Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2013
zoeken in:
0
geplaatst: 2 januari 2014, 00:00 uur
We Can't Stop heeft niet de top-40 gehaald 
Geweldige hitje dat net mijn Song Top 100 niet gehaald heeft.

Geweldige hitje dat net mijn Song Top 100 niet gehaald heeft.
0
geplaatst: 2 januari 2014, 00:04 uur
We Can't Stop deed het redelijk goed op iTunes maar kreeg geen airplay en toen bouwde de Cyrus hype nog op. Tijdens Wrecking Ball bereikte het een hoogtepunt, dus die plaat werd wel een hit en helaas We Can't Stop niet. Briljant geproduceerd!
0
geplaatst: 2 januari 2014, 22:27 uur
Week 45:
14: Eminem ft. Rihanna - The Monster
Zo op het eerst gehoor klinkt dit zo onaardig nog niet. De stem van Rihanna vind ik ergens wel wat hebben, een beetje die van de femme fatale anno 2013. Zij maakt het nummer voor mij nog te pruimen, verder pakt het me niet echt. Al met al geen voldoende en ik voel ook weer niet de behoefte dit uit mezelf nog veel vaker op te zetten.
Cijfer: 5
21: One Direction - Story of My Life
Een serieus nummer van de boyband. Alleen de oehs en ahs onderscheiden ze nog van zoiets vreselijks als Lumineers. Verder ongeveer hetzelfde laken en pak.
Cijfer: 3
26: Pitbull ft. Ke$ha - Timber
Dit is zo plat als een dubbeltje, maar toch wel aanstekelijk. Zolang Pitbull geen pogingen doet tot rappen kan dit er nog wel enigszins mee door.
31: Hardwell & MAKJ - Countdown
Doet me eventjes denken aan On The Run van The Bos. Daarna wordt het een stevige trancebeukplaat. Kan me voorstellen dat dit er wel inknalt op een trancefestijn, maar ik denk dat ik ik hier met 10+ bier op alleen maar depressief van zou worden. En nuchter moet je hier eigenlijk ook niet naar luisteren, tenzij je ruzie wilt maken met de buren.
Cijfer: 3,5
36: Deorro - Yee
Met deze twee nummers achter elkaar waan ik me even op Slam FM of 538 Dance Department ofzo. Ik vind deze wel een stuk beter dan de vorige, dat melodietje heeft toch wel iets spannends. In een andere muzikale context zou het ook werken denk ik.
Cijfer: 6
14: Eminem ft. Rihanna - The Monster
Zo op het eerst gehoor klinkt dit zo onaardig nog niet. De stem van Rihanna vind ik ergens wel wat hebben, een beetje die van de femme fatale anno 2013. Zij maakt het nummer voor mij nog te pruimen, verder pakt het me niet echt. Al met al geen voldoende en ik voel ook weer niet de behoefte dit uit mezelf nog veel vaker op te zetten.
21: One Direction - Story of My Life
Een serieus nummer van de boyband. Alleen de oehs en ahs onderscheiden ze nog van zoiets vreselijks als Lumineers. Verder ongeveer hetzelfde laken en pak.
26: Pitbull ft. Ke$ha - Timber
Dit is zo plat als een dubbeltje, maar toch wel aanstekelijk. Zolang Pitbull geen pogingen doet tot rappen kan dit er nog wel enigszins mee door.
31: Hardwell & MAKJ - Countdown
Doet me eventjes denken aan On The Run van The Bos. Daarna wordt het een stevige trancebeukplaat. Kan me voorstellen dat dit er wel inknalt op een trancefestijn, maar ik denk dat ik ik hier met 10+ bier op alleen maar depressief van zou worden. En nuchter moet je hier eigenlijk ook niet naar luisteren, tenzij je ruzie wilt maken met de buren.
Cijfer: 3,5
36: Deorro - Yee
Met deze twee nummers achter elkaar waan ik me even op Slam FM of 538 Dance Department ofzo. Ik vind deze wel een stuk beter dan de vorige, dat melodietje heeft toch wel iets spannends. In een andere muzikale context zou het ook werken denk ik.
0
geplaatst: 2 januari 2014, 23:48 uur
herman schreef:
Week 45:
De stem van Rihanna vind ik ergens wel wat hebben, een beetje die van de femme fatale anno 2013.
Week 45:
De stem van Rihanna vind ik ergens wel wat hebben, een beetje die van de femme fatale anno 2013.
Laat Luc het maar niet lezen

0
geplaatst: 3 januari 2014, 00:01 uur
Ik heb het wel gelezen. Ik vind de zang van Rihanna te vlak, te gevoelloos hoewel ze de laatste tijd beter is geworden (al doende leert men). Maar ja, ik heb in het verleden te vaak naar goede zangeressen geluisterd (Aretha Franklin, Kate Bush, Joni Mitchell, Agnetha & Frida van Abba ...) waardoor ik (misschien te) streng ben geworden.
