MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Hidden tracks

zoeken in:
Arrie schreef:
Da's toch wat anders, Antoni. Bij een hiddentrack zit er een stuk stilte na het laatste nummer dat er aangegeven staat op de hoes, en komt er daarna nog een nummer.

Wie bepaald hier de definitie ?
Is Dazzler's voorbeeld een hidden track ?
Hoe lang moet die stilte zijn ?

Ach laat ook maar. Als ik iets zeg is er altijd wel een kuttekop die het beter weet hier.

Kuttekop?

Nou, ik zeg al niks meer hoor... Je hoeft niet meteen zo opvliegend te reageren.

Ik dacht dat je het puur op basis van tekst vergeleek met het nummer van Crowded House. Was ook vergeten dat er nog een korte stilte voor die runout groove zat, dat wel. Die herinner ik me nu. Je zou het de allereerste hidden track kunnen noemen, al is het een erg korte stilte en nauwleijks een volwaardig liedje te noemen. Maar het was niet zo kwaad bedoeld hoor, Antoni.

Ponty Mython
Arrie schreef:
Da's toch wat anders, Antoni. Bij een hiddentrack zit er een stuk stilte na het laatste nummer dat er aangegeven staat op de hoes, en komt er daarna nog een nummer.

Niet altijd hoor. Zie bv. mijn Osdorp Posse Geendagsvlieg post.

Ponty Mython
Dit is trouwens ook erg leuk: sommige artiesten zoals Plaid, Aphex Twin en Venetian Snares stoppen plaatjes in hun songs die je alleen kunt bekijken via bepaalde sound editing programma's.

Hidden Images in Music found through a spectrograph | Digg Topnews

Arrie schreef:
Kuttekop?

Nou, ik zeg al niks meer hoor... Je hoeft niet meteen zo opvliegend te reageren.

Je hoeft je niet aangesproken te voelen hoor, Arrie..

De meeste kuttekoppen zijn tegenwoordig gladgeschoren.

StopMakingSenseo schreef:
(quote)

Voel jij je soms aangesproken?

Arrie schreef:
(quote)

Voel jij je soms aangesproken?

Nee. Ik heb een blotebillengezicht.
De andere kant van het spectrum.

StopMakingSenseo schreef:
(quote)

Je hoeft je niet aangesproken te voelen hoor, Arrie..

Arrie schreef:
Kuttekop?

Ik dacht dat je het puur op basis van tekst vergeleek met het nummer van Crowded House. Was ook vergeten dat er nog een korte stilte voor die runout groove zat, dat wel. Die herinner ik me nu. Je zou het de allereerste hidden track kunnen noemen, al is het een erg korte stilte en nauwleijks een volwaardig liedje te noemen. Maar het was niet zo kwaad bedoeld hoor, Antoni.

Ik zie trouwens wel vaker rare reacties staan op MuMe, maar hier keek ik ook even van op...

Enfin, bij The Beatles zit er geen stilte voor die run-out-groove. Er zit, als je héél goed luistert, een heel schel geluid voor die honden goed kunnen horen.

Na alle mooie hidden tracks op de eerste 3 Coldplay cd's, heb ik hem op Mylo Xyloto nog niet gevonden, zo hidden is deze hidden track.

De mooiste is Superman op de REM plaat

.....Life Rich Pageant (conputer liep gisteren vast)

The Foz op Second Coming van The Stone Roses is runner up. Naar 99 skips gaan ze op nummer 100 helemaal los.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:03 uur

geplaatst: vandaag om 09:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.