Muziek / Algemeen / Vandaag ... jaar geleden!
zoeken in:
0
geplaatst: 8 december 2005, 14:55 uur
Vandaag is het 25 jaar geleden dat John Lennon is dood geschoten door Marc Chapman.
Rest in peace John Lennon.
Rest in peace John Lennon.
0
geplaatst: 8 december 2005, 15:02 uur
Vandaag is het precies 1 jaar geleden dat ex-pantera gitarist Dimebag Darell Abbott werd doodgeschoten op het podium. R.I.P. Dimebag.
0
geplaatst: 8 december 2005, 15:05 uur
Bedankt voor het delen van deze informatie HammerHead.
Bij deze:
R.I.P. Dimebag Darell Abbott
Bij deze:
R.I.P. Dimebag Darell Abbott
0
geplaatst: 8 december 2005, 15:07 uur
8 december is kennelijk een ongeluksdag voor de muziekwereld.
0
geplaatst: 8 december 2005, 16:24 uur
HammerHead schreef:
50 cent is zeker ook jarig vandaag?
0
geplaatst: 8 december 2005, 16:36 uur
tomthumb schreef:
(quote)

0
geplaatst: 8 december 2005, 16:54 uur
nope, Sinead O'conner, en Jim Morrison zou vandaag jarig zijn
0
Toine Rorije
geplaatst: 8 december 2005, 17:31 uur
poe, ben ik blij dat ik geen tv hoef te kijken vanavond. Al die john lennon bij villa felderhof, john lennon in de trostvshow, bekende nederlanders met herinnneringen aan john lennon, nooit eerder vertoonde beelden van john lennon, waar was jij toen je het hoorde van john lennon vragen aan willekeurige mensen, de voor alle fans john lennon special etc etc
0
geplaatst: 8 december 2005, 21:04 uur
dan kijk je toch niet
de man verdient toch wel alle respect en alle aandacht, dacht ik zo
daar heeft hij genoeg voor betekent!!!
0
geplaatst: 8 december 2005, 21:29 uur
ettettummu schreef:
dan kijk je toch niet
dan kijk je toch niet
Hier stem ik helemaal in mee.
0
geplaatst: 8 december 2005, 21:52 uur
Ik ook al zendt de TV alleen maar beelden uit die je al 50x gezien heb. Maar goed Lennon verdient respect, vreemd dat zo weinig mensen op MuMe bekend zijn met z'n solowerk.
0
Toine Rorije
geplaatst: 8 december 2005, 23:20 uur
van mij ook alle respect voor één van de grootste artiesten allertijden. daar niet van. ik heb gewoon een hekel aan al die specials, en volgens mij stond er al dat ik niet ging kijken. En ik moet inderdaad eens wat van zn solowerk op gaan zoeken.
0
geplaatst: 8 december 2005, 23:23 uur
dat komt denk ik omdat Lennon vooral zijn sporen verdient heeft tijdens de Beatle-periode en in zijn solo tijd vooral de vrede predikte (Imagine, Give Peace a Chance)
0
geplaatst: 9 december 2005, 00:27 uur
Toine Rorije schreef:
waar was jij toen je het hoorde van john lennon vragen aan willekeurige mensen
waar was jij toen je het hoorde van john lennon vragen aan willekeurige mensen
Toch wel grappig, want ik herinner het me vreemd genoeg nog, ook al was ik pas 6 jaar en had ik geen flauw benul van popmuziek. (er werd namelijk alleen maar klassiek gedraaid door mijn vader)
Er kwam een kennis de huiskamer in en het gesprek met mijn ouders ging over iemand van de Beatles die was doodgeschoten. Het enige wat ik dacht was: "bah bieten, die zijn vies", en ik ging vrolijk verder met spelen.
Vandaar het nooit iets geworden is tussen mij en the Beatles.
0
geplaatst: 9 december 2005, 16:17 uur
ettettummu schreef:
dat komt denk ik omdat Lennon vooral zijn sporen verdient heeft tijdens de Beatle-periode en in zijn solo tijd vooral de vrede predikte (Imagine, Give Peace a Chance)
Give peace a chance is tijdens z'n Beatle-periode geschreven, denk maar aan dat hij in The Balad of John & Yoko, (terug te vinden op Past masters vol. II ) refereert aan de bed-in in het A'dam Hilton.
Neemt niet weg dat z'n solowerk behoudens een paar nummers inferieur is invergelijking met wat hij met de Beatles heeft opgenomen. Zal 'm ook bitter hebben gemaakt dat hij eigenlijk de Beatles en vooral Paul nodig had om tot volle wasdom te komen. Daarnaast begon Yoko zich ook te bemoeien met z'n muziek en we weten allemaal hoe muzikaal ze is...
0
geplaatst: 10 december 2005, 16:03 uur
Ze heeft anders een indrukwekkende solocarriere hoor! Type haar naam maar eens in op MuMe!