0
geplaatst: 3 januari 2014, 10:54 uur
Of het heeft gewoon met smaak te maken. Alsof Herman niet naar die ' goede zangeressen' heeft geluisterd. Ze heeft denk ik gewoon een uitgesproken stemgeluid, wat sommigen tof vinden en anderen niet.
0
geplaatst: 3 januari 2014, 20:52 uur
Het is ook een beetje appels met peren vergelijken. Op Abba na heb ik veel naar al die zangeressen geluisterd. Abba vind ik vernuftige popmuziek, maar vocaal nou niet echt bijzonder. Kate Bush vind ik vocaal dan wel sterk, maar muzikaal doet het me niet veel op een paar nummers na. Joni heeft mooie muziek gemaakt, maar kan ik niet te vaak beluisteren. Aretha Franklin is wel een klasse apart, maar ik vind haar ook wel een van de beste zangeressen aller tijden. Rihanna heeft een donker en fatalistisch randje in haar stemgeluid dat me wel aanspreekt. En ze heeft inmiddels toch ook wel wat popklassiekers op haar naam staan.
0
geplaatst: 3 januari 2014, 21:27 uur
Week 46
19 Yellow Claw feat. Rochelle - Shotgun
Serieuze vocalen gemixt met kinderachtige beats. Laat Yellow Claw het maar lekker bij ironische feestplaatjes als Krokobil houden. Dit is niet veel waard.
Cijfer: 4
27 Stromae - Formidable
Deze kende ik al wel, puur vanwege de clip. Ik ben niet zo ondersteboven van Stromae als de meesten, maar ik vind dit toch wel een fijne hit. Ik geloof Stromae gewoon als ik hem hoor zingen, dat is bij de meeste hitparademuziek wel anders.
Cijfer: 7,5
31 Ed Sheeran - I See Fire
Dit ken ik van de aftiteling van The Hobbit. Mijn gezelschap was verbaasd dat ik dit niet kende, want dit kwam de hele dag voorbij op 3FM schijnbaar. Nouja, dit soort zouteloze muziek is dus de reden dat ik niet naar die zender luister.
37 Cris Cab - Liar Liar
Dit vond ik wel een leuk nummer dat ik zelfs een paar keer uit eigen beweging heb gedraaid. Maar het is het uiteindelijk net niet. Wist nog niet dat Pharrel hier ook al een vinger in de pap had. Het doet me ergens een beetje denken aan de Justin Timberlake ten tijde van zijn eerste album. En dat zanglijntje komt me wel heel bekend voor, maar ik kan het maar niet thuisbrengen. Al met al wel een geinig hitje.
Cijfer: 7
19 Yellow Claw feat. Rochelle - Shotgun
Serieuze vocalen gemixt met kinderachtige beats. Laat Yellow Claw het maar lekker bij ironische feestplaatjes als Krokobil houden. Dit is niet veel waard.
27 Stromae - Formidable
Deze kende ik al wel, puur vanwege de clip. Ik ben niet zo ondersteboven van Stromae als de meesten, maar ik vind dit toch wel een fijne hit. Ik geloof Stromae gewoon als ik hem hoor zingen, dat is bij de meeste hitparademuziek wel anders.
Cijfer: 7,5
31 Ed Sheeran - I See Fire
Dit ken ik van de aftiteling van The Hobbit. Mijn gezelschap was verbaasd dat ik dit niet kende, want dit kwam de hele dag voorbij op 3FM schijnbaar. Nouja, dit soort zouteloze muziek is dus de reden dat ik niet naar die zender luister.
37 Cris Cab - Liar Liar
Dit vond ik wel een leuk nummer dat ik zelfs een paar keer uit eigen beweging heb gedraaid. Maar het is het uiteindelijk net niet. Wist nog niet dat Pharrel hier ook al een vinger in de pap had. Het doet me ergens een beetje denken aan de Justin Timberlake ten tijde van zijn eerste album. En dat zanglijntje komt me wel heel bekend voor, maar ik kan het maar niet thuisbrengen. Al met al wel een geinig hitje.
0
geplaatst: 3 januari 2014, 21:37 uur
Week 47:
12. Marco Borsato feat. Trijntje Oosterhuis - Ik Zou Het Zo Weer Overdoen
Marco heeft zijn leest weer teruggevonden inderdaad. Waar ik Stromae een paar liedjes geleden wel geloofde, heb ik dat bij Marco eigenlijk helemaal niet. Eigenlijk zou je die man eens zonder Ewbank en met gitaar of taperecorder een jaar lang de jungle in willen sturen. Eens zien of er dan wel iets geloofswaardig uitkomt.
Cijfer: 2
28. Klingande - Jubel
Lauwe saxofoonhouse was blijkbaar een trend in de slipstream van Bakermat. Van mij hoeft het niet zo.
