MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Everyday I Share A Tune

zoeken in:
Hoi,

het idee om dit topic te starten komt van mijn gelijknamige posts op Facebook. Waarin ik dus iedere dag een nummer deel, waarvan ik denk dat het nummer meer aandacht verdient of gewoon een prachtig nummer wil delen. In tegenstelling tot het 'Lied Van De Dag' topic is er hier dus plaats voor onbekender en eventueel experimenteler spul. Hopelijk ontstaat er dus ook wat discussie iedere dag bij het nummer. Misschien zou net zoals bij het 'Lied van de dag' topic het toevoegen van noteringen ook tof zijn, ik hoor het graag!
Ik hoop dat er toch wat animo voor is.
Om het toch wat op gang te krijgen, ga ik even wat users taggen:Onweerwolf
Bardt1980,JSPR_G,Don Cappuccino,niels94,aERodynamIC,Sietse, tuktak,GrafGantz,Eveningguard,-SprayIt-,Rhythm & Poetry, panjoe, Onweerwolf, Yann Samsa, deric raven, herman, bennerd, The Eraser, Dikkop, McSavah, John Doe, Gajarigon, trebremmit, robbizzel

Ik wil best wel een bijdrage leveren af en toe maar is dit niet te veel gelijkend met het Maak kennis met... 2014 topic waar je ook 24 uur kunt beoordelen al dan niet met commentaar?

Klinkt leuk. Count me in

Ben benieuwd wat voor vage zooi er komt.

aERodynamIC schreef:
Ik wil best wel een bijdrage leveren af en toe maar is dit niet te veel gelijkend met het Maak kennis met... 2014 topic waar je ook 24 uur kunt beoordelen al dan niet met commentaar?

Daar zou je het ook mee kunnen vergelijk inderdaad, al gaat het nu natuurlijk niet om het jaar 2014 alleen en wil ik toch dat er wat meer discussie rond de nummers komt ipv. enkel een stem en dan een enkeling die kort zijn cijfer toelicht.

Ik stel voor dat ik aftrap met een track die ik eerder deze week al plaatste op Facebook.
Namelijk: Rory van Foxing. Maar dan de live-versie omdat ik die toch nog wat sterker vind.
Maar de volledige plaat 'The Albatross' is meer dan de moeite waard.

Het is een mengeling tussen aangrijpende Rock/Emo, aangevuld met heerlijke blazers (in de live-versie, blazer) en een cello.

Ik kijk mee, begint leuk met deze bijzondere track.

Ik geef trouwens een 9 aan Rory.
Leuk hoe ze een eigen geluid binnen die emo hebben gevonden.
Sfeervol, opbouwend en zelfs ontroerend.

aERodynamIC schreef:

Lijkt me meer identiek aan dit topic: Muziek >> Muziekgames >> Verrassingsplaat van dag

GrafGantz schreef:
(quote)

Lijkt me meer identiek aan dit topic: Muziek >> Muziekgames >> Verrassingsplaat van dag

En dat lijkt mij een animal farmism ("more equal").
Overigens raak ik van al die dag-tune topics knap tuned out

Eh, mooi gitaargeluid (ben stiekem nog steeds wel een beetje fan van dit soort postrockgitaartjes, hoe cliché ze ook zijn) en sowieso mooie melodieën, maar die zanger is al wel een eindje over de grens van aanstellerig en emotioneel heen (misschien vind ik dat alleen maar omdat ik niet ingeluisterd ben op screamo) en die blazer lijkt er een beetje voor de interessantdoenerij bijgehaald.

Als er een cijfer gegeven moet worden: 7

Ben het qua zang wel eens met Hoi123. Zit net wel net niet tegen het aanstellerige aan. De instrumentatie is wel helemaal mijn ding. Voor mij een 7.8

Ik denk dat ik dat puntensysteem maar achterwege laat, althans tot het topic wat op gang komt.
Allesinds, een nieuwe dag, dus een nieuwe track.

Vandaag 'Teen' van Monte Molotov.
Teen zal volgens mij zeker gewaardeerd worden door de Burial fans, want 'Teen' ademt die heerlijke nachtsfeer uit. Monte Molotov flirt bovendien - op dit nummer iets minder, op de rest van de EP meer - ook nog met Hip-Hop. Die bezwerende vocalsample, de gehele sfeer en de geweldige drums zorgen ervoor dat 'Teen' van begin tot eind een fantastisch nummer is.

tuktak

dat dus, maar dan zonder inbreng van anderen...

Monte Molotov: Teen, ekkere track. Wel een beetje makkelijk scoren, zo met die vocals en standaard beats, ik twijfel of het een lange houdbaarheidsdatum heeft. Desalniettemin de gratis download via bandcamp meegepakt, leuk genoeg om te onderzoeken. Voor nu een kleine 7.

kobe bryant fan, is het de bedoeling dat alleen jij nummers deelt. Of mag iedereen 1 tune per dag delen?

Bardt1980 schreef:
kobe bryant fan, is het de bedoeling dat alleen jij nummers deelt. Of mag iedereen 1 tune per dag delen?

Nee hoor, iedereen mag een nummer delen. Zolang er iedere dag hier een nummer verschijnt en het liefst vrij onbekend of toch nog niet bekend genoeg is het goed. Wel een user per dag om chaos te vermijden.

Dikkop
Oh leuk. Ik wil hier wel af en toe iets posten.

Dus wie het eerst komt wie het eerst maalt? Of zit er ook nog een structuur in?

Bardt1980 schreef:
Dus wie het eerst komt wie het eerst maalt? Of zit er ook nog een structuur in?

We kunnen eventueel voor een beurtrol gaan als daar interesse voor zijn.

Dikkop
Rory is in elk geval een prachtige start.
Is heel het album in die trant?
De laatste tijd komen er wel regelmatig mooie cross-overs uit van emo en post-rock.

Dikkop schreef:
Rory is in elk geval een prachtige start.
Is heel het album in die trant?
De laatste tijd komen er wel regelmatig mooie cross-overs uit van emo en post-rock.

Yup, het album is één erg mooi geheel.

The Pax Cecilia heeft die combinatie ook enigszins goed begrepen

Bardt1980 schreef:
The Pax Cecilia heeft die combinatie ook enigszins goed begrepen

Noteer ik hier even!
Wat vind je van Monte Molotov btw?
En heeft er iemand nog een track, anders deel ik er nog een.

World's End Girlfriend is een Japanse duizendpoot die de grenzen verlegt op het gebied van Post-Rock, klassiek, electronic, glitch en soms zelfs breakcore. Ieder album is een project op zich en een luisterervaring waar je even voor moet gaan zitten. Dit is een van zijn meest toegankelijke nummers (een cover weliswaar). Al versta ik er niks van en is het bijwijlen vals gezongen, hij komt wél binnen!

Monte Motov zal ik zo ook even luisteren Glenn!

Ik kende al een paar nummers van World's End Girlfriend, maar dit nummer kende ik nog niet.
Nog maar eens het bewijs dat ik maar eens de volledige platen moet gaan beluisteren, want dit is een erg sfeervol, knap nummer! Mooie opbouw, fijne zang, sterke instrumentatie,...

De track van vandaag zullen de Church Of Ra fans zeker kunnen smaken. Het gaat namelijk om een ietwat minder bekend lid van COR. Namelijke de Franse dark ambient artiest 'Treha Sektori'.
Zijn muziek is donker met zware pulserende bassen, enorm veel diepgang en emotie.

Dikkop
Ik zie dat er gisteren en vandaag nog niets gepost zijn.
Dus ik zal zelf iets plaatsen.

Bekijk zeker de video als je het nummer speelt. Het draagt zeker iets bij.
Heel de EP is de moeite trouwens. MMOTHS verdient meer aandacht.

sxesven
Idd, MMOTHS eerste EP is vooral echt prachtig

Prachtig nummer idd, zeker een naam die ik beter moet leren kennen!

Gast
geplaatst: vandaag om 17:02 uur

geplaatst: vandaag om 17:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.