MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Platen die men zich laat aanpraten om goed te vinden

zoeken in:
Raffael1977
Sowieso zijn nummer uit de hit lijsten overhyped

Schnee
pureshores schreef:

Gnarls Barkley-Crazy
Outkast-Hey ya
Buena Vista Social Club-Chan chan
wie weet er nog meer?

Wat een perfecte voorbeelden! damn, moet wel ff nadenken om nog aanvullingen te hebben

Ik heb eigenlijk nooit last van nummers die kapotgeraaid worden omdat ik simpelweg geen radio luister. Maak liever mijn eigen keuzes met CD's. Als chauffeur heb ik natuurlijk deze luxe dat snap ik. Jaren geleden toen Rihhana's please don't stop the music uitkwam en ik nog binnen werkte begreep ik wat voor commercieële éénworst dat hele radiogedoe was. 7x hetzelfde nummer op 1 dag Wat je veel hoort keert automatisch terug in je hoofd. of dat nu bagger is of niet. En mijn mening over radiohead, Metallica en andere groepen met een grote populariteit is dat ze verdomd fijne platen hebben gemaakt maar dat er altijd enorme eikels tussen hun fans zitten die geen greintje kritiek kunnen verdragen.

Wat een perfecte voorbeelden! damn, moet wel ff nadenken om nog aanvullingen te hebben

Mumford & son' s('vind ik absoluut nix aan)
I follow rivers
of in ver verleden My heart will go on van celine dion Lach maar maar dat nr heeft dus weken op 1 gestaan in Belgie en je kon er niet vanonderuit (koude rilling over de rug)

Uiteindelijk is dit meer een topic dat lijkt te gaan draaien om iets als "waarom vinden zoveel mensen dit goed, ik hoor het niet". En dan maar aannemen dat mensen zich dat laten aanpraten. Tsja.

Alt-J en Arcade Fire. Iedereen loopt ermee weg en als ik het niet doe dan 'moet ik ze meer tijd geven' want niet houden van deze muzak is blijkbaar geen optie.

En, o ja, iedereen die in mijn leven al heeft geprobeerd de Beatles aan mij op te dringen, te beginnen met mijn muziekjuf, hou op en blijf weg! Het is roze babyboommuziek voor blije babyboomers en ander zorgeloos hippievolk met bloemetjes in hun te lange haar. Is niet voor mij en gaat het ook nooit worden. Ik ben een cold war kid, opgegroeid in de Jaren '80, dus donkergrijs, Depeche Mode, de neutronenbom, AIDS, Lekkerkerk en zure regen.

Ach, je moet ze gewoon meer tijd geven dan komt het vanzelf.

Ik heb het gevoel dat mij vaak allerlei alternatieve muziek wordt opgedrongen. En the Beatles.
Ik kan the Beatles af en toe best waarderen, maar ik vind ze niet de besten.

Radiohead, Sigur Ros, Arcade Fire en Alt-J: vaak geprobeerd om 'in te komen', nooit gelukt. Ga nu ook niet meer proberen.

Ik heb nooit het belang van Halleluyah begrepen, vaak vliegt men in de gordijnen door die Idols en The Voice vertolkingen maar ik vind het origineel net zo goed slaapverwekkend en overgewaardeerd

Onweerwolf
Slayer.

Elke keer als ik iemand in een Slayer shirt zie rondlopen denk ik "Gast... ".

War on Drugs: ongeveer de Vinex-visie op muziek. Kon vroeger Dire Straits en Bryan Adams absoluut niet waarderen, dit is de retroversie ervan, moderne truttigheid - soundtrack voor de pantoffelheld in Op Buuren, Brandevoort etc.

Misterfool
Het solo-werk van John Lennon. Hier en daar een aardig nummer, maar vergeleken met de vernieuwingsdrang die de beste man bij The Beatles had, is het toch eigenlijk wel een behoorlijk zoutloze vertoning. Zo komt alleen het naïeve utopisme- we hebben in Sovjet Rusland of tegenwoordig Venezuela wel gezien wat daar van komt - van 'Imagine' me al volkomen de strot uit.