34. Armin van Buuren feat. Trevor Guthrie - This Is What It Feels Like [John Ewbank's Classical Mix]
Gadverdamme, wat een vieze pretenties heeft die Ewbank toch. Al is het ook wel weer knap hoe van niets nog minder weet te maken. Nog minder dan gebakken lucht, de ultieme leegheid en waarschijnlijk het dieptepunt van het jaar. Anti-muziek.
Cijfer: 0
12. Marco Borsato feat. Trijntje Oosterhuis - Ik Zou Het Zo Weer Overdoen
Marco heeft zijn leest weer teruggevonden inderdaad. Waar ik Stromae een paar liedjes geleden wel geloofde, heb ik dat bij Marco eigenlijk helemaal niet. Eigenlijk zou je die man eens zonder Ewbank en met gitaar of taperecorder een jaar lang de jungle in willen sturen. Eens zien of er dan wel iets geloofswaardig uitkomt.
28. Klingande - Jubel
Lauwe saxofoonhouse was blijkbaar een trend in de slipstream van Bakermat. Van mij hoeft het niet zo.
34. Armin van Buuren feat. Trevor Guthrie - This Is What It Feels Like [John Ewbank's Classical Mix]
Gadverdamme, wat een vieze pretenties heeft die Ewbank toch. Al is het ook wel weer knap hoe van niets nog minder weet te maken. Nog minder dan gebakken lucht, de ultieme leegheid en waarschijnlijk het dieptepunt van het jaar. Anti-muziek.

Cijfer: 0
0
geplaatst: 3 januari 2014, 21:45 uur
En, het leven van een recensent gaat weer eens niet over rozen 

0
geplaatst: 4 januari 2014, 00:29 uur
herman schreef:
37 Cris Cab - Liar Liar
37 Cris Cab - Liar Liar
Ik denk dat je You showed me van Salt n Pepa bedoelt (daar doet het mij steeds aandenken, in de coupletten).
0
geplaatst: 4 januari 2014, 04:34 uur
herman schreef:
28. Klingande - Jubel
28. Klingande - Jubel
En Bakermat was natuurlijk ook alles behalve de trendsetter. Maar dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen. Ben het helemaal met je eens trouwens, ook het cijfer.
0
geplaatst: 4 januari 2014, 05:17 uur
ranboy schreef:
Ik denk dat je You showed me van Salt n Pepa bedoelt (daar doet het mij steeds aandenken, in de coupletten).
(quote)
Wat vreemd... op Fok! vergeleek ook al iemand die nummers met elkaar, en ik hoor de overeenkomst totaal niet. Ik vond de vergelijking toen nogal uit de lucht gegrepen, maar nu zegt wéér iemand het.

En dan betreft die van Salt 'n Pepa iets uit m'n vroege muzikale jeugd, dus is het wel iets waarvan de melodie goed in m'n hoofd zit.

En bij dat 'Armin van Buuren feat. Trevor Guthrie - This Is What It Feels Like [John Ewbank's Classical Mix]' voel ik bijna de brokjes in m'n mond, ja.

0
geplaatst: 4 januari 2014, 09:14 uur
Liar liar: YouTube - Cris Cab - Liar Liar
0.24-0.32
You showed me: YouTube - Salt'n'Pepa - you showed me
0.28-0.37
Zelfde melodielijn. Het is maar een klein stukje, maar het komt in beide songs steeds terug.
0.24-0.32
You showed me: YouTube - Salt'n'Pepa - you showed me
0.28-0.37
Zelfde melodielijn. Het is maar een klein stukje, maar het komt in beide songs steeds terug.
0
geplaatst: 4 januari 2014, 12:34 uur
Week 48:
22. Jason Derulo - Trumpets
Talk Dirty draai ik nog regelmatig, dat vind ik echt een leuke feestplaat. Maar deze zal dat los niet beschoren zijn. Wel opvallend dat hij weer iets met blazers doet, maar verder een wat te melig liedje. Wil het serieus zijn of vrolijk? Of een kersthit?
32. Lily Allen - Hard Out Here
Dit nummer had ik al wel een paar keer gedraaid, omdat het nogal wat stof op deed waaien in de UK (en ik luisterde in de week dat het uitkwam net veel BBC Radio). Sympathiek nummer, maar het haalt het toch niet bij haar oude hits. Misschien omdat dat ik haar oude geluid toch net iets leuker vind dan dit moderne dancepopjasje, zelfs al is het wel een typisch Lily Allen-liedje.
36. Storm Queen - Look Right Through [MK Remix]
Lekkere discohouse-stamper. De producer hierachter, Morgan Geist, ken ik al een jaar of 10 (vanaf zijn werk met Metro Area) en ook dit nummer had ik twee jaar geleden al eens op een verzamelaar gehoord. Snap niet zo goed waarom dit nu op eens een hit is geworden in deze remix. Verder is dit toch weer een ander slag dancemuziek dan je meestal in de hitlijsten hoort, alhoewel dat na The Magician wellicht wat verandert is. En voor Geist's doen vind ik het ook geen topper.
