Muziek / Algemeen / Mooie citaten van artiesten
zoeken in:
0
DutchViking
geplaatst: 31 oktober 2005, 16:57 uur
Tijdens het doorbladeren van oude Aardschokken kwam ik de volgende quote tegen van Zakk Wylde, gitarist van onder meer Ozzy Osbourne's band:
Ik beschouw Ozzy een beetje als mijn vader. Voor hem heb ik zelfs mijn linkerteelbal over als dat nodig mocht zijn.
Tegenwoordig is Zakk binnen rock-/metalkringen een zeer gewaardeerd en enorm veelzijdig gitarist en voor vele nieuwe gitaristen een inspiratiebron. Als hij niet (op 18-jarige (!) leeftijd) door Ozzy bij zijn band was gehaald, hadden we waarschijnlijk nooit wat van Zakk gehoord. Dan was ik misschien nooit gitaar gaan spelen en had Ozzy met het No More Tears-album nooit zo'n succes gehad.
Ik beschouw Ozzy een beetje als mijn vader. Voor hem heb ik zelfs mijn linkerteelbal over als dat nodig mocht zijn.
Tegenwoordig is Zakk binnen rock-/metalkringen een zeer gewaardeerd en enorm veelzijdig gitarist en voor vele nieuwe gitaristen een inspiratiebron. Als hij niet (op 18-jarige (!) leeftijd) door Ozzy bij zijn band was gehaald, hadden we waarschijnlijk nooit wat van Zakk gehoord. Dan was ik misschien nooit gitaar gaan spelen en had Ozzy met het No More Tears-album nooit zo'n succes gehad.
0
geplaatst: 17 januari 2006, 02:09 uur
Ik heb John Peel eens horen zeggen:
"Guitars are made for Mogwai"
Dat vond ik wel mooi.
"Guitars are made for Mogwai"
Dat vond ik wel mooi.

0
geplaatst: 17 januari 2006, 20:28 uur
Ik vind dit wel een leuke, van Robbie Williams: "I am the only man who can say he's been in Take That and at least two members of the Spice Girls"
0
geplaatst: 18 januari 2006, 11:16 uur
Bono: "I could go onstage, unzip my pants, and hang my dick out, and people would think it was a statement about something."
0
geplaatst: 19 januari 2006, 12:06 uur
Har-M schreef:
50 cent : Death Gotta Be Easy Because Life Is Hard
50 cent : Death Gotta Be Easy Because Life Is Hard
En hij meent het! Wat heeft hij toch een kutleven, zwemmend in het geld, badend in de champagne en slapend tussen babes...

0
geplaatst: 20 januari 2006, 22:45 uur
Lemmy : "If you think you're too old to Rock and Roll, Then you are"
0
geplaatst: 20 januari 2006, 23:05 uur
Keith Richards: "Dat je nou je vrouw in elkaar trap kan ik me voorstellen, maar als je je instrumten in elkaar schopt ben je echt niet goed bij je hoofd."
Doelend op The Who's acties na concerten.

0
geplaatst: 28 januari 2006, 16:36 uur
Relativerende woorden van Merzbow:
'If noise means "uncomfortable sound" then pop music is noise for me'.
'If noise means "uncomfortable sound" then pop music is noise for me'.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 28 januari 2006, 16:52 uur
avdj schreef:
Keith Richards: "Dat je nou je vrouw in elkaar trap kan ik me voorstellen, maar als je je instrumten in elkaar schopt ben je echt niet goed bij je hoofd."

Ik zie de humor niet.
0
Ruby1966
geplaatst: 28 januari 2006, 17:01 uur
Je begrijpt het ook verkeerd Jonnie, dit topic gaat om mooie citaten

0
geplaatst: 28 januari 2006, 17:22 uur
Niet echt een citaat, maar een deel van een (spraakmakend) interview van Morrissey in 1984(!) in het Engels tijdschrift The Face:
Question: If I put you in a room with Robert Smith (The Cure), Mark E. Smith (The Fall) and a loaded Smith and Wesson, who would bite the bullet first?
Morrissey's answer: I'd line them up so that one bullet penetrated both simultaneously!
Question: If I put you in a room with Robert Smith (The Cure), Mark E. Smith (The Fall) and a loaded Smith and Wesson, who would bite the bullet first?
Morrissey's answer: I'd line them up so that one bullet penetrated both simultaneously!
0
geplaatst: 28 januari 2006, 17:50 uur
andré schreef:
Niet echt een citaat, maar een deel van een (spraakmakend) interview van Morrissey in 1984(!) in het Engels tijdschrift The Face:
Haha, mooi geantwoord en ook erg ad-rem. Of had ie veel seconden bedenktijd nodig?