0
geplaatst: 10 december 2005, 21:08 uur
Misschien zou ze eens Crazy frog kunnen vragen hoe hij dat flikt: kutmuziek maken die ook verkoopt.
0
geplaatst: 18 december 2005, 12:08 uur
t-man schreef:
john lennon de beste liedjes schrijver na mijn mening
john lennon de beste liedjes schrijver na mijn mening
Jouw mening is dus de beste liedjesschrijver

0
geplaatst: 19 december 2005, 12:01 uur
nee, eerst zijn mening; daarna is Lennon de beste liedjes en daartussen schrijver
toch?
toch?

0
dutch2
geplaatst: 19 december 2005, 12:12 uur
Nee, John Lennon schreef de beste liedjes nadat t-man zijn mening had gegeven (wat inhoudt dat t-man een weinig bekende maar beslissende rol heeft gespeeld in de evolutie van de popmuziek).
0
geplaatst: 19 december 2005, 16:53 uur
25 jaar geleden werden Victoria Koblenko en Jake Gyllenhaal geboren.
0
geplaatst: 15 mei 2006, 14:38 uur
PiL, de nieuwe groep van Johnny Rotten van de Sex Pistols, speelt op 15 mei 1981 in de Ritz in New York. Het publiek ziet de groep niet, omdat het achter een scherm staat te spelen. Er breken rellen uit als men lege drankflessen naar het scherm begint te gooien. Het optreden van 16 mei 1981 wordt daarom ook afgezegd, omdat Rotten alleen maar vanachter het scherm zijn liedjes als ‘This is not a lovesong’ wil doen.
0
Joy
geplaatst: 19 mei 2006, 14:14 uur
en vandaag precies 109 jaar geleden werd Oscar Wilde vrijgelaten uit de gevangenis,trad 8 jaar geleden Balkenende toe tot de 2e kamer cda fractie, en werd 61 jaar geleden Pete Townshend geboren
naar verluid gooide ie eerst zijn in stukken gesmeten gitaar uit de baarmoeder, besloot daarna nog 3 dagen te blijven zitten als protest tegen aankomende hippieperiode - townshend was voor zijn geboorte al een groot ziener - en lokte men hem uiteindelijk naar buiten met zoveel barbituren dat hij tot zijn 45 ste niet in staat was om nuchter ook maar 1 fatsoenlijke noot op papier te zetten
Joy
naar verluid gooide ie eerst zijn in stukken gesmeten gitaar uit de baarmoeder, besloot daarna nog 3 dagen te blijven zitten als protest tegen aankomende hippieperiode - townshend was voor zijn geboorte al een groot ziener - en lokte men hem uiteindelijk naar buiten met zoveel barbituren dat hij tot zijn 45 ste niet in staat was om nuchter ook maar 1 fatsoenlijke noot op papier te zetten
Joy
0
geplaatst: 20 mei 2006, 14:24 uur
hij heeft toch goede muziek gemaakt he...
btw: the who komt naar werchter! 30 juni: must see!!!
btw: the who komt naar werchter! 30 juni: must see!!!
0
geplaatst: 20 mei 2006, 14:39 uur
...won Ipswich Town de UEFA Cup in De Meer, te A'dam.
...stond op 1 in Engeland: Stand & Deliver - Adam & The Ants
...stond op 1 in de VS: Bette Davis Eyes - Kim Carnes
...stond op 1 in Engeland: Stand & Deliver - Adam & The Ants
...stond op 1 in de VS: Bette Davis Eyes - Kim Carnes
0
geplaatst: 21 mei 2006, 12:05 uur
* denotes required fields.