38. Hardwell feat. Matthew Koma - Dare You [/quote]
Krijgen we nu elke week een Hardwell-entry? Dit is ook weer helemaal niets... een wat serieuzer nummer, dat wel. En het valt op dat de drums net even anders lopen dan bij een Tiesto of Van Buuren-track, maar maakt dat dit nou zo bijzonder?
22. Jason Derulo - Trumpets
Talk Dirty draai ik nog regelmatig, dat vind ik echt een leuke feestplaat. Maar deze zal dat los niet beschoren zijn. Wel opvallend dat hij weer iets met blazers doet, maar verder een wat te melig liedje. Wil het serieus zijn of vrolijk? Of een kersthit?
32. Lily Allen - Hard Out Here
Dit nummer had ik al wel een paar keer gedraaid, omdat het nogal wat stof op deed waaien in de UK (en ik luisterde in de week dat het uitkwam net veel BBC Radio). Sympathiek nummer, maar het haalt het toch niet bij haar oude hits. Misschien omdat dat ik haar oude geluid toch net iets leuker vind dan dit moderne dancepopjasje, zelfs al is het wel een typisch Lily Allen-liedje.
36. Storm Queen - Look Right Through [MK Remix]
Lekkere discohouse-stamper. De producer hierachter, Morgan Geist, ken ik al een jaar of 10 (vanaf zijn werk met Metro Area) en ook dit nummer had ik twee jaar geleden al eens op een verzamelaar gehoord. Snap niet zo goed waarom dit nu op eens een hit is geworden in deze remix. Verder is dit toch weer een ander slag dancemuziek dan je meestal in de hitlijsten hoort, alhoewel dat na The Magician wellicht wat verandert is. En voor Geist's doen vind ik het ook geen topper.
38. Hardwell feat. Matthew Koma - Dare You [/quote]
Krijgen we nu elke week een Hardwell-entry? Dit is ook weer helemaal niets... een wat serieuzer nummer, dat wel. En het valt op dat de drums net even anders lopen dan bij een Tiesto of Van Buuren-track, maar maakt dat dit nou zo bijzonder?
0
geplaatst: 4 januari 2014, 12:59 uur
Week 49:
12. Marco Borsato met Jada Borsato, Willem Frederiks & Lange Frans, Day Ewbank & John Ewbank - Samen voor Altijd
Dit viel me dan weer erg mee. In de eerste halve minuut had ik nog het gevoel dat dit ook iets van Spinvis kon zijn, maar dan zonder de zogenaamd literaire teksten. Daarna verloor ik al snel mijn aandacht, want muzikaal is dit zo voorspelbaar als maar kan.
23. Martin Garrix & Jay Hardway - Wizard
Dit schudde me dan weer wakker. Stevige beuktrance waarin ik geen nuance, gevoel of anderszins positief kenmerk kon ontdekken.
34. Lady GaGa feat. R. Kelly - Do What U Want
De singles van Lady Gaga hebben altijd mijn aandacht wel, dus deze ken ik al vrij goed. Niet zo aanstekelijk als Applause van een paar maanden terug, maar toch wel een leuk nummer om weer eens te horen. Prima popmuziek, al is LG de x-factor wel een beetje kwijt momenteel.
38. Imagine Dragons - It's Time [/quote]
Beetje vergankelijke commerciële pop met een paar traditionele instrumenten zodat de platenmaatschappijen er het hipsterstempel op kunnen plakken om het zo te verkopen aan nietsvermoedende tieners die denken hier 'echte' muziek mee in huis te halen.
12. Marco Borsato met Jada Borsato, Willem Frederiks & Lange Frans, Day Ewbank & John Ewbank - Samen voor Altijd
Dit viel me dan weer erg mee. In de eerste halve minuut had ik nog het gevoel dat dit ook iets van Spinvis kon zijn, maar dan zonder de zogenaamd literaire teksten. Daarna verloor ik al snel mijn aandacht, want muzikaal is dit zo voorspelbaar als maar kan.
Dit schudde me dan weer wakker. Stevige beuktrance waarin ik geen nuance, gevoel of anderszins positief kenmerk kon ontdekken.
De singles van Lady Gaga hebben altijd mijn aandacht wel, dus deze ken ik al vrij goed. Niet zo aanstekelijk als Applause van een paar maanden terug, maar toch wel een leuk nummer om weer eens te horen. Prima popmuziek, al is LG de x-factor wel een beetje kwijt momenteel.
38. Imagine Dragons - It's Time [/quote]
Beetje vergankelijke commerciële pop met een paar traditionele instrumenten zodat de platenmaatschappijen er het hipsterstempel op kunnen plakken om het zo te verkopen aan nietsvermoedende tieners die denken hier 'echte' muziek mee in huis te halen.