0
geplaatst: 30 januari 2006, 01:13 uur
"It's a song that I've been trying to rip off for seven and half years now"
[Noel Gallagher over Ticket to Ride van de Beatles)
[Noel Gallagher over Ticket to Ride van de Beatles)
0
geplaatst: 31 januari 2006, 16:21 uur
Fred Durst:
"Life is A Lesson, You learn it when you're through"(heeft ie ongetwijfeld ergens ander vandaan, maar ik herinner et me van een nmmr van hem(take a look around)
Yoko Ono en John Lennon:
"War is over, if you want it", deze uitspraak kwam ik laatst ineens tegen aan het eind van een videoclip van System Of A Down(Boom), vond k wel geinig
Elvis Presley(blijft et toch een topgast vinde):
"Truth is like the sun. You can shut it out for a time, but it ain't going away." heeeel sterk dees.
Metallica(mn favo band):
Droog maar duidelijk: "Boredom comes from a boring mind"
En een zeer duidelijke quote van de leadsinger, James Hetfield(tijdens een chat-sessie bij Yahoo):
"All the people doing illegal things here, whether with good or bad intentions, we are not going after individual fans. Metallica has always felt fans are family."
Bob Rock(Producer van Metallica, op dit moment):
"I Want Four Of Them. Do it again"
(Dit zei hij nadat hij Lars de opdracht had gegeven om keihard 'fuck' te bleren in de microfoon tijdens de dvd van Some Kind Of Monster, dat ook deed en buiten adem op de grond eindigde...)
"Life is A Lesson, You learn it when you're through"(heeft ie ongetwijfeld ergens ander vandaan, maar ik herinner et me van een nmmr van hem(take a look around)
Yoko Ono en John Lennon:
"War is over, if you want it", deze uitspraak kwam ik laatst ineens tegen aan het eind van een videoclip van System Of A Down(Boom), vond k wel geinig
Elvis Presley(blijft et toch een topgast vinde):
"Truth is like the sun. You can shut it out for a time, but it ain't going away." heeeel sterk dees.
Metallica(mn favo band):
Droog maar duidelijk: "Boredom comes from a boring mind"
En een zeer duidelijke quote van de leadsinger, James Hetfield(tijdens een chat-sessie bij Yahoo):
"All the people doing illegal things here, whether with good or bad intentions, we are not going after individual fans. Metallica has always felt fans are family."
Bob Rock(Producer van Metallica, op dit moment):
"I Want Four Of Them. Do it again"
(Dit zei hij nadat hij Lars de opdracht had gegeven om keihard 'fuck' te bleren in de microfoon tijdens de dvd van Some Kind Of Monster, dat ook deed en buiten adem op de grond eindigde...)
0
geplaatst: 20 maart 2006, 17:26 uur
De Jeugd van Tegenwoordig (weet even niet wie, maar komt uit de OOR): "Mensen denken dat we zoveel over drugs rappen, omdat we eigenlijk de jeugd eraf willen houden. Maar dit is helemaal niet zo, de enige reden dat we niet willen dat de jeugd drugs gaat gebruiken is dat we meer voor onszelf over hebben"
0
Joepas
geplaatst: 20 maart 2006, 17:50 uur
"I'd rather be hated for who i am then loved for who i am not"
Kurt D. Cobain
Kurt D. Cobain
0
geplaatst: 20 maart 2006, 21:36 uur
Christianity will go. It will vanish and shrink. I needn't argue with that; I'm right and I will be proved right. We're more popular than Jesus now; I don't know which will go first - rock and roll or Christianity.
Lennon
0
geplaatst: 21 maart 2006, 01:19 uur
Mooie quote van Lennon, zeg. Die van Cobain is een mooie levenswijsheid, maar ook wel een beetje een makkelijke tegeltjestekst.
0
geplaatst: 1 april 2006, 23:23 uur
Information is not knowledge,
Knowledge is not wisdom,
Wisdom is not truth,
Truth is not beauty,
Beauty is not love,
Love is not music
and Music is THE BEST
Frank Zappa
Knowledge is not wisdom,
Wisdom is not truth,
Truth is not beauty,
Beauty is not love,
Love is not music
and Music is THE BEST
Frank Zappa
0
geplaatst: 2 april 2006, 18:04 uur
"life is what happens when you're busy making other plans"
John Lennon - Beautiful boy.
0
geplaatst: 2 april 2006, 19:59 uur
Lennonlover schreef:
Een geweldige ware quote...mag hem graag zelf gebruiken, net als Acda&DeMunnik, trouwens.....

0
geplaatst: 3 april 2006, 09:57 uur
Talking about music is like dancing about architecture
Frank Zappa
Frank Zappa
0
geplaatst: 3 april 2006, 10:25 uur
Die is geweldig. En toch 6583 MuMe-users die zich hier telkens weer aan bezondigen.
* denotes required fields.