menu

Muziek / Algemeen / Wat als albums boeken waren?

zoeken in:
avatar van dumb_helicopter
Net een site ontdekt waar iemand zich bezig heeft gehouden met passende boekcovers te maken voor titels van bekende albums. Het is soms erg spitsvondig en grappig gedaan.

Link

Duidelijk iemand met tijd te veel Sommige zijn wel grappig, zoals die van Kanye West. Had dit overigens niet beter hier gekund?

avatar van chevy93
Tijd te veel of niet, het is wel leuk gedaan.

avatar van dumb_helicopter
Titmeister schreef:
Duidelijk iemand met tijd te veel Sommige zijn wel grappig, zoals die van Kanye West. Had dit overigens niet beter hier gekund?


Net iets te goed gedaan imo om het daar te posten. Het verdiende dus een eigen topic.

avatar van gaucho
Best leuk gedaan, vooral omdat niet is gekozen voor de weg van de minste weerstand, oftewel de orginele albumcovers omgevormd tot boekcover. Ze hebben aan de hand van de titel echt voor nieuwe ontwerpen gekozen. Al vind ik de ene wat geslaagder dan de andere.A night at the opera is bijv een stuk leuker dan Bat out of hell of Nevermind (die ik totaal niet bij de 'inhoud' vind passen). Maar ze ademen vaak wel de sfeer uit van hen genre of de tijd waarin het album werd opgenomen.

Ik vind tussen haakjes trouwens dat CD's eigenlijk aan waarde zouden winnen als ze daadwerkelijk standaard in boekvorm zouden worden uitgebracht in plaats van jewel cases of kartonnetjes. Een beetje naar het voorbeeld van On an island van David Gilmour. Of nog mooier: die speciale versies op 7 inch formaat van The Sentinel van Pallas.
Echte hardcover boek-achtige verpakkingen in plaats van de huidige digipaks, waarvan ik de meeste vrij beroerd vind qua stevigheid en kwaliteit. Maar ja, dat zal productietechnbisch wel een stuk duurder zijn.

avatar van ZAP!
gaucho schreef:
Nevermind (die ik totaal niet bij de 'inhoud' vind passen)
Is natuurlijk wel van die ene band... ^ Vind 'm leuk gedaan, sowieso leuke site.

^ Linkje verborgen in smiley.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:50 uur

geplaatst: vandaag om 07:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.