0
geplaatst: 19 januari 2014, 07:50 uur
Op basis van het stemgemiddelde van alle stemmen die tot op heden gepost zijn, kom ik tot de volgende eindlijst:
1 David Bowie - Where Are We Now 8,5000
2 Daft Punk feat. Pharrell Williams - Get Lucky 8,3571
3 Lorde - Royals 8,2857
4 Robin Thicke feat. Pharrell and T.I. - Blurred Lines 8,0875
5 Half Moon Run - Full Circle 7,6000
6 John Legend - Made to Love 7,5714
7 Coldplay - Atlas 7,4286
8 Rudimental feat. Ella Eyre - Waiting All Night 7,2143
8 Macklemore and Ryan Lewis feat. Mary Lambert - Same Love 7,2143
10 Bruno Mars - Treasure 7,1875
11 Drake feat. Majid Jordan - Hold On, We're Going Home 7,1429
12 Duke Dumont feat. A*M*E - Need U (100%) 7,1250
13 Stromae - Formidable 7,1000
14 John Newman - Love Me Again 7,0000
14 Chris Malinchak - So Good to Me 7,0000
14 Pharrell Williams - Happy 7,0000
14 The Boxer Rebellion - Diamonds 7,0000
18 Stromae - Papaoutai 6,9286
19 Justin Timberlake feat. Jay-Z - Suit and Tie 6,8889
19 Justin Timberlake - Mirrors 6,8889
21 Chris Brown - Fine China 6,8571
22 Outlandish - Warrior // Worrier 6,8125
23 Naughty Boy feat. Sam Smith - La La La 6,7857
23 Justin Timberlake - Take Back the Night 6,7857
23 Capital Cities - Safe and Sound 6,7857
26 Klangkarussel - Sonnentanz 6,7500
27 Macklemore and Ryan Lewis feat. Wanz - Thrift Shop 6,7222
28 Emmelie de Forest - Only Teardrops 6,7143
29 Ilse DeLange - Blue Bittersweet 6,6667
30 Cris Cab - Liar Liar 6,6000
31 Mr. Propz - Waves 6,5714
31 Wax - Rosana 6,5714
31 Sandra van Nieuwland - Hunter 6,5714
34 U2 - Ordinary Love 6,5000
35 Anouk - Wigger 6,4167
35 Maitre Gims - J'me Tire 6,4167
37 Lily Allen - Hard Out Here 6,4000
38 Anouk - Birds 6,3889
39 Macklemore and Ryan Lewis feat. Ray Dalton - Can't Hold Us 6,3750
40 Emeli Sande - Read All About It: Part III 6,3571
40 Avicii feat. Aloe Blacc - Wake Me Up 6,3571
40 Bakermat - Vandaag 6,3571
40 John Mayer - Paper Doll 6,3571
40 Lady Gaga - Applause 6,3571
45 Rihanna feat. Mikky Ekko - Stay 6,3125
46 Icona Pop feat. Charli XCX - I Love It 6,2800
47 Ellie Goulding - Burn 6,2500
47 Bo Saris - The Addict 6,2500
49 Katy Perry - Roar 6,1429
50 Show N Prove feat. Takura - Zimma Frame 6,0714
51 Lisa Lois - Silhouette 6,0625
52 The Cat Empire - Brighter Than Gold 6,0000
52 De Jeugd van Tegenwoordig - Een Barkie 6,0000
52 Imagine Dragons - It's Time 6,0000
52 The Lumineers - Ho Hey 6,0000
1 David Bowie - Where Are We Now 8,5000
2 Daft Punk feat. Pharrell Williams - Get Lucky 8,3571
3 Lorde - Royals 8,2857
4 Robin Thicke feat. Pharrell and T.I. - Blurred Lines 8,0875
5 Half Moon Run - Full Circle 7,6000
6 John Legend - Made to Love 7,5714
7 Coldplay - Atlas 7,4286
8 Rudimental feat. Ella Eyre - Waiting All Night 7,2143
8 Macklemore and Ryan Lewis feat. Mary Lambert - Same Love 7,2143
10 Bruno Mars - Treasure 7,1875
11 Drake feat. Majid Jordan - Hold On, We're Going Home 7,1429
12 Duke Dumont feat. A*M*E - Need U (100%) 7,1250
13 Stromae - Formidable 7,1000
14 John Newman - Love Me Again 7,0000
14 Chris Malinchak - So Good to Me 7,0000
14 Pharrell Williams - Happy 7,0000
14 The Boxer Rebellion - Diamonds 7,0000
18 Stromae - Papaoutai 6,9286
19 Justin Timberlake feat. Jay-Z - Suit and Tie 6,8889
19 Justin Timberlake - Mirrors 6,8889
21 Chris Brown - Fine China 6,8571
22 Outlandish - Warrior // Worrier 6,8125
23 Naughty Boy feat. Sam Smith - La La La 6,7857
23 Justin Timberlake - Take Back the Night 6,7857
23 Capital Cities - Safe and Sound 6,7857
26 Klangkarussel - Sonnentanz 6,7500
27 Macklemore and Ryan Lewis feat. Wanz - Thrift Shop 6,7222
28 Emmelie de Forest - Only Teardrops 6,7143
29 Ilse DeLange - Blue Bittersweet 6,6667
30 Cris Cab - Liar Liar 6,6000
31 Mr. Propz - Waves 6,5714
31 Wax - Rosana 6,5714