Edit: ik neem de topictitel een beetje met een korreltje zout: d.w.z wat is muziek die hoog aangeschreven staat waar ik in geheel de appeal niet van zie.

Bij het gros van de jazzalbums op deze site.

Misterfool
trebremmit schreef:
Bij het gros van de jazzalbums op deze site.
Hallo Grafgantz.
Zit jij zo maar op Trebremmit's account, tsss.

tnf
Mjuman schreef:
War on Drugs: ongeveer de Vinex-visie op muziek. Kon vroeger Dire Straits en Bryan Adams absoluut niet waarderen, dit is de retroversie ervan, moderne truttigheid - soundtrack voor de pantoffelheld in Op Buuren, Brandevoort etc.

*even opgezocht, ik kon het me niet voor de geest halen*

Keurige, correcte muziek inderdaad. Het geluid vat zo ongeveer samen wat me in veel hedendaagse gitaarmuziek niet aanspreekt. Weer zo'n wat ijle ondertoon hier en daar. Weinig pieken en dalen. Het voelt voor mezelf wat bleekjes. Maar ik begrijp best dat je er goed mee voor de dag kunt komen als je het mooi vindt.

Misterfool
Tsja, net zo als dat niet elk gerecht vol met peper hoeft te worden gestouwd, hoeft ook niet elke band steeds te knallen. Thinking of a Place is bijvoorbeeld in al zijn rustige, pastorale schoonheid misschien wel het beste nummer dat dit jaar is uitgebracht. Keurig en correct zijn immers altijd nog positieve labels en soms is dat alles wat nodig is om te imponeren.

Het roept bij mij beelden op als een paasvuur tijdens een donkere nacht, terwijl vrienden welhaast ijskoude Paulaner hebben meegebracht. Gezelligheid en gelukzaligheid met andere woorden.

pureshores schreef:
Ik heb nooit het belang van Halleluyah begrepen, vaak vliegt men in de gordijnen door die Idols en The Voice vertolkingen maar ik vind het origineel net zo goed slaapverwekkend en overgewaardeerd

Goed punt, ben ook niet zo lyrisch over het origineel. De cover van John Cale daarentegen...

Sade - Diamond Life
Dire Straits - Brothers In Arns
Radiohead - OK Computer
Alles van Genesis
Alles van Pink Floyd

Had ik al gezegd dat The National een enorm zeurderige zeikband is met een zeer aanstellerige zanger als voornaamste exponent? Nu wel!

Ik heb zelfs nog nooit een nummer van the National gehoord, noch die behoefte gevoeld.

itchy schreef:
Ik heb zelfs nog nooit een nummer van the National gehoord, noch die behoefte gevoeld.

Dat snap ik heel goed; ik vind jou ook meer een The War on Drugs Man

Je op een site als MuMe registreren en dan de pretentie hebben dat je individualistisch ingesteld bent, da's pas ironie.

En dat terwijl de beleving uiteindelijk volledig individueel is, je beleving is uniek en je hebt geen enkel kader hoe een ander dat ervaart.

Nou ben ik ff kwijt hoe ik dat bruggetje naar overgewaardeerde muziek wou maken

Afijn, Arcade Fire is voor mij de band waarvoor dat opgaat, niet normaal zoals dat de hemel in geschreven wordt hier. Anderzijds kan ik me dat ook voor Alt-J voorstellen, maar daar ben ik persoonlijk helemaal weg van, dus dat zien al die criticasters dus verkeerd

Alles van Pink Floyd uiteraard

Ponty Mython
Die laatste rukplaat van Daft Punk.

Iedereen vond die discoshit maar wat geweldig en oh zo vernieuwend. Men stond in de rij om 'm de hemel in te prijzen en o wee als je een andere mening had...

Gast
geplaatst: vandaag om 07:46 uur

geplaatst: vandaag om 07:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.