Muziek / Algemeen / Het belang van girl- en boybands
zoeken in:
0
geplaatst: 9 november 2014, 14:12 uur

Oke, hierbij dan mijn officiële Spice Girls Top 10:
01. Viva Forever ( 9,5 )
02. Spice Up Your Life ( 9 )
03. Wannabe ( 8,6 )
04. Say You`ll Be There ( 8,5 )
05. 2 Become 1 ( 8,5 )
06. Mama ( 7,8 )
07. Stop ( 7,3 )
08. Who Do You Think You Are ( 7,2 )
09. Last Time Lover ( 6,1 )
10. If U Can't Dance ( 5,7 )
0
geplaatst: 9 november 2014, 14:13 uur
Mijn dochter van 7 is een groot liefhebber van Spice Girls, vond het optreden bij de Olympische Spelen prachtig.
Tevens heeft ze veel LEGO Friends, en wist mij te vertellen dat het daarbij ook om 5 personages ging, en dat die aardig wat raakvlakken hebben met Spice Girls.
Zo wist ze tevens te vermelden dat veel liedjes van Barbie films dezelfde opbouw hadden.
Tevens heeft ze veel LEGO Friends, en wist mij te vertellen dat het daarbij ook om 5 personages ging, en dat die aardig wat raakvlakken hebben met Spice Girls.
Zo wist ze tevens te vermelden dat veel liedjes van Barbie films dezelfde opbouw hadden.
0
geplaatst: 9 november 2014, 14:16 uur
Ikzelf heb Spiceworld gekocht vanwege Viva Forever, en vind Goin' Down van Mel C, nog steeds een geslaagde single (tevens in bezit) zo ook haar album Northern Star.
0
geplaatst: 9 november 2014, 14:20 uur
Zonder Spice Girls zou Simon Fuller waarschijnlijk nooit op het idee gekomen zijn om Idols op te zetten, er zou dan ook geen Holland Got Talent zijn geweest, en geen The Voice.
Waarschijnlijk zou Nederland dan helemaal overgedoseerd worden door Real Life programma's en Big Brother en Utopia.
Waarschijnlijk zou Nederland dan helemaal overgedoseerd worden door Real Life programma's en Big Brother en Utopia.
0
geplaatst: 9 november 2014, 14:25 uur
Klinkt als een verademing, geen The Voice of Holland, Holland`s Got Talent & dergelijke........
*Verzucht* Hadden de Spice Girls maar nooit bestaan.....
*Verzucht* Hadden de Spice Girls maar nooit bestaan.....
0
geplaatst: 9 november 2014, 14:50 uur
Jennifer Saunders van French & Saunders was zelfs degene die de Musical Viva Forever! schreef.
Ze ontmoette ooit Spice Girls voordat ze door braken, maar deze wisten haar wel te vermelden dat ze groot zouden worden.
Ze ontmoette ooit Spice Girls voordat ze door braken, maar deze wisten haar wel te vermelden dat ze groot zouden worden.
0
geplaatst: 9 november 2014, 15:17 uur
Spice Girls waren (korte tijd) een aardige meidengroep maar van echt belang waren ze niet voor de muziekwereld. OK, het was een geslaagde marketing en een aantal hits van hen vind ik nog steeds leuk. Bovendien waren ze lang niet de eerste meidengroep, in de jaren '60 had je The Shirelles, The Ronettes en The Chrystals die nog een stuk beter waren dan Spice Girls. En in de jaren '80 had je Dolly Dots en Bananarama en ik heb een bruin vermoeden dat Spice Girls (of beter gezegd, de managers) de mosterd daar vandaan hebben gehaald. Er kwamen wel een aantal gelijkaardige bands op de proppen zoals All Saints en Sugababes die ik nog iets beter vind maar hun succes duurde ook niet erg lang.
0
geplaatst: 9 november 2014, 15:21 uur
Ik denk dat de oorsprong eerder ergens bij het zien van een concert van New Kids on the Block ligt.
0
geplaatst: 9 november 2014, 16:50 uur
Zoals LucM terecht stelt, de Spice Girls zijn (in kwalitatieve zin) niet direct van groot belang geweest voor de popmuziek. Maar, een vergelijking met meidengroepen als The Ronettes en Bananarama vind ik wel mank gaan. De Spice Girls waren in hun hoogtijdagen zo ongelooflijk groot en populair dat qua massa-hysterie wellicht alleen The Beatles, Elvis en Michael Jackson nog 'groter' genoemd kunnen worden. Een plekje in de geschiedenis van de wereldmuziek verdienen ze dus wel degelijk.