31 Sandra van Nieuwland - Hunter 6,5714
34 U2 - Ordinary Love 6,5000
35 Anouk - Wigger 6,4167
35 Maitre Gims - J'me Tire 6,4167
37 Lily Allen - Hard Out Here 6,4000
38 Anouk - Birds 6,3889
39 Macklemore and Ryan Lewis feat. Ray Dalton - Can't Hold Us 6,3750
40 Emeli Sande - Read All About It: Part III 6,3571
40 Avicii feat. Aloe Blacc - Wake Me Up 6,3571
40 Bakermat - Vandaag 6,3571
40 John Mayer - Paper Doll 6,3571
40 Lady Gaga - Applause 6,3571
45 Rihanna feat. Mikky Ekko - Stay 6,3125
46 Icona Pop feat. Charli XCX - I Love It 6,2800
47 Ellie Goulding - Burn 6,2500
47 Bo Saris - The Addict 6,2500
49 Katy Perry - Roar 6,1429
50 Show N Prove feat. Takura - Zimma Frame 6,0714
51 Lisa Lois - Silhouette 6,0625
52 The Cat Empire - Brighter Than Gold 6,0000
52 De Jeugd van Tegenwoordig - Een Barkie 6,0000
52 Imagine Dragons - It's Time 6,0000
52 The Lumineers - Ho Hey 6,0000
0
geplaatst: 30 januari 2014, 13:00 uur
herman schreef:
Week 49:
38. Imagine Dragons - It's Time
Week 49:
38. Imagine Dragons - It's Time
Maak je 2013 nog af herman? Nog maar 3 weken.

1
geplaatst: 5 februari 2014, 22:43 uur
De laatste loodjes...
Week 50:
#9. U2 - Ordinary Love
Met U2 ben ik al jaren klaar, maar dit vind ik eigenlijk wel een fraai liedje. Hun eerste echt behoorlijke single sinds Magnificent en voor mij hun beste single sinds Stuck in a Moment etc. Prima ingetogen nummer, op deze manier mag ik ze best graag horen.
Cijfer: 8
#32. Racoon - Shoes of Lightning
Racoon vind ik vreselijk sentimenteel geneuzel. Heb altijd het gevoel dat ze hun teksten zo ontzettend mooi en gevoelig vinden, maar het doet me helemaal niets. Vind het ronduit saai. Daarnaast is de stem van de zanger ook vreselijk.
#34. OneRepublic - Counting Stars
Dit hoor ik denk ik voor het eerst, maar dit vind ik wel aardig klinken. Kan me voorstellen dat ik dit wel zou gaan waarderen als ik dit vaak op de radio zou horen (al komt er altijd een punt waarop je het zat wordt). Het eerste stuk is aardige popmuziek, het laatste stuk doet me ergens denken aan het laatste stuk van Michael Jackson's Wanna Be Starting Something (Mama Se etc.), al komt het daar zeker niet bij in de buurt.
Cijfer: 6,5
Week 51:
#18. Cheyenne Toney - Formidable
Wauw, hoe emotieloos kan muziek klinken. De stukjes rap klinken alsof er wordt voorgelezen uit een telefoonboek. Ik vraag me af of dit meisje weet waar ze over zingt. Zo ontdaan van alle emotie van het origineel. De refreinen gaan nog wel, maar de rest... ze had beter een nummer zonder gesproken woord kunnen coveren.
Cijfer: 2,5
#28. Jamai - Wake Me Up
Het origineel vind ik al niet zo geweldig, maar deze cover... tenenkrommend. Geen fijn nummer en een vreselijke stem. Dan blijft er weinig over om punten aan te geven.
#31. Fatboy Slim and Riva Starr feat. Beardyman - Eat Sleep Rave Repeat [Calvin Harris Mix]
Lekkere beukplaat vind ik dit wel eigenlijk. Geen hoogvlieger, maar goed genoeg. Wel - zoals eerder gemeld - een jaar of 5/6 te laat uitgekomen, dit is eigenlijk een beetje mosterd na de maaltijd. Maar goed, daarmee kun je blijkbaar nog hoge ogen gooien op 3FM.
#33. New World Sound feat. Thomas Newson - Flute
Een lompe beukplaat met een stompzinnig panfluitdeuntje. Draai drie van dit soort platen achter elkaar en je bent voorgoed je vertrouwen in de mensheid kwijt. Er zijn landen waar muziek wordt verboden. Misschien moeten we dit soort artiesten maar eens met een enkele reis die kant opsturen.
Cijfer: 1
#39. Miss Montreal - Say Heaven, Say Hell
Miss Montreal heb ik altijd een soort tweerangs Anouk gevonden, maar dat is wel wat veel eer. Wat is dit matig geproduceerd en wat heeft ze een dunne emotieloze stem. Ook een matig liedje met die lelijke synths die voor het dramatische effect moeten zorgen.
