I believe that the future of extreme music cannot take form but in electronic as electric guitars, drums and keyboard have become nothing but outdated, primitive instruments."

"Its fun, in a way, seeing a live war on TV like a movie and all the drama the media makes of it.

- Xardas Nyarlathotep

[Roel] schreef:
van frank zappa: jazz 's not deadt it just smells funny

Dead met dt schrijven, het moet niet gekker worden.

[Roel]
het is de gitarist van een plaatselijke band, Terrapin, die bij de voorsteliing van hun EP in de krant zei: wij nemen je mee op een trip zoals je er een hebt als je paddestoelen eet, maar dan zonder ze te eten.

Kid A(cid)
Haha, gaaf, tja,dat moet dan ook wel als je je band hebt vernoemd naar een nummer van Syd Barrett.

buizen
"There is one good thing about music: when it hits you, you feel no pain"

Een prachtige uitspraak van wijlen Bob Marley.
(al is de uitspraak niet altijd waar, je kunt wel degelijk (harte)pijn voelen bij het horen van bepaalde muziek. maar het blijft een mooie uitspraak).

They say that time is money
Sell your watch today

Ivan Doroschuk van Men without Hats

Men Without Hats - Messiahs Die Young - YouTube

De bescheiden mening van Ian McCulloch:
How can you not sell the first three Bunnymen albums? It's like, how can you not sell the Mona Lisa, Van Gogh's Sunflowers and The Garden of Earthly Delights by Hieronymus Bosch?

Gast
geplaatst: vandaag om 17:08 uur

geplaatst: vandaag om 17:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.