En omdat het zo leuk is, een top 10:
1. Say You'll Be There
2. Spice Up Your Life
3. 2 Become 1
4. Viva Forever
5. Mama
6. Wannabe
7. Who Do You Think You Are
8. Too Much
9. Love Thing
10. Naked
En omdat het zo leuk is, een top 10:
1. Say You'll Be There
2. Spice Up Your Life
3. 2 Become 1
4. Viva Forever
5. Mama
6. Wannabe
7. Who Do You Think You Are
8. Too Much
9. Love Thing
10. Naked
0
geplaatst: 9 november 2014, 18:29 uur
Ik heb eigenlijk niets te melden hier, maar toen besefte ik dat ik nu toch eindelijk wil weten wat er nu toch bedoeld wordt met "I really really really wanna zigga-zig ah!".
0
geplaatst: 9 november 2014, 18:46 uur
Edgar18 schreef:
De Spice Girls waren in hun hoogtijdagen zo ongelooflijk groot en populair dat qua massa-hysterie wellicht alleen The Beatles, Elvis en Michael Jackson nog 'groter' genoemd kunnen worden. Een plekje in de geschiedenis van de wereldmuziek verdienen ze dus wel degelijk.
De Spice Girls waren in hun hoogtijdagen zo ongelooflijk groot en populair dat qua massa-hysterie wellicht alleen The Beatles, Elvis en Michael Jackson nog 'groter' genoemd kunnen worden. Een plekje in de geschiedenis van de wereldmuziek verdienen ze dus wel degelijk.
The Beatles, Elvis en Michael Jackson zijn legendarisch en spreken nu nog steeds tot de verbeelding en dat kan je niet zeggen over Spice Girls. Als verdienen ze inderdaad een plekje in de popgeschiedenis, zij het een klein plekje.
0
geplaatst: 9 november 2014, 19:03 uur
GrafGantz schreef:
Ik heb eigenlijk niets te melden hier, maar toen besefte ik dat ik nu toch eindelijk wil weten wat er nu toch bedoeld wordt met "I really really really wanna zigga-zig ah!".
Dat is volgens mij een patroon van een naaimachine.
0
geplaatst: 9 november 2014, 19:07 uur
LucM schreef:
The Beatles, Elvis en Michael Jackson zijn legendarisch en spreken nu nog steeds tot de verbeelding en dat kan je niet zeggen over Spice Girls.
The Beatles, Elvis en Michael Jackson zijn legendarisch en spreken nu nog steeds tot de verbeelding en dat kan je niet zeggen over Spice Girls.
Jawel hoor, ze hebben zelfs een eigen topic op MuMe
.
0
geplaatst: 10 november 2014, 00:19 uur
LucM schreef:
Spice Girls waren (korte tijd) een aardige meidengroep maar van echt belang waren ze niet voor de muziekwereld. OK, het was een geslaagde marketing en een aantal hits van hen vind ik nog steeds leuk. Bovendien waren ze lang niet de eerste meidengroep, in de jaren '60 had je The Shirelles, The Ronettes en The Chrystals die nog een stuk beter waren dan Spice Girls. En in de jaren '80 had je Dolly Dots en Bananarama en ik heb een bruin vermoeden dat Spice Girls (of beter gezegd, de managers) de mosterd daar vandaan hebben gehaald. Er kwamen wel een aantal gelijkaardige bands op de proppen zoals All Saints en Sugababes die ik nog iets beter vind maar hun succes duurde ook niet erg lang.
Ze zijn wel van belang geweest voor miljoenen tienermeisjes. Dat telt harder dan wat de muziekwetenschappers ervan vinden...
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 november 2014, 09:11 uur
Voor degene die zaterdagavond Dit Was Het Nieuws niet gezien heeft (en het ook niet uit eerdere bron vernomen had, want allicht was het oud nieuws): uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat Wannabe het snelst herkenbare liedje ooit is, namelijk na gemiddeld 2,29 (of zoiets) seconde. Het is maar dat u het weet!
0
geplaatst: 10 november 2014, 09:12 uur
Natuurlijk zijn Spice Girls ook van belang geweest maar je kunt hun belang niet vergelijken met The Beatles of Michael Jackson, hun succes heeft trouwens amper 2 jaar geduurd. Al kwamen er diverse meidengroepen op naar aanleiding van hun succes. K3 bv. werd ook opgericht als Vlaamse tegenhanger van Spice Girls.
Wannabe is wel een evergreen geworden net als Viva Forever (vind ik hun beste nummer). Wannabe klinkt misschien wel kinderlijk maar tegelijk onweerstaanbaar, je kunt er niet om heen. Spice Girls waren ongetwijfeld een goed bedacht marketingproduct of prefabband (misschien de beste) maar tot de allergrootsten in de popmuziek kun je ze niet rekenen.
Hun eerste twee albums bezit ik overigens en ik vind ze best OK maar meesterwerken kun je ze ook niet noemen. Al vond ik Spice Girls tot het betere hitparadewerk in die tijd horen.