Week 52:
#26. Kelly Clarkson - Underneath the Tree
En dan afsluiten met een kersthit, een genre apart. Deze had ik wel al gehoord eind vorig jaar. Vind het best een aardig nummer, al heeft het veel weg van Mariah Carey's grote kersthit. De saxofoon vind ik een leuke knipoog naar Darlene Love's Christmas (Baby Please Come Home). Underneath the Tree vind ik geen enorme topper, maar leuk genoeg om over een week of 46 nog eens op te zetten.
Week 50:
#9. U2 - Ordinary Love
Met U2 ben ik al jaren klaar, maar dit vind ik eigenlijk wel een fraai liedje. Hun eerste echt behoorlijke single sinds Magnificent en voor mij hun beste single sinds Stuck in a Moment etc. Prima ingetogen nummer, op deze manier mag ik ze best graag horen.
#32. Racoon - Shoes of Lightning
Racoon vind ik vreselijk sentimenteel geneuzel. Heb altijd het gevoel dat ze hun teksten zo ontzettend mooi en gevoelig vinden, maar het doet me helemaal niets. Vind het ronduit saai. Daarnaast is de stem van de zanger ook vreselijk.
#34. OneRepublic - Counting Stars
Dit hoor ik denk ik voor het eerst, maar dit vind ik wel aardig klinken. Kan me voorstellen dat ik dit wel zou gaan waarderen als ik dit vaak op de radio zou horen (al komt er altijd een punt waarop je het zat wordt). Het eerste stuk is aardige popmuziek, het laatste stuk doet me ergens denken aan het laatste stuk van Michael Jackson's Wanna Be Starting Something (Mama Se etc.), al komt het daar zeker niet bij in de buurt.
Cijfer: 6,5
Week 51:
#18. Cheyenne Toney - Formidable
Wauw, hoe emotieloos kan muziek klinken. De stukjes rap klinken alsof er wordt voorgelezen uit een telefoonboek. Ik vraag me af of dit meisje weet waar ze over zingt. Zo ontdaan van alle emotie van het origineel. De refreinen gaan nog wel, maar de rest... ze had beter een nummer zonder gesproken woord kunnen coveren.
Cijfer: 2,5
#28. Jamai - Wake Me Up
Het origineel vind ik al niet zo geweldig, maar deze cover... tenenkrommend. Geen fijn nummer en een vreselijke stem. Dan blijft er weinig over om punten aan te geven.
#31. Fatboy Slim and Riva Starr feat. Beardyman - Eat Sleep Rave Repeat [Calvin Harris Mix]
Lekkere beukplaat vind ik dit wel eigenlijk. Geen hoogvlieger, maar goed genoeg. Wel - zoals eerder gemeld - een jaar of 5/6 te laat uitgekomen, dit is eigenlijk een beetje mosterd na de maaltijd. Maar goed, daarmee kun je blijkbaar nog hoge ogen gooien op 3FM.
Een lompe beukplaat met een stompzinnig panfluitdeuntje. Draai drie van dit soort platen achter elkaar en je bent voorgoed je vertrouwen in de mensheid kwijt. Er zijn landen waar muziek wordt verboden. Misschien moeten we dit soort artiesten maar eens met een enkele reis die kant opsturen.
#39. Miss Montreal - Say Heaven, Say Hell
Miss Montreal heb ik altijd een soort tweerangs Anouk gevonden, maar dat is wel wat veel eer. Wat is dit matig geproduceerd en wat heeft ze een dunne emotieloze stem. Ook een matig liedje met die lelijke synths die voor het dramatische effect moeten zorgen.
Week 52:
#26. Kelly Clarkson - Underneath the Tree
En dan afsluiten met een kersthit, een genre apart. Deze had ik wel al gehoord eind vorig jaar. Vind het best een aardig nummer, al heeft het veel weg van Mariah Carey's grote kersthit. De saxofoon vind ik een leuke knipoog naar Darlene Love's Christmas (Baby Please Come Home). Underneath the Tree vind ik geen enorme topper, maar leuk genoeg om over een week of 46 nog eens op te zetten.
0
geplaatst: 5 februari 2014, 23:02 uur
Top 25. op gevoel (dus niet zozeer naar de cijfers gekeken).
Drake scoort de hit van het jaar. Wat een ongelooflijk groeinummer bleek dat.
