MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het belang van girl- en boybands

zoeken in:
Simon Cowell wees Take That af, en toen het succes van deze band afnam, Robbie Williams ging solo, begreep hij dat hij nu een goede zet kon maken, door met Spice Girls te beginnen.
Beide zijn eigenlijk afgeleid van New Kids On The Block, zoals ik al eerder vermelde.
Maar in principe kun je inderdaad vanuit Nederland Luv, Doris Day & the Pins, Dolly Dots en misschien zelfs Kinderen voor Kinderen noemen.
Ook bij laatst genoemde werden er een aantal personen bij elkaar gezet, terwijl het concept er rond om heen al klaar was.

Onweerwolf
herman schreef:
(quote)

Ze zijn wel van belang geweest voor miljoenen tienermeisjes. Dat telt harder dan wat de muziekwetenschappers ervan vinden...

Terechte nuance.

Viva Forever vind ik trouwens een steengoed nummer. Het zou zo punten krijgen als iemand het nomineert voor de MML.

De rest van het werk is ook best goed te pruimen, al ken ik alleen de 8 echt grote hits.

Even een kleine poll (zo weten we wat volgend jaar het meeste kans maakt in de ladder )

Favoriete Spice Girls nummer:
1 Say You'll Be There *

1 Say You'll Be There
1 Spice Girls - Viva Forever

Zou in een hoop ladders zeker punten scoren.

2 Spice Girls - Viva Forever
1 Say You'll Be There

Staat sowieso in mijn Top 1000 samen met Spice Up Your Life.

Heb niet zoveel met de Spice Girls, was denk ik net iets te jong voor de hype, maar 'Viva Forever' *O*. Het verbaast mij overigens dat dat nummer op MusicMeter ook wordt gewaardeerd.

3 Spice Girls - Viva Forever
1 Say You'll Be There

4 Spice Girls - Viva Forever*
1 Say You'll Be There

Heerlijk nummertje, clip vond ik (toen) ook zeer magisch.

4 Spice Girls - Viva Forever
1 Say You'll Be There
1 Wannabe*

5 Spice Girls - Viva Forever*
1 Say You'll Be There
1 Wannabe

Onweerwolf
6 Spice Girls - Viva Forever*
1 Say You'll Be There
1 Wannabe

Okay wie wil Viva Forever nomineren voor de Mumeladder

Ik denk dat ik een plekje in ga ruimen. Benieuwd of het project enige kans van slagen heeft.

Ik denk het wel.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:38 uur

geplaatst: vandaag om 23:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.