Wannabe is wel een evergreen geworden net als Viva Forever (vind ik hun beste nummer). Wannabe klinkt misschien wel kinderlijk maar tegelijk onweerstaanbaar, je kunt er niet om heen. Spice Girls waren ongetwijfeld een goed bedacht marketingproduct of prefabband (misschien de beste) maar tot de allergrootsten in de popmuziek kun je ze niet rekenen.
Hun eerste twee albums bezit ik overigens en ik vind ze best OK maar meesterwerken kun je ze ook niet noemen. Al vond ik Spice Girls tot het betere hitparadewerk in die tijd horen.
0
geplaatst: 10 november 2014, 09:40 uur
Zonder Spice Girls geen Grrrl Power!
En wat K3 heeft betekend voor de emenscipatie der kleuter - met name de Belgische - daar kunnen wij alleen maar naar raden, als heel kleine visjes in een zee van blauw
En wat K3 heeft betekend voor de emenscipatie der kleuter - met name de Belgische - daar kunnen wij alleen maar naar raden, als heel kleine visjes in een zee van blauw

0
geplaatst: 10 november 2014, 09:42 uur
Het behang van Spice Girls:
http://www.brendabaart.com/images/producten/behang_610655nn%20[640x480].jpg
http://www.brendabaart.com/images/producten/behang_610655nn%20[640x480].jpg
0
Martial
geplaatst: 10 november 2014, 10:46 uur
LucM schreef:
En in de jaren '80 had je Dolly Dots en ik heb een bruin vermoeden dat Spice Girls (of beter gezegd, de managers) de mosterd daar vandaan hebben gehaald.
En in de jaren '80 had je Dolly Dots en ik heb een bruin vermoeden dat Spice Girls (of beter gezegd, de managers) de mosterd daar vandaan hebben gehaald.
Dat klopt helemaal Luc!
Zo zijn de Spice Girls ook samengesteld, al komen de Spice Girls dan ook nauwelijks in de buurt van "onze" eigen Dolly Dots wat mij betreft
en met de Spice Girls heb ik dan ook helemaal niets, maar dat zal wel aan mijn leeftijd liggen 
0
geplaatst: 10 november 2014, 12:33 uur
Spice Girls en Dolly Dots vind ik even leuk/fout (doorhalen wat niet past), ze horen thuis in het rijtje Monkees, Boney M, 2 Unlimited en Sugababes. Slim bedachte marketingproducten met een aantal onweerstaanbare singles en (korte tijd) erg succesvol.
0
geplaatst: 10 november 2014, 12:47 uur
Ik denk dat de Dolly Dots langer succesvol waren als Doe Maar, of vallen deze er ook onder.
Voor de jongere doelgroep waren dat ook idolen, waarbij het uiterlijk en uitstraling belangrijker waren dan de muziek.
Voor de jongere doelgroep waren dat ook idolen, waarbij het uiterlijk en uitstraling belangrijker waren dan de muziek.
0
catchup
geplaatst: 10 november 2014, 13:57 uur
deric raven schreef:
Ik denk dat de Dolly Dots langer succesvol waren als Doe Maar
Ik denk dat de Dolly Dots langer succesvol waren als Doe Maar
Dus eigenlijk was het dezelfde band? Altijd al gedacht dat er een luchtje aan zat...
0
geplaatst: 10 november 2014, 14:37 uur
Gelukkig zijn de Spice Girls samengesteld door mensen te zoeken die van nature al bij de vijf gezochte typetjes in de buurt kwamen (werd natuurlijk wel flink aangedikt). Ze hadden ook gewoon vijf mooie meiden kunnen zoeken, en daar een - eventueel verre van de werkelijkheid vandaan liggend - imago op kunnen plakken. Maar toch, een bedacht concept.
En toch zijn die liedjes heus niet zo beroerd als dat vaak gezegd wordt. Ze zitten goed in elkaar, maar eerlijk is eerlijk: de échte talenten waren de mensen die eráchter zaten. Het deel van het project dat niet in beeld kwam.
In de credits staan de vijf meisjes er vaak wel bij vermeld. Maar volgens mij mag dat al als er eentje verzint dat er nog een keertje extra 'yeah' gezongen moet worden, of zo. En dat het daar dan blij blijft.
En toch zijn die liedjes heus niet zo beroerd als dat vaak gezegd wordt. Ze zitten goed in elkaar, maar eerlijk is eerlijk: de échte talenten waren de mensen die eráchter zaten. Het deel van het project dat niet in beeld kwam.
In de credits staan de vijf meisjes er vaak wel bij vermeld. Maar volgens mij mag dat al als er eentje verzint dat er nog een keertje extra 'yeah' gezongen moet worden, of zo. En dat het daar dan blij blijft.
0
geplaatst: 10 november 2014, 15:04 uur
Discussies over de Spice Girls kunnen gewoon op de artiestenpagina; maar omdat ik vermoed dat het doel van het topic iets breder is, heb ik de topictitel even gewijzigd.
* denotes required fields.