01. Drake feat. Majid Jordan - Hold On, We're Going Home
02. Major Lazer feat. Busy Signal, FS Green and The Flexican - Watch Out for This (Bumaye)
03. David Bowie - Where Are We Now
04. John Legend - Made to Love
05. Duke Dumont feat. A*M*E - Need U (100%)
06. The Cat Empire - Brighter Than Gold
07. Macklemore and Ryan Lewis feat. Wanz - Thrift Shop
08. Daft Punk feat. Pharrell Williams - Get Lucky
09. Stromae - Formidable
10. Justin Timberlake feat. Jay-Z - Suit and Tie
11. Yellow Claw feat. The Opposites - Thunder
12. Ilse DeLange - Blue Bittersweet
13. Lady Gaga - Applause
14. Armin van Buuren feat. Cindy Alma - Beautiful Life
15. Show N Prove feat. Takura - Zimma Frame
16. Bakermat - Vandaag
17. Jason Derülo ft. 2 Chains - Talk Dirty
18. Icona Pop feat. Charli XCX - I Love It
19. Laura Jansen - Queen of Elba
20. Calvin Harris ft. Ayah Marar - Thinking About You
21. Lorde - Royals
22. Justin Timberlake - Mirrors
23. U2 - Ordinary Love
24. Robin Thicke feat. Pharrell and T.I. - Blurred Lines
25. Justin Timberlake - Take Back the Night
Drake scoort de hit van het jaar. Wat een ongelooflijk groeinummer bleek dat.
01. Drake feat. Majid Jordan - Hold On, We're Going Home
02. Major Lazer feat. Busy Signal, FS Green and The Flexican - Watch Out for This (Bumaye)
03. David Bowie - Where Are We Now
04. John Legend - Made to Love
05. Duke Dumont feat. A*M*E - Need U (100%)
06. The Cat Empire - Brighter Than Gold
07. Macklemore and Ryan Lewis feat. Wanz - Thrift Shop
08. Daft Punk feat. Pharrell Williams - Get Lucky
09. Stromae - Formidable
10. Justin Timberlake feat. Jay-Z - Suit and Tie
11. Yellow Claw feat. The Opposites - Thunder
12. Ilse DeLange - Blue Bittersweet
13. Lady Gaga - Applause
14. Armin van Buuren feat. Cindy Alma - Beautiful Life
15. Show N Prove feat. Takura - Zimma Frame
16. Bakermat - Vandaag
17. Jason Derülo ft. 2 Chains - Talk Dirty
18. Icona Pop feat. Charli XCX - I Love It
19. Laura Jansen - Queen of Elba
20. Calvin Harris ft. Ayah Marar - Thinking About You
21. Lorde - Royals
22. Justin Timberlake - Mirrors
23. U2 - Ordinary Love
24. Robin Thicke feat. Pharrell and T.I. - Blurred Lines
25. Justin Timberlake - Take Back the Night
0
geplaatst: 5 februari 2014, 23:17 uur
herman schreef:
De laatste loodjes...
Week 50:
#9. U2 - Ordinary Love
De laatste loodjes...
Week 50:
#9. U2 - Ordinary Love
Hier staat niets inc. cijfer, waar ik het niet voor de volle 100% mee eens ben.
0
geplaatst: 9 februari 2014, 15:02 uur
Verrassend om te zien trouwens dat er geen enkel nummer van David Guetta in de top 100 van afgelopen jaar staat. De jaren daarvoor was die man helaas alom aanwezig.
0
geplaatst: 9 februari 2014, 16:57 uur
herman schreef:
De laatste loodjes...
Week 50:
...
De laatste loodjes...
Week 50:
...
Dit is van die muziek waar ik werkelijk geen jaar op zou kunnen plakken als ik het ergens langs zou horen komen, en ik zou het nog niet kennen.
Had net zo goed uit 2000 kunnen komen. Typisch zo'n geluid wat er al minstens anderhalf decennium is, en wat er over anderhalf decennium vast nóg is. Er bestaat altijd een publiek voor zoiets, wat aan de onderkant steeds weer aangevuld wordt, als de oudste liefhebbers het moe worden.

Niet persé een waardeoordeel, gezien het feit dat m'n eigen smaak niet bijzonder hip te noemen is; gewoon een constatering.

(Al vind ik deze wel vreselijk plat. Maar als het nu écht nog 2000 was geweest, had ik er vast wel wat mee gekund, gezien muzikale voorkeuren van toen.
)
0
geplaatst: 5 mei 2023, 20:28 uur
Joren999 schreef:
Verrassend om te zien trouwens dat er geen enkel nummer van David Guetta in de top 100 van afgelopen jaar staat. De jaren daarvoor was die man helaas alom aanwezig.
Hoe anders is de realiteit nu
het wachten is op rip offs van Rhythm is a dancer en iets van 2 Unlimited (staat vast op de planning)
1
geplaatst: 6 mei 2023, 15:06 uur
Haha, niet onwaarschijnlijk. Zou ie Barbie Girl al kennen?
In retrospect wil ik graag de Guetta anno 2012/13 terug, het werd er wat mij betreft niet beter op zeg.
In retrospect wil ik graag de Guetta anno 2012/13 terug, het werd er wat mij betreft niet beter op zeg.
0
geplaatst: 6 mei 2023, 20:57 uur
Barbie girl (You can undress me) featuring Rita Ora staat al op de release lijst in augustus 

* denotes required fields.