MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Everyday I Share A Tune

zoeken in:
Vandaag heb ik gekozen voor het eerste - en voorlopig enige - nummer dat mij werkelijk oncomfortabel krijgt tijdens het luisteren. Agharta is meer dan een horror film vertaald naar muziek.
Je verdrinkt erin en komt er zelfs minuten lang na het aflopen van het nummer nog niet uit (al zeker niet als je de nummers erna ook afspeelt )

Sunn O))) vind ik één van de grootste grapjes uit de muziekgeschiedenis. Dat gedoe met die luide volumes en monnikspijen voor zalen vol goedkeurend knikkende hipsters. Mij ontlokt het slechts een lange gaaaap...

Iets uit de koker van Stephen O'Malley wat ik dan veel boeiender vind (een samenwerking met Mika Vainio van Pan Sonic):

Mag ik na enkele dagen niet nakomen van afspraken in forumtitels een duit in het zakje doen?

Dit jaar Ben Frost live gezien, zijn album A U R O R A viel voor mij wat tegen, live was het intens, diep en vooral snoeihard. Nu is V A R I A N T er, met 5 remixes van 3 tracks, namelijk het beangstigende Venter, No Sorrowing en Nolan.
Tracklist:
01 – Venter (Evian Christ TF 12 Mix)
02 – Venter (Dutch E Germ Remix)
03 – Venter (HTRK Remix)
04 – No Sorrowing (Kangding Ray Remix)
05 – Nolan (Regis Self Medicating Edit)

Slechts enkele minuten, maar het voelt aan als een lange, ruige avond stappen.

Ben Frost :: 'Venter' (Evian Christ TF 12" Mix) by BenFrost - Hear the world?s sounds - soundcloud.com

A U R O R A is één van mijn favoriete platen van dit jaar.
Prachtige remix van Kangding Ray,hij weet de donkere en onderhuidse spanning van het origineel knap over te brengen naar een hypnotiserende 'techno' remix.
Ik ga zeker de rest van de EP, checken!

Ik ga voor 'The Garden of Brokenness' van William Basinski voor vandaag.
Een vrij bekende naam hier op Mume, al vind ik dat de meeste van zijn releases wat in de schaduw van zijn bekende reeks 'The Disintegration Loops' staat. Vandaar, dat ik voor het intens mooie en ontroerende 'The Garden Of Brokenness'. Het klokt ruim 50 minuten en toch heb je na afloop van het 'nummer' het gevoel dat er gerust nog wat bij mocht.

Vanavond erg van genoten! Kan bijna al het werk van Basinski waarderen. Heb de box van Dis. Loops al een tijdje op mijn wanted list staan.

En omdat het vandaag de officiële releasedatum van mijn eerste fysieke CD "Locked So Tightly In Our Dreams" is, ga ik voor het eerste nummer Fading Memories.

Find Hope In Darkness - Fading Memories by Moving Furniture Records - Hear the world?s sounds - soundcloud.com

Thanks, wil ik nog even meedelen dat Kindamuzik vandaag een mooie recensie over de CD heeft geplaatst. Zie de albumpagina!

kobe bryant fan schreef:
En omdat het vandaag de officiële releasedatum van mijn eerste fysieke CD "Locked So Tightly In Our Dreams" is, ga ik voor het eerste nummer Fading Memories.

Find Hope In Darkness - Fading Memories by Moving Furniture Records - Hear the world?s sounds - soundcloud.com

Gefeliciteerd Glenn! En die chickies spotten in het fietsenhok doe je er gewoon bij

sxesven
Cover natuurlijk, maar damn.

sxesven

sxesven

Gast
geplaatst: vandaag om 21:45 uur

geplaatst: vandaag om